مقالات عکاسی کودک

ایده عکاسی بارداری + ترند 2023

ایده عکاسی بارداری

بارداری یکی از دوران به یاد ماندنی و بسیار مهم برای مادران است. این امر باعث می‌شود که مادران بخواهند این دوره شگفت انگیز از زندگی خود را ثبت کنند؛ بنابراین، عکاسی بارداری رایج شده است. در عکاسی بارداری فرقی نمی‌کند بارداری برای فرزند اول باشد یا دوم، آنچه برای مادران مهم تلقی می‌شود، اضافه شدن یک عضو جدید به خانواده است. اگر شما هم بچه‌دار شده‌اید حتماً این دوران طلایی را گذرانده‌اید و حداقل عکس‌های خاطره انگیزی را با موبایل خود ثبت کرده‌اید؛ اما گاهی اوقات داشتن یک ایده عکاسی بارداری می‌تواند زیبایی عکس‌های شما را دو چندان کند.

در این مطلب قصد داریم شما را با عکاسی بارداری آشنا کرده و ایده‌ها و ژست‌های مختلفی را که می‌توانند عکس‌های شما را زیباتر کنند بررسی کنیم. پس اگر قصد عکاسی در دوران بارداری را دارید یا می‌خواهید در زمینه عکاسی بارداری شروع به کار کنید، مقاله زیر را از دست ندهید. همچنین میتوانید با مراجعه به صفحه پکیج خانواده و کودک اطلاعات بیشتر و انتخاب بهتری داشته باشید.

 

عکس دوره بارداری چیست؟ ‌

یکی از شاخه‌های عکاسی که امروزه بسیار مورد توجه خانواده‌ها قرار گرفته، عکاسی در دوران بارداری است. در این عکس خانواده‌ها سعی می‌کنند اضافه شدن یک عضو جدید به خانواده خود را به بهترین شکل ممکن ثبت کنند.

در عکاسی بارداری نیز مانند سایر زمینه‌های عکاسی، علاوه بر تجهیزات، مهارت و خلاقیت عکاس نیز بسیار مهم است و نور پردازی باید به درستی انجام شود. در عکاسی بارداری توجه به پوزیشن‌های مادر و پدر بسیار مهم است و می‌تواند حس خوبی به عکس‌ها بدهد.

 

نکات مهم عکاسی در دوران حاملگی

عکس دوره بارداری یادآور خاطرات خوب این دوران است و تا آخر عمر ماندگار خواهد شد. پس توجه به نکاتی که در عکاسی دوران بارداری حائز اهمیت هستند بسیار مهم است. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

۱. انتخاب زمان مناسب برای عکاسی

بهترین زمان برای عکاسی در دوران بارداری زمانی است که مادر ماه هفتم بارداری را رد کرده باشد. در چنین شرایطی شکم مادر برجستگی خوبی برای عکاسی دارد و خطرات بارداری نسبت به ماه‌های قبل کمتر است. از طرفی مادران در ماه هفتم بارداری حس بهتری از وضعیت خود دارند که می‌تواند زیبایی و کیفیت عکس‌ها را تحت تأثیر قرار دهد.

 

۲. توجه به ایمنی و راحتی مادر

در طول عکاسی در دوران بارداری همیشه باید آرامش مادر را در اولویت قرار گیرد و هرگز از ژست‌ها و فضاهایی که ممکن است برای او خطرناک باشد استفاده نشود. علاوه بر این باید سعی شود عکاسی را در کمترین زمان ممکن انجام داد تا مادر دچار خستگی، کمردرد و سایر مشکلات نشود.

 

۳. به یک عکس بسنده نکنید

در عکاسی بارداری فقط به فکر گرفتن عکس‌های مجردی از مادر نباشید و سعی کنید سایر اعضای خانواده را نیز در عکاسی شرکت دهید. گرفتن عکس‌های خانوادگی با همسرتان و اگر بارداری دوم یا بیشتر باشد با بچه‌های دیگر می‌تواند حس خانواده را بهتر منتقل کند.

 

۴. به طبیعی ترین روش عکس بگیرید

هنگام عکس گرفتن در دوران بارداری فقط به دنبال ایده‌های خلاقانه و ژست‌های متفاوت برای مادر و سایر اعضای خانواده نباشید و سعی کنید تا حد امکان عکس‌ها طبیعی بوده و همه اعضای خانواده به نوعی مشغول کارهای روزمره خود باشند. چنین شکلی از عکاسی به انتقال احساسات و طبیعی‌تر کردن عکس‌ها کمک می‌کند.

 

۵. زوایای مختلف و حالت‌های مختلف را امتحان کنید

در دوران بارداری به دلیل برآمدگی شکم مادر و تغییراتی که در بدن او ایجاد می‌شود، توجه به ژست‌ها و زوایای عکاسی اهمیت بیشتری خواهد داشت. در عکاسی بارداری، عکاس همیشه باید سعی کند زاویه و ژستی را پیدا کند که مادر را در بهترین حالت خود نشان دهد. در عکاسی بارداری عکاس باید سعی کند از کادربندی‌ها و ترکیب بندی‌های مختلف استفاده کرده و از این طریق آرشیوی از بهترین و خلاقانه‌ترین عکس‌ها را به مادر تحویل دهد.

 

۶. استفاده از تجهیزات جانبی

بدیهی است که هر نوع عکاسی نیاز به تجهیزاتی از جمله دوربین، لنز، سه پایه، منبع نور و غیره دارد. در این میان لوازمی وجود دارند که برای بهبود عکس‌ها و انتقال حال و هوای بارداری استفاده می‌شوند. برای مثال می‌توان به عکس‌های سونوگرافی، لباس نوزاد، کفش نوزاد، غذاهایی که مادر در دوران بارداری دوست دارد بخورد و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

 

۷. لباس مناسب را انتخاب کنید

در بسیاری از موارد، مادران از عکاس می‌خواهند که لباس مناسبی برای عکاسی پیدا کند. در این شرایط عکاس باید موارد مختلفی را در نظر بگیرد. اولاً لباس باید راحت و آزاد باشد تا به شکم مادر فشار نیاورد و مادر بتواند به راحتی با آن حرکت کند. رنگ لباس باید با پس زمینه و ترکیب عکاسی همخوانی داشته باشد و تا حد امکان از رنگ‌های شاد استفاده شود. همه این موارد به بهتر شدن عکس‌ها کمک زیادی خواهند کرد.

 

۸. سبک زندگی را به عکس‌های بارداری بیاورید

نکته مهم دیگر در ساخت عکس‌های زیبا از بارداری و راه‌های مشارکت خانواده در عکاسی بارداری، نادیده گرفتن ژست‌های خاص و از پیش تعیین شده و استفاده از سبک مستند به جای آن است؛ این بدان معناست که از مادر و خانواده‌اش بخواهید به شیوه‌ای طبیعی با هم تعامل داشته باشند یا به سادگی به کارهای روزمره خود ادامه دهند، انگار شما آنجا نیستید.

این نوع عکس‌های بارداری می‌تواند در انتقال احساسات خانواده و سبک زندگی آن‌ها بسیار موثر باشند. برای این منظور توصیه می‌شود قبل از عکاسی با اعضای خانواده صحبت و مشورت کنید.

 

۹. خارج از چهارچوب فکر کنید

پرتره‌های گاه به گاه برای عکاسی از یک زن در اوج بارداری بسیار عالی هستند، اما از امتحان کردن برخی سبک‌ها و ترکیب بندی‌های مختلف کادربندی نترسید. از قوانین ترکیب بندی مانند خطوط اصلی، تقارن، قانون یک سوم و غیره برای ایجاد تصویری فراتر از یک پرتره ساده استفاده کنید. عکاسی هنر شما است! پس جسور باشید و تصاویری خلق کنید که در آرشیو کارتان بدرخشند. فقط مطمئن شوید که طیف گسترده‌ای از عکس‌ها را برای برآورده کردن تمام انتظارات مشتری خود می‌گیرید.

 

۱۰. چند ژست خاص برای عکاسی بارداری از قبل آماده کنید

ژست‌های مناسب و زیبا یکی از نکات اصلی در عکاسی بارداری است؛ چون قصد دارید شکم برآمده مادر را به تصویر بکشید و خاطره شیرین بارداری را این‌گونه به یاد آورید. برای این منظور و برای راحتی مادر، بهتر است برخی از ژست‌های مورد نظر خود را از قبل در نظر بگیرید.

در آغوش گرفتن شکم توسط مادر یک ژست زیبا برای عکاسی محسوب می‌شود؛ زیرا این ژست توجه را به سمت برآمدگی جلب کرده و شکل آن را برجسته‌تر می‌کند. همچنین با این ژست ارتباط عاطفی مادر و نوزادش را به تصویر خواهید کشید.

 

ایده عکاسی بارداری خلاقانه

پس از توجه به نکات مربوط به عکاسی از مادر و تهیه لوازم و وسایل لازم، نوبت به ایده پردازی می‌رسد. در ادامه قصد داریم ایده‌های عکاسی بارداری را در اختیار شما قرار دهیم:

 

۱. نشان دادن سونوگرافی

نشان دادن سونوگرافی

یک ایده عکاسی بارداری این است که عکس سونوگرافی را جلوی شکم نگه دارید. به این ترتیب می‌توانید اولین عکس کودک را در عکس‌های بارداری خود قرار دهید.

 

۲. تکیه دادن به دیوار

تکیه دادن به دیوار یکی دیگر از ایده‌های خوب برای عکاسی در دوران حاملگی است. برای انجام این ژست عکس، مطمئن شوید که دیواری با رنگ و بافت زیبا انتخاب می‌کنید و با حالتی که در دوربین خوب به نظر برسید به دیوار تکیه دهید.

 

۳. نگاه کردن به شکم

نگاه کردن به شکم

یک ژست کلاسیک در عکاسی بارداری، نگاه کردن به شکم است. این ایده عکاسی را می‌توانید نشسته، ایستاده یا دراز کشیده انجام دهید.

 

۴. آلبوم عکس بارداری هفته به هفته

در چنین عکس‌هایی کافی است هر هفته بارداری یک عکس از مادر بگیرید. توجه داشته باشید که در تمامی عکس‌ها مادر باید ژستی داشته باشد که روند برآمدگی شکم به وضوح دیده شود. آخرین عکس از این سری عکس‌ها می‌تواند عکس مادری باشد که نوزادش را در آغوش گرفته است.

 

۵. عکاسی ضد نور

عکاسی ضد نور

عکاسی با نور پس زمینه می‌تواند یک ایده عالی برای عکاسی بارداری باشد، زیرا با نیمرخ مادر بیشتر بر روی شکم و وضعیت بارداری او تأکید می‌شود. برای این کار، عکاسی را می‌توان در خارج از منزل در غروب آفتاب یا جلوی پنجره انجام داد.

 

۶. عکاسی قبل و بعد از بارداری

عکاسی قبل و بعد از بارداری

در چنین عکس‌هایی تغییرات به خوبی نشان داده می‌شوند. نکته مهم در گرفتن چنین عکس‌هایی استفاده از یک پس زمینه، یک لباس و یک ژست برای نمایش بیشتر تغییرات است. مثلاً مادر می‌تواند در فضایی زیبا و با لباسی خاص با شکم برآمده عکس بگیرد و در حالی که نوزادش را در آغوش گرفته است با همان لباس و در همان محیط عکس بعدی را ثبت کند. همچنین می‌توان با لباس نوزاد عکس گرفت و عکس بعدی در موقعیتی باشد که نوزاد آن لباس را پوشیده است.

 

۷. عکاسی در حین انجام فعالیت مورد علاقه مادر

همه مادران برخی از فعالیت‌های مورد علاقه دارند؛ مثلاً کتاب می‌خوانند، ورزش می‌کنند یا دوست دارند آشپزی کنند. در این شرایط، یک ایده عالی عکاسی، گرفتن عکس مادر در حال انجام چنین فعالیت‌هایی است.

 

۸. ایده عکس بارداری در حال انتظار

ایده عکس بارداری در حال انتظار

با استفاده از وسایلی که برای فرزندتان خریده‌اید می‌توانید در حالی که منتظر هستید عکس‌های زیبایی بگیرید. همچنین می‌توانید از عکس‌های سونوگرافی قبل از تولد برای عکاسی استفاده کنید.

 

۹. ایده عکاسی بارداری با پیاده روی

ایده عکاسی بارداری با پیاده روی

ژست‌های پیاده روی می‌تواند به عکس‌های بارداری پویایی بیفزاید. همچنین این ژست‌ها به مادر کمک می‌کند تا آرام شود و احساس راحتی بیشتری داشته باشد. نشستن در یک مکان برای عکاسی به‌خصوص با وجود برآمدگی شکم پس از مدتی باعث ناراحتی و خستگی مادر می‌شود.

 

۱۰. عکس سیلوئت بارداری

عکس سیلوئت بارداری

تصاویر سیلوئت بارداری ایده بسیار خوبی هستند. در این نوع عکاسی، فرم بدن و شکم مادر در تصاویر نمایان می‌شود. شما می‌توانید در حالی که مادر ایستاده یا نشسته است عکس‌های سیلوئت بارداری بگیرید.

 

۱۱. از پاها و بازوها برای برجسته کردن شکم مادر استفاده کنید

در کل ایده عکاسی بارداری، بیشترین تمرکز بر برجسته سازی و نشان دادن شکم مادر است. دست‌ها و پاها ابزار خوبی برای کمک به این امر هستند. از مادر بخواهید که هر دو دست را زیر شکم یا یکی بالای شکم و یکی زیر شکم قرار دهد.

او همچنین می‌تواند یکی از دست‌ها را بالا و کمی به پهلو و دیگری را در مقابل آن قرار دهد. برای رسیدن به بهترین ژست عکاسی بارداری، همیشه سعی کنید دست‌ها را طوری قرار دهید که انگشتان به هم نزدیک باشند و دست‌ها روی هم قرار گیرند، اما شکم را در معرض دید قرار ندهید.

همچنین از مادر بخواهید اگر رو به شما است پاهایش را روی هم بگذارد تا بتوانید خطوط بیشتری به شکم اضافه کنید. این کار باعث می‌شود شکم برآمدگی بیشتری نسبت به زمانی که مادر پاهای صاف دارد داشته باشد. در سایر ژست‌های بارداری، سعی کنید یکی از پاهای او را روی زانو خم کنید تا همین تأثیر را داشته باشد و همچنین فرم بیشتری به او بدهید.

 

۱۲. بوسیدن شکم مادر توسط پدر

بوسیدن شکم مادر توسط پدر

یکی از زیباترین ایده‌های عکس بارداری این است که پدر، شکم مادر را ببوسد. این ایده عکاسی بارداری حس زیبای پدر بودن را نشان می‌دهد و یک ایده جذاب است.

 

۱۳. دست پدر و مادر روی شکم

دست پدر و مادر روی شکم

ایده عکس بارداری دیگری که زوج می‌توانند در آن حضور داشته باشند، قرار دادن عکس پدر و مادر روی شکم است. این ژست حس پدر و مادر بودن را منتقل می‌کند و یکی از زیباترین عکس‌های بارداری خواهد بود.

 

۱۴. تکیه کردن به پدر

یک ایده دیگر برای عکاسی در دوران بارداری این است که به پدر فرزند خود تکیه دهید. این ژست باعث می‌شود عکس‌های غیررسمی و صمیمی ثبت کنید.

 

۱۵. درست کردن شکل قلب با دست روی شکم

درست کردن شکل قلب با دست روی شکم

یکی از بهترین ایده‌های عکاسی بارداری این است که دست‌ها را به حالت قلب روی شکم قرار دهید. این ژست در عکسبرداری انفرادی از مادر یا عکس زوج پدر و مادر به خوبی جواب می‌دهد.

 

۱۶. نگه داشتن فرزند بزرگتر بین والدین

اگر فرزند دیگری دارید و عکاسی بارداری را برای فرزند دوم خود انجام می‌دهید، یک ایده عکاسی این است که فرزند بزرگتر را بین خود و همسرتان قرار دهید به طوری که در یک ارتفاع قرار بگیرید. در این ایده باید توجه داشته باشید که با نگه داشتن فرزند، به مادر باردار فشار وارد نشود.

 

ایده عکس بارداری در طبیعت

عکاسی بارداری در طبیعت یک انتخاب فوق‌العاده و کاملاً سلیقه‌ای برای پدران و مادرانی است که می‌خواهند این لحظات را به بهترین شکل ممکن ثبت کنند. چه در فصول گرم بهار و تابستان و چه در برگ‌های پاییزی و مناظر برفی زمستانی، عکاسی بارداری در طبیعت هر فردی را با هر سلیقه‌ای به روش‌های خلاقانه و جذاب مجذوب خود می‌کند. مزیت عکاسی طبیعت نسبت به سایر مکان‌های داخلی و آتلیه‌ای این است که با استفاده از عناصر طبیعی مانند گل‌ها، درختان سبز، جویبارها، رنگ‌های زیبا، نور طبیعی خورشید، آسمان آبی و طبیعت چشم نواز، زیبایی دو چندانی به عکس‌های شما م/ی‌بخشد.

حضور تیم عکاسی حرفه‌ای، تجهیزات به روز و افراد متخصص و با تجربه فضایی آرام و شاد را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید با آرامش و اعتماد کامل به این افراد، لحظات لذت بخشی را تجربه و ثبت کنید. زمان ایده‌آل برای برنامه ریزی برای عکاسی بارداری در طبیعت معمولاً بین هفته‌های ۲۸ تا ۳۲ است، زمانی که شکم در برجسته‌ترین حالت خود قرار دارد. البته انتخاب زمان عکاسی سلیقه‌ای بوده و بهتر است قبل از جلسه عکاسی محل عکاسی بارداری در طبیعت، ژست‌های عکاسی، نوع پوشش و غیره را مشخص کنید.

 

ایده عکس بارداری با حجاب

بسیاری از زوج‌ها علاقه‌مند به ثبت عکس از زمان انتظار فرزند دلبند خود هستند. همچنین برخی از آن‌ها دوست دارند عکس‌های خود را قاب کرده و روی دیوار بگذارند یا در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کنند؛ اما مشکلی که برخی از آن‌ها دارند بحث حجاب مادر باردار است، زیرا می‌خواهند افراد زیادی بتوانند بدون مشکل عکس‌ها را مشاهده کنند. پس پیشنهاد می‌کنیم عکاسی بارداری با حجاب را انجام دهید.

برای عکاسی بارداری با حجاب بیشترین تجهیزاتی که نیاز بوده، لوازم جانبی است. اکثر آتلیه‌ها مانند آتلیه طوس استدیو لباس‌های بارداری زیبایی برای عکاسی دارند. می‌توانید قبل از روز عکاسی به آتلیه مراجعه کنید و از انتخاب لباس مناسب مطمئن شوید. برای تناسب با لباس انتخابی می‌توانید از شال و کلاه برای کامل شدن حجاب خود استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید از لباس‌های خود نیز برای عکاسی بارداری با حجاب استفاده کنید.

 

عکاسی دوره بارداری با طوس استدیو

طوس استدیو یکی از بهترین آتلیه‌های تهران در زمینه عکاسی و فیلم برداری است. تیم متخصص ما به شما کمک می‌کنند لحظات خوش خود را در دوران بارداری به بهترین شکل ممکن به ثبت برسانید. با عکاسی دوران بارداری در آتلیه طوس خاطرات دوران بارداری خود را به هر شکلی که در ذهن دارید به تصویر می‌کشانید و عکس‌های این بخش از زندگی تا سال‌های سال، یادآور زیبایی‌های این دوران برای شما خواهد بود.

 

سخن پایانی

عکاسی در دوران بارداری مادر یکی از رایج‌ترین انواع عکاسی بوده که نسبت به دیگر انواع عکاسی از حساسیت‌های بیشتری برخوردار است. برای انجام عکاسی در دوران حاملگی و بارداری باید شرایط مادر را در نظر گرفت و تلاش کرد تا در کمترین زمان ممکن بهترین عکس‌ها را به ثبت رسانید. توجه به لباس‌های مادر، نوع اکسسوری‌ها، نوع ژست‌ها و مواردی از این قبیل در کنار خلاقیت و مهارت عکاس، منجر به ثبت لحظات چشم نوازی می‌شود.

 

سوالات متداول

1- عکس دوره بارداری چیست؟ ‌

یکی از شاخه‌های عکاسی که امروزه بسیار مورد توجه خانواده‌ها قرار گرفته، عکاسی در دوران بارداری است. در این عکس خانواده‌ها سعی می‌کنند اضافه شدن یک عضو جدید به خانواده خود را به بهترین شکل ممکن ثبت کنند.

 

2- ایده عکس بارداری در طبیعت چگونه است؟

عکاسی بارداری در طبیعت یک انتخاب فوق‌العاده و کاملاً سلیقه‌ای برای پدران و مادرانی است که می‌خواهند این لحظات را به بهترین شکل ممکن ثبت کنند. چه در فصول گرم بهار و تابستان و چه در برگ‌های پاییزی و مناظر برفی زمستانی، عکاسی بارداری در طبیعت هر فردی را با هر سلیقه‌ای به روش‌های خلاقانه و جذاب مجذوب خود می‌کند.

 

3- ایده عکس بارداری با حجاب چیست؟

بسیاری از زوج‌ها علاقه‌مند به ثبت عکس از زمان انتظار فرزند دلبند خود هستند. همچنین برخی از آن‌ها دوست دارند عکس‌های خود را قاب کرده و روی دیوار بگذارند یا در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کنند؛ اما مشکلی که برخی از آن‌ها دارند بحث حجاب مادر باردار است، زیرا می‌خواهند افراد زیادی بتوانند بدون مشکل عکس‌ها را مشاهده کنند. پس پیشنهاد می‌کنیم عکاسی بارداری با حجاب را انجام دهید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *