مقالات عکاسی کودک

ایده عکاسی پرتره کودک

ایده عکاسی پرتره کودک

بسیاری از والدین دوست دارند که مراحل مختلف رشد و زندگی کودک خود را ثبت کرده و عکس‌های خاطره‌انگیزی را به یادگار بگذارند. در حالی که پرتره کودکان سرشار از زیبایی، شور زندگی و تحرک است و نباید این فرصت را از دست داد. در این میان آشنایی با ایده عکاسی پرتره کودک، به شما در ثبت تصاویر خاص و منحصربه‌فرد کمک می‌کند؛ اما اگر این کار برای شما سخت و دشوار به نظر می‌رسد، می‌توانید به مراکز و عکاسان حرفه‌ای و متخصص در عکاسی از کودکان مراجعه کنید.

 

ایده عکاسی پرتره کودک

همان‌طور که می‌دانید کودکان عاشق بازی و جنب‌وجوش هستند و عکاسی از آن‌ها نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد. همچنین ژست دادن به کودکان کمی دشوار است، به همین خاطر باید با نحوه سرگرم کردن و برقراری ارتباط با آن‌ها آشنایی کافی داشته باشید. اگر قصد دارید از کودک دلبند خود تصاویر شگفت‌انگیزی ثبت کنید، ما به شما چندین ژست عکاسی پرتره از پکیج خانوده و کودک را پیشنهاد می‌کنیم.

 

پرتره کودکان با حضور حیوانات خانگی

اگر کودک شما عاشق حیوانات است و یا حیوان خانگی دارد که به آن علاقه‌مند است، یک یا چند پرتره زیبا از کودک شما به‌ همراه حیوان خانگی مورد علاقه او یکی از بهترین ایده‌ها محسوب می‌شود. این روش یک ایده برای ثبت عکس‌های معنادار از بچه‌ها است که بدون شک در سال‌های آینده زندگی او خاطره‌انگیز می‌شود و مورد تحسین قرار می‌گیرد. پس این فرصت را از دست ندهید و از کودک خود به‌ همراه حیوان خانگی‌اش عکس بگیرید. مطمئن باشید که پیوند آن‌ها منحصر‌به‌فرد شده و به عکس‌ها احساس خوبی می‌دهد. برای این کار می‌توانید تعاملات واقعی آن‌ها را به تصویر بکشید، از جمله:

  • سگی که روی صورت کودک را لیس می‌زند.
  • کودک یک بچه گربه در آغوش می‌گیرد.
  • به حیوان خانگی‌اش غذا می‌دهد.
  • در حال بازی کردن با هم هستند.

 

پرتره کودکان و استفاده از حباب

همان‌طور که اشاره شد، بهترین روش برای ثبت پرتره‌های بی‌نظیر از کودکان، با سرگرم کردن آن‌ها انجام می‌شود. ایده دمیدن در حباب و پر کردن کادر عکس با حباب‌ها، جلوه بسیار زیبایی دارد. حباب‌ها نه تنها ارزان هستند، بلکه کودکان در هر سنی را نیز مجذوب خود خواهند کرد. می‌توانید از فرزند خود بخواهید حباب‌ها را ایجاد کنند، یا اگر خیلی کوچک هستند، شما این کار را انجام دهید و از او بخواهید تا حباب‌ها را تعقیب کند.

 

پرتره کودکان با ایجاد زرق و برق

 با استفاده از زرق‌و‌برق، درخشندگی را به پرتره کودکان خود اضافه کنید. برای این کار می‌توانید:

  • صورت آن‌ها را با لوازم زرق ‌و ‌برق‌دار بپوشانید و تزیین کنید.
  • از کودک خود بخواهید آن‌ها را به سمت دوربین پخش کرده و یا در هوا پرتاب کنند.

توجه داشته باشید که این ایده عکاسی پرتره کودک نیاز به همکاری زیادی از سوی فرزند شما دارد، بنابراین اگر احساس می‌کنید که این کار کودک شما را خسته می‌کند، از آن اجتناب کنید.

 

پرتره کودکان با تمرکز روی چشم‌ها

پرتره کودکان با تمرکز روی چشم‌ها

کودکان چشم‌های زیبا و پراحساسی دارند، بنابراین فوکوس روی چشمان آن‌ها را فراموش نکنید. برای این کار باید نقطه اندازه‌گیری تمرکز خود را روی چشمان کودک تنظیم کنید. تأکید بر چشم‌ها می‌تواند پرتره‌ها را بسیار تأثیرگذارتر کرده و بیننده را به سمت تصویر جذب کند.

 

پرتره کودکان با پاشیدن آب

پرتره کودکان با پاشیدن آب

اگر به ایده‌های عکس‌های اکشن برای بچه‌ها علاقه دارید و می‌خواهید لحظات سرگرم‌کننده‌ای را به تصویر بکشید، ایده آب پاشیدن را امتحان کنید. از یک نفر در پشت صحنه عکاسی بخواهید یک سطل آب را به طرف سوژه عکس پرتاب کند، سپس شما نیز هم‌زمان از سرعت شاتر سریع برای ثبت تصویر متحرک استفاده کنید. برای جلوگیری از تاری تصویر توصیه می‌شود دوربین را روی یک سه پایه قرار دهید.

 

پرتره کودکان با استفاده از چراغ

ژست عکاسی کودک با استفاده از چراغ‌های تزیینی یکی از روش‌های به‌روز و عالی محسوب می‌شود، زیرا نه تنها نور اضافی را برای عکس فراهم می‌کند، بلکه جلوه‌ای خلاقانه به آن می‌بخشد. توصیه ما این است که به سراغ چراغ‌های رشته‌ای بروید که به شما امکان تنظیم روشنایی را می‌دهد. این ایده به‌ ویژه در زمانی که در مکان‌های تاریک‌تر عکس می‌گیرید، مناسب است. پیشنهاد می‌شود که با کمک نورهای رشته‌ای، چند عکس بوکه شگفت‌انگیزی نیز ثبت کنید، فقط دقت داشته باشید که دیافراگم خود را پایین نگه دارید تا به عمق میدان کم برسید.

 

پرتره کودکان با ریزش برگ‌ها

پرتره کودک با برگ‌هایی که در حال ریزش هستند، در واقع یک ایده کلاسیک برای عکاسی پاییزی است. این ایده بسیار رایج بوده اما به دلیل زیبایی خاصی که به عکس‌ها می‌بخشد بهتر است برای ثبت تصاویر خاطره‌انگیز از فرزند خود، از آن استفاده کنید. برای این کار از کودک بخواهید چند برگ را به هوا پرتاب کند یا از شخص دیگری در پشت صحنه بخواهید این کار را انجام دهد. از آنجایی که باید با سرعت شاتر بالا عکاسی کنید، مطمئن شوید که نور کافی برای جبران آن وجود دارد.

 

پرتره کودکان در حال چرت زدن

یکی از رایج‌ترین و بهترین روش‌ها برای ثبت تصاویر از کودکان، عکاسی از سبک زندگی، لحظات طبیعی و واکنش‌های خاص آن‌ها است. اگر کودک شما در سال‌های اولیه زندگی خود است، عکاسی از چرت زدن و یا خواب او، یک ایده فوق‌العاده محسوب می‌شود.

 

پرتره کودکان در تخت خواب

پرتره کودکان در تخت خواب

غلتیدن کودکان در تخت و همچنین بازی آن‌ها با عروسک مورد علاقه‌شان قبل از خوابیدن، بهترین زمان و ایده برای عکاسی است. برای این کار می‌توانید اسباب‎بازی‌ها، عروسک‌ها و سرگرمی‌های دوست‌داشتنی فرزند خود را در کادر عکس بگنجانید و در سال‌های آینده زندگی، علایق او را یادآور شوید.

 

پرتره کودکان در حمام

پرتره کودکان در حمام

کودکان عاشق بازی با آب هستند، بنابراین بهتر است از خوش‌خلقی و بازیگوشی آن‌ها در هنگام تفریح با آب عکس بگیرید. اگر به دنبال پرتره‌های رویایی و زیبا هستید، ایده عکاسی پرتره کودک در حمام را امتحان کنید. اگر می‌خواهید تصاویر ثبت شده، رنگ و بافت بیشتری داشته باشند، عروسک، اسباب‌بازی و یا گل را به کادر عکس اضافه کنید.

 

 

بهترین آتلیه عکاسی پرتره کودک

ثبت عکس‌های خاص و خاطره‌انگیز از کودکان به فاکتورهای زیادی از جمله نحوه برقراری ارتباط درست با کودک، توانایی عکاسی از لحظات عادی زندگی کودک و همچنین تخصص در عکاسی نیاز دارد. اگر از عکس‌هایی که از کودک خود می‌گیرید رضایت کافی ندارید و در عین حال دوست دارید که مراحل مختلف زندگی و رشد او را ثبت کنید، پیشنهاد ما این است که از عکاسان حرفه‌ای و متخصص در عکاسی از کودکان کمک بگیرید. طوس استودیو یکی از بهترین و باسابقه‌ترین آتلیه‌های عکاسی پرتره کودک است که تصاویر بی‌نظیری را به آلبوم عکس کودک شما اضافه خواهد کرد. استفاده از به‌روزترین تجهیزات و لوازم عکاسی به ‌همراه زیباترین و خاص‌ترین ژست عکاسی پرتره کودک مهم‌ترین ویژگی آتلیه طوس استودیو محسوب می‌شود. همچنین در ادامه میتوانید با مراجعه به مقاله معرفی 17 باغ برای عکاسی کودک در تهران اطلاعات جامع تری کسب کنید.

 

عکاسی پرتره خلاقانه کودک با عکاسان حرفه ‌ای ما

عکاسان حرفه‌ای و متخصص ما در طوس استودیو طی سال‌های فعالیت خود همواره در تلاش هستند تا مرزهای پرتره سنتی کودکان را بشکنند و تصاویر منحصربه‌فرد و خلاقانه‌ای را ثبت کنند. عکاسان ما برای تولید تصاویر احساسی، خاص، سرگرم کننده و روایت‌گونه از فرزند دلبند شما، از آموزش و تخصص لازم و همینطور جدیدترین تجهیزات عکسبرداری برخوردار هستند. روش کاری ما در تیم آتلیه طوس استودیو به این شکل است که:

  • فضای استودیو روشن و باز برای راحتی شما فراهم شده است.
  • محیطی عالی برای آرامش و لذت بردن از عکاسی از کودک شما در نظر گرفته شده است.
  • ما همواره در تلاش هستیم تا تصاویر اختصاصی ‌شده متناسب با سبک زندگی کودک شما ثبت کنیم؛ زیرا ما می‌دانیم که شما و فرزندانتان به روال خانوادگی خود وابسته هستید.
  • تیم دوستانه ما بر اساس برنامه شما عکاسی را آغاز کرده و محیطی آرام و بدون استرس را برای فرزندان شما ایجاد خواهد کرد. به این ترتیب، کودکان می‌توانند در تمام طول عکاسی، شاداب و سرزنده باشند.
  • عکاسان ما برای برقراری ارتباط با کودکان، آموزش‌های لازم را دیده‌اند.
  • پس از جلسه عکاسی از فرزند دلبند و دوست‌داشتنی شما، ادیتورهای حرفه ای ما تصاویر را آماده می‌کنند.

 

سخن پایانی

آشنایی با ایده عکاسی پرتره کودک به شما در ثبت تصاویر به یادماندنی از فرزندتان کمک می‌کند. مطمئناً شما نمی‌خواهید فرصت عکاسی از مراحل مختلف زندگی و همچنین عادت‌های خاص کودک خود را از دست بدهید، بنابراین عکاسی از او را به تعویق نیندازید. اگر این کار برای شما کمی سخت و دشوار به نظر می‌رسد می‌توانید به آتلیه‌های حرفه‌ای و متخصص در عکاسی از کودکان مراجعه کنید. طوس استودیو از جمله مجرب‌ترین و بهترین آتلیه عکاسی کودک است که با عکاسان حرفه‌ای، به‌روزترین لوازم عکاسی و محیطی دوستانه و دلنشین آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است.

 

سوالات متداول

1- چه زمانی از روز برای عکاسی پرتره کودک مناسب است؟

تعیین بهترین و مناسب‌ترین زمان برای عکاسی، به کودک شما بستگی دارد. شما به ‌عنوان والدین کودک بهتر می‌دانید که او در چه زمانی از روز بیشتر سرحال و خوش اخلاق است. همان زمان را برای تعیین وقت عکاسی به ما پیشنهاد کنید.

 

2- چه سنی برای عکاسی نوزاد مناسب است؟

اگر قصد دارید از نوزاد خود عکاسی کنید، بین 6 روز تا 1 ماه بهترین زمان برای ثبت لحظات زیبایی شناسی نوزاد در نظر گرفته می‌شود.

 

3- برای عکاسی پرتره از فرزندم، دوربین را چگونه تنظیم کنم؟

دوربین خود را روی سرعت شاتر 1/200 قرار دهید. برای پرتره و عکس تکی از کودک خود از دیافراگم f/4 یا کمتر استفاده کنید. همچنین تا حد امکان تنظیم پایین ISO را بدون اینکه خللی در سرعت شاتر ایجاد کند را انتخاب کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *