مقالات عکاسی کودک

ژست عکاسی کودک + آموزش 15 ایده چشمگیر

ژست عکاسی کودک

آیا دنبال بهترین ژست عکاسی کودک برای فرزند دلبندتان می‌گردید؟ ما کاملا درک می‌کنیم که عکاسی با کودک چقدر چالش‌برانگیز و سخت به نظر می‌رسد؛ اما نگران نباشید! تنها چیزی که شما برای این کار نیاز دارید، تعدادی ایده و ژست جذاب است!

البته کودکان خود به تنهایی به اندازه کافی بانمک هستند؛ اما قرار دادن آن‌‌ها در مکان، شرایط و ژست خاص، جذابیت عکس‌هایشان را چند برابر می‌کند. به همین دلیل ما تصمیم داریم در این مطلب از سایت استدیو طوس شما را با 15 ایده ژست عکاسی کودک مختلف آشنا و این کار را تا حد زیادی برایتان ساده کنیم.

 

معرفی 15 ایده ژست عکاسی کودک

مسلما ایده‌ها و ژست‌های بسیار زیاد و متنوعی برای عکاسی کودکان وجود دارند، ما در این بخش تعدادی از جذاب‌ترین و آسان‌‌ترین ایده‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

 

1. ایده ژست عکاسی کودک با حیوانات خانگی

استفاده از حیوانات خانگی در عکس‌های کودکانتان، هرگز شما را پشیمان نخواهد کرد؛ پیوند کودکان و حیوانات، ترکیبی بسیار منحصربه‌فرد بوده و معصومیت و شیرینی آن‌ها را به تصویر می‌کشد.

 

2. ژست عکاسی بچه با تاب

ژست عکاسی بچه با تاب

بهتر است به جای ژست‌های خسته کننده، کودکتان را با فعالیت‌های مختلف سرگرم کنید؛ برای مثال می‌توانید در حال تاب بازی عکس‌های فوق‌العاده‌ای از او تهیه کنید. حتی برای جذابیت بیشتر عکس‌ها بهتر است تاب را با گل‌های طبیعی و رنگارنگ تزئین کرده و حس بهتری به آن دهید.

 

3. استفاده از کتاب

استفاده از کتاب

اگر فرزندتان به کتاب علاقه دارد، می‌توانید از این ایده ژست عکاسی کودک استفاده کنید. برای این کار کتاب مورد علاقه او را در اختیارش قرار داده و در حال مطالعه یا ورق زدن، عکس‌های مختلفی از او بگیرید.

 

4. تهیه عکس‌های جذاب با دمیدن حباب

تهیه عکس‌های جذاب با دمیدن حباب

استفاده از حباب‌ها توجه کودکان را در هر سنی جلب کرده و لبخند روی لب آن‌‌ها می‌نشاند. برای تهیه این مدل عکس‌ها می‌توانید حباب‌ساز را در اختیار کودک قرار داده و از او بخواهید در آن بدمد.

البته اگر فرزندتان کوچک است خودتان این کار را انجام داده و از او بخواهید با حباب‌ها بازی کند.

 

5. عکس‌برداری با برگ‌های پاییزی

عکس‌برداری با برگ‌های پاییزی

این نوع تصاویر مخصوص فصل پاییز بوده و به شما این امکان را می‌دهد عکس‌های بسیار متفاوتی از کودک خود تهیه کنید؛ برای مثال از او بخواهید برگ‌‌ها را رو به‌ بالا پرتاب کند یا خودتان این کار را انجام دهید.

 

6. ژست عکاسی بچه در شکوفه‌های بهاری

ژست عکاسی بچه در شکوفه‌های بهاری

اگر دنبال ایده ژست عکاسی بچه در فصل بهار می‌گردید، این مورد گزینه بسیار مناسبی برای شماست. می‌توانید چند گلبرگ را به هوا انداخته و سپس از او عکس بگیرید.

 

7. عکاسی کودک در حال باز کردن کادو

عکاسی کودک در حال باز کردن کادو

شما می‌توانید از این ایده در مناسبت‌های خاصی مثل تولد، عید و یا حتی کریسمس استفاده کنید؛ لباس‌های زیبایی به تن کودک خود کرده و سپس کادوی جذابی را در اختیارش قرار دهید.

 

8. خمیازه کودک از تصاویر بامزه

خمیازه کودک از تصاویر بامزه

این مورد یکی از بهترین و بامزه‌ترین انواع ژست‌های کودکان است؛ مخصوصا عکاسی از نوزادان؛ بنابراین سعی کنید تصویر آن‌ها را در حال خمیازه کشیدن نیز ثبت کنید.

 

9. چرت زدن کودک

چرت زدن کودک

هرگز کودکان را مجبور به انجام کاری نکنید؛ اگر خوابشان می‌آید به زور آن‌ها را بیدار نگه نداشته و در همان حال از آن‌ها عکس بگیرید! به شما این اطمینان را می‌دهم که این نوع عکس‌های طبیعی نتیجه بسیار بهتری را در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

10. عکس در حال بازی با آب

عکس در حال بازی با آب

اگر به عکس‌های اکشن و سرگرم‌کننده علاقه دارید، این ایده را امتحان کنید؛ برای مثال از فرزند دیگر خود بخواهید سطل آبی را به سمت کودک پاشیده و در همان حین خیلی سریع عکس‌های متفاوتی از او بگیرید.

 

11. عکاسی کودک در حین آشپزی

حتما می‌دانید کودکان در حین آشپزی و خراب کاری چقدر بامزه به نظر می‌رسند؛ یکی از بهترین این مدل ژست‌ها در حال آشپزی است. به همین دلیل توصیه می‌کنم کلاه و لباس بامزه آشپزی را به کودک خود پوشانده و در حین بازی با مواد غذایی و ظروف، تصاویر مختلفی را ثبت کنید.

 

12. عکاسی در مزرعه آفتاب‌گردان

عکاسی در مزرعه آفتاب‌گردان

اگر می‌خواهید عکس کودکتان گرم و فانتزی به نظر برسد، توصیه می‌کنم حتما در مزرعه آفتاب‌گردان نیز از او عکس بگیرید؛ زیرا این فضا ترکیبی بسیار چشم‌نواز را برای شما ایجاد می‌کند.

 

13. ژست عکاسی کودک با خانواده

ژست عکاسی کودک با خانواده

حضور پدر و مادر و فرزندان دیگر در عکس کودک احساس صمیمیت خاصی را در تصویر به رخ می‌کشد؛ البته ژست‌های مختلفی برای این نوع تصاویر وجود دارند. برای مثال می‌توانید حتی در منزل خود نیز در حین انجام فعالیت‌های مختلفی مثل مطالعه کتاب، آشپزی و… تصاویر بسیار جذابی ایجاد کنید.

 

14. ایده ژست عکاسی کودک در ساحل

ایده ژست عکاسی کودک در ساحل

بازی و گشت‌وگذار در ساحل همیشه برای کودکان بسیار سرگرم‌کننده بوده و امکانات و ژست‌های مختلفی را برای عکاسی در اختیارتان قرار می‌دهد؛ برای مثال از او در حال گل‌بازی، بازی با صدف و… عکس‌های مختلفی بگیرید.

 

15. استفاده از ریسه

استفاده از این نوع چراغ‌ها و نور، فضایی بسیار جذاب و رویایی را برای عکاسی کودک فراهم می‌کند؛ البته حتما لباس‌های فانتزی و مناسب را برای این نوع ژست انتخاب و ترجیحا در فضاهای تاریک عکاسی کنید.

 

پکیج عکاسی کودک با خانواده در طوس استدیو

تا اینجا با بهترین ژست‌های عکاسی کودک آشنا شدید، البته باید بدانید این عکس‌ها تنها در صورت تخصص و مهارت بالای عکاس، حرفه‌ای از آب در می‌آیند. استدیو طوس در این زمینه به کمک شما آمده و با ارائه پکیج‌های مختلف، بهترین و باکیفیت‌ترین تصاویر را با انواع ژست‌ها در اختیارتان قرار می‌دهد.

شما می‌توانید برای ثبت بهترین و شیرین‌ترین لحظات عمرتان، از 4 پکیج خانواده و کودک استدیو طوس بهره ببرید؛ جالب است بدانید هرکدام از این موارد امکانات مختلفی را در اختیارتان قرار می‌دهند!

برای مثال با انتخاب پکیج شماره 2، شما علاوه بر دریافت عکس‌ها به صورت فایل، از یک آلبوم ژورنال ایتالیایی نیز برخوردار شده و با انتخاب پکیج شماره 3 یک کلیپ ادیت‌شده حرفه‌ای دریافت می‌کنید!

بنابراین شما می‌توانید تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش را با پکیج عکاسی کودک با خانواده طوس استدیو تجربه کنید؛ برای اطلاع از شرایط و قیمت هر کدام از آن‌ها با کارشناسان مجموعه طوس استدیو در ارتباط باشید.

 

نکته پایانی در مورد ایده ژست عکاسی بچه

در این مطلب شما با 15 ایده و ژست مختلف برای عکاسی کودکان آشنا شدید. در انتها باید بگویم هرگز کودک خود را برای جذابیت بیشتر عکس مجبور به انجام کاری نکنید. درست است که موارد معرفی شده عکس‌های آن‌ها را بسیار جذاب می‌‌کند؛ اما در صورت عدم تمایل بگذارید کار خودشان را انجام دهند!

تمام سوالات، نظرات و تجربیات خود از عکاسی با کودک را با ما در میان گذاشته و این مقاله کاربردی را برای والدین و یا عکاسان دیگر بفرستید.

 

سوالات متداول

1. چگونه توجه کودک را برای عکاسی جلب کنیم؟

معمولا کودکان علاقه‌ای به عکس گرفتن ندارند؛ به همین دلیل بهتر است وسیله مورد علاقه‌شان (مثلا اسباب بازی) را به عنوان جایزه در اختیارشان قرار دهید. شما باید برای نشاندن لبخند روی لبان آن‌ها تلاش کرده و رضایتشان را جلب کنید. حتی گاهی اوقات می‌توانید با دادن تنقلات مختلف نیز آن‌ها را آرام کنید؛ البته ناگفته نماند که انتخاب عکاس نیز در این زمینه بی‌تاثیر نیست! یک عکاس کودک حرفه‌ای به خوبی با کودک شما ارتباط برقرار و حس خوبی به او منتقل می‌کند.

 

2. به نظرتان در چه فصلی از کودک عکس بگیریم؟

از نظر من تمام فصل‌ها زیبایی خود را داشته و برای عکاسی کودک شما مناسب هستند؛ البته این موضوع کاملا به سلیقه شما بستگی دارد؛ اما فصل بهار و تابستان، نور بهتر و طبیعت سرسبزتری را برای این کار در اختیارتان قرار داده و خیال شما را از بابت سردی هوا، باران و… راحت می‌کند.

 

3. چه لباسی برای عکس کودک مناسب‌تر است؟

این موضوع به عوامل مختلفی مثل سلیقه شخصی، آب و هوا، محیط عکاسی، ژست و… بستگی دارد؛ بنابراین شما باید در وهله اول شرایط را سنجیده و سپس متناسب با آن، بهترین و خوش‌رنگ‌ترین لباس را انتخاب کنید!

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *