مقالات عکاسی کودک

ایده عکاسی کودک در خانه و آتلیه

ایده عکاسی کودک در خانه و آتلیه

عکس‌هایی که از کودکان هنگام بزرگ شدن آن‌ها ثبت می‌شود، یکی از ارزشمندترین و خاطره‌انگیزترین کارهایی است که باید به ‌عنوان والدین برای انجام آن اقدام کنید. برای این کار به یک دوربین باکیفیت و انواع ایده عکاسی کودک در خانه و آتلیه نیاز دارید. ژست عکاسی کودک در خانه و آتلیه به شما در ثبت لحظات خاص و منحصربه‌فرد فرزندتان کمک کرده و علایق، مهارت‌ها و عادت‌های ویژه آن‌ها را به تصویر می‌کشد. اگر قصد دارید از کودک خود در خانه عکاسی کنید و یا عکاسی هستید که می‌خواهید در فضای آتلیه از کودکان عکس بگیرید، ما برای شما ایده‌های خلاقانه و بی‌نظیری داریم. پس با ادامه مطلب همراه باشید.

 

ایده عکاسی کودک در خانه

آشنایی با ایده عکاسی کودک در خانه و آتلیه به شما این فرصت را می‌دهد تا تصاویر زیبا و خاطره‌انگیزی را از فرزند دلبند خود به یادگار بگذارید. برای عکاسی از کودکان، این ژست‌ها را امتحان کنید:

 

از کودکان حین بازی با حیوانات خانگی‌شان عکس بگیرید

اکثر کودکان عاشق بازی و وقت‌گذرانی با حیوانات خانگی خود هستند. عکاسی از آن‌ها علاوه ‌بر نشان دادن روابط و علاقه کودک به حیوان خانگی‌اش، خاطره‌ای از دوست و همبازی او برای بزرگسالی به یادگار می‌گذارد.

 

از کودکان در زمان بازی با خواهر، برادر و دوست او عکاسی کنید

در صورتی که به دنبال سوژه‌های خاص و بی‌نظیر در عکاسی از کودکان هستید، ثبت لحظاتی که به بازی با دوستان، همسالان و یا خواهر و برادر می‌گذرد را به هیچ عنوان فراموش نکنید.

 

پرتره‌ای از کودک در کنار پنجره بگیرید

پرتره‌ای از کودک در کنار پنجره بگیرید

برای این ایده عکاسی در خانه به تنها چیزی که نیاز دارید یک پنجره بزرگ با نور طبیعی است. البته مراقب باشید که نور مستقیم خورشید بر کیفیت عکس‌ها تأثیر منفی نداشته باشد.

 

از کودک در زمان خواب عکس بگیرید

از کودک در زمان خواب عکس بگیرید

بدون استثنا همه کودکان وقتی که خواب هستند، بسیار دوست‌داشتنی و زیبا می‌شوند. پس این فرصت را از دست ندهید و از کودک خود در زمان خوابیدن عکاسی کنید.

 

از کودک هنگامی که در حال انجام فعالیت‌های مورد علاقه‌اش است، عکاسی کنید

برای این ایده عکاسی کودک در خانه و آتلیه، فقط کافی است به فرزند خود اجازه دهید تا فعالیت‌های مورد علاقه‌اش مانند نقاشی کشیدن، بازی با توپ، آشپزی با وسایل کوچک و… را انجام دهد.

 

ژست عکاسی از کودک در حمام را فراموش نکنید

ژست عکاسی از کودک در حمام را فراموش نکنید

بچه‌ها معمولاً در حمام خوشحال هستند و این زمان خوبی برای گرفتن عکس‌های پویا و شاد از کودکان است. نور مناسب، وسایل سرگرم‌کننده و همچنین درست کردن حباب، در افزودن تحرک به تصاویر موثر است.

 

از ارتباطات کودک با سایر اعضای خانواده عکس بگیرید

از ارتباطات کودک با سایر اعضای خانواده عکس بگیرید

لحظاتی که بین کودک و افراد خانواده شکل می‌گیرد مانند قصه خواندن با مادربزرگ یا بازی والدین با فرزند، یکی از زیباترین و خاطره‌انگیزترین ژست عکاسی کودک در خانه محسوب می‌شود.

 

هنگام پریدن کودک روی تخت، از او عکس بگیرید

هنگام پریدن کودک روی تخت، از او عکس بگیرید

همه کودکان عاشق پریدن روی تخت و بازیگوشی قبل از خواب هستند. پس از این لحظات شاد و پرتحرک عکاسی کنید.

 

پتو را دور کودک بپیچید و از او عکاسی کنید

این یکی از ساده‌ترین ژست‌های عکاسی برای کودکان است که فقط کافی است او را در یک پتوی نرم بپیچید و از راحتی و خنده کودک عکس بگیرید.

 

کودک را در یک ظرف یا سبد قرار دهید

کودک را در یک ظرف یا سبد قرار دهید

یک ظرف یا سبدی که از گل‌های رنگارنگ پر شده است، می‌تواند یک لوکیشن زیبا برای عکاسی از کودک در خانه فراهم کند.

 

عکس‌هایی با بال فرشته از کودک بگیرید

بچه‌ها فرشته‌هایی از بهشت ​​هستند که برای اثبات آن یک جفت بال و یک تاج گل نیاز است.

 

عکاسی از کودکان حین رقصیدن بهترین ایده است

عکاسی از کودکان حین رقصیدن بهترین ایده است

هنگامی که کودک در حال رقص و خوشحالی است از او عکس‌های شگفت‌انگیز ثبت کنید.

 

کودکان را به قهرمانان مورد علاقه‌شان تبدیل کنید

همه کودکان عاشق ابرقهرمانان و شخصیت‌های مختلف کارتونی هستند. لباس ابرقهرمان مورد علاقه کودک را تهیه کرده و از او عکس بگیرید.

 

عکاسی از اعضای بدن کودک یک ایده فوق‌العاده است

انگشتان کوچک و دستان زیبا، چشم‌های نافذ و خنده کودکان می‌توانند به بهترین سوژه برای ایده عکس کودک در خانه و آتلیه تبدیل شوند.

 

از کودک هنگامی که او را می‌بوسید عکس بگیرید

از کودک هنگامی که او را می‌بوسید عکس بگیرید

فراموش نکنید که از در آغوش کشیدن و بوسیدن فرزند خود، تصاویر زیبایی به یادگار بگذارید.

 

خنده کودکان را ثبت کنید

خنده کودکان را ثبت کنید

هیچ چیز به اندازه خنده کودکان زیبا و خوشحال‌کننده نیست، بنابراین از آن‌ها هنگام خندیدن عکس بگیرید.

 

در لوکیشن مشابه از روند رشد کودک خود عکس بگیرید

برای این کار فقط کافی است یک لوکیشن مشخص را در نظر بگیرید و هر ماه از کودک عکاسی کنید.

 

عکس‌های صادقانه بگیرید

یکی از محبوب‌ترین و زیباترین ژست‌های عکاسی از کودک این است که از آن‌ها در موقعیت‌های طبیعی که در آن قرار دارند عکس بگیرید. این ایده تصاویر فوق‌العاده جذابی را ثبت می‌کند.

 

شغل موردعلاقه کودک را به تصویر بکشید

اگر کودک شما به شغل خاصی علاقه دارد، می‌توانید از او با موقعیت سازی و یا پوشاندن لباس‌های خاص عکاسی کنید.

 

از بوئیدن و لمس گل‌ها توسط کودکان عکس بگیرید

حضور گل‌ها در عکس کودکان را دست کم نگیرید. درست است که شما به دنبال تم‌های کودکانه هستید، اما انواع گل‌ها با رنگ‌های مختلف، زیبایی و جلوه خاصی به تصاویر کودکان هدیه می‌دهد.

 

از کودک خود در کنار هم‌سالان و دوستانش، ترتیب قدی بسازید

برای این ژست عکاسی کودک در خانه فقط کافی است از کودک خود در کنار دوستان و هم‌سالانش با ایستادن به ترتیب قد عکس بگیرید. این ایده معنای خاص و بازیگوشانه‌ای به تصاویر می‌بخشد.

 

عکس‌های مناسبتی از کودکان را فراموش نکنید

اگر به مناسبت خاصی نزدیک می‌شوید و یا کودک شما علاقه خاصی به یک مناسبت ویژه دارد، آن را به تصاویر کودکان اضافه کنید. تم یلدا، کریسمس، نوروز و… ازجمله مناسبت‌های پرطرفدار و رایج محسوب می‌شود.

 

از کودکان هنگام خوردن آبنبات عکس بگیرید

کمتر بچه‌ای پیدا می‌شود که عاشق آبنبات و شکلات نباشد. یک آبنبات چوبی بزرگ و رنگارنگ تهیه کرده و از کودک هنگام خوردن آن عکس بگیرید. بهتر است کادر عکس را برای ثبت این ژست، محدود و بسته نگه دارید.

 

از کودک خود هنگام پوشیدن لباس عکاسی کنید

اگر کودک شما به تازگی برای پوشیدن لباس‌هایش مستقل شده، می‌توانید از او هنگام پوشیدن لباس‌ها عکس بگیرید. همچنین ثبت تصاویر از دختر بچه‌هایی که در حال چرخاندن دامن پیراهن خود هستند نیز فوق‌العاده زیبا و به‌یادماندنی است.

 

ثبت تصاویر از کودکان را در لباس مدرسه فراموش نکنید

عکس با لباس مدرسه به ‌ویژه زمانی که کودک کوله پشتی خود را انداخته و منتظر اتوبوس و سرویس مدرسه است، یکی از بهترین ایده‌های عکاسی از کودک در خانه محسوب می‌شود.

 

ایده عکاسی کودک در آتلیه

در صورتی که عکاسی از کودکان برای شما کار دشواری به نظر می‌رسد، می‌توانید به آتلیه‌های مخصوص کودکان سری بزنید و از عکاسان حرفه‌ای بخواهید که عکس‌های زیبا و خاطره‌انگیزی از فرزند دلبند شما ثبت کنند. همچنین بهتر است با برخی از بهترین ژست‌های عکاسی از کودک در آتلیه نیز آشنا باشید، از جمله:

 

از لحظات واقعی عکاسی کنید

یک ژست عکاسی کودک که تصاویر واقعی و طبیعی ثبت می‌کند، این است که از کودکان حین انجام کارهای مختلف مانند بازی عکاسی کنید.

 

حالت عکاسی مداوم را امتحان کنید

 عکاسی با حالت پشت سر هم بسیار عالی بوده و قادر است بهترین لحظات را ثبت کند.

 

عکس سیاه و سفید بگیرید

عکس سیاه و سفید بگیرید

عکس‌های سیاه و سفید اگر حرفه‌ای انجام شود، می‌تواند ایده‌ای عالی برای گرفتن عکس‌های خاطره‌انگیز از کودک شما باشد.

 

عکاسی از کودک در نور کم را امتحان کنید

توانایی استفاده از نور کم برای عکاسی در ایجاد تصاویر دراماتیک‌تر و خاص می‌تواند یکی از ایده‌های پیش روی شما برای عکاسی از کودکان باشد.

 

ژست قورباغه به ‌ویژه برای نوزادان عالی است

ژست قورباغه یکی از محبوب‌ترین ژست عکاسی از کودک در خانه و آتلیه است، اما به نوعی، انجام آن نیز می‌تواند دشوار باشد. برای این کار پاهای کودک را در دو طرف نگه دارید و سپس دست‌ها را زیر چانه قرار دهید.

 

از کودک حین بازی با حباب عکس بگیرید

از کودک حین بازی با حباب عکس بگیرید

وجود حباب‌های زیاد در کادر عکس و همچنین جست‌وخیز و شادی کودکان، تصاویر بی‌نظیری در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

بادکنک‌های رنگی را به عکس اضافه کنید

ایده عکاسی از کودکان با حضور بادکنک‌های رنگی، راه آسانی برای افزودن رنگ و روح به تصاویر آتلیه‌ای آن‌ها است. اگر قصد عکاسی از دختر بچه‌ها را دارید، سعی کنید از بادکنک‌های قرمز یا صورتی به شکل قلب استفاده کنید تا به تصاویر حس لطیف و دخترانه‌ای بدهید.

 

از لباس با طرح حیوانات استفاده کنید

یکی از جذاب‌ترین ایده عکاسی کودک در خانه و آتلیه، این است که لباس‌هایی از طرح حیواناتی که کودک به آن علاقه زیادی دارد را انتخاب کرده و عکس‌های جالب بگیرید. لباس‌هایی با تم خرگوش و جوجه نیز جلوه بی‌نظیری به عکس کودکان می‌بخشد.

 

ژست‌های خلاقانه را به عکس کودکان اضافه کنید

دوران کودکی با بازی، سرگرمی و تجربیات عجیب و غریب سپری می‌شود. شما می‌توانید این حس‌وحال را به عکس‌های کودکان اضافه کرده تا تصاویر طبیعی را خلق کنید. بالا و پایین پریدن، خندیدن، بازی با رنگ‌ها، خواباندن عروسک‌ها توسط دختر بچه‌ها و … می‌تواند بهترین سوژه‌ها را برای عکاسی در اختیار شما قرار دهد.

 

از کودکان هنگام خواندن کتاب عکس بگیرید

از کودکان هنگام خواندن کتاب عکس بگیرید

کودکان عاشق قصه هستند و از خواندن و شنیدن داستان‌های مختلف لذت می‌برند. یکی از جالب‌ترین ژست عکاسی کودک در خانه و آتلیه، لحظاتی است که کودکان مشغول خواندن و ورق زدن کتاب‌های مورد علاقه‌شان هستند.

 

عکاسی از کودکان هنگام بازی کردن را فراموش نکنید

یکی از زیباترین و پرطرفدارترین ژست‌های عکاسی از کودکان در آتلیه این است که از آن‌ها هنگام بازی عکاسی کنید. خانه‌سازی، در آغوش کشیدن عروسک و یا هدایت ماشین با ابزار کنترل از راه دور و… تصاویر کودکانه و خلاقانه‌ای را به یادگار می‌گذارد.

 

از کودکان از زاویه بالا عکس بگیرید

از کودکان از زاویه بالا عکس بگیرید

برای این ایده باید از کودکان در حالی که نشسته یا ایستاده هستند، از زاویه بالا عکاسی کنید. برای این منظور بهتر است از کودک بخواهید که به دوربین شما نگاه کرده و لبخند بزند.

 

الفبای بدن کودکان را به تصویر بکشید

یکی از حرفه‌ای‌ترین ژست آتلیه‌ای کودکان این است که الفبای بدن کودکان را ایجاد کنید. برای این منظور باید چندین عکس از کودک با ژست حروف مختلف بگیرید و برای ایجاد کلمه یا عبارت مورد نظر آن‌ها را کنار هم قرار دهید. این ایده خلاقیت شما را در عکاسی از کودکان به اوج خود می‌رساند.

 

از کودکان هنگام نواختن ساز عکس بگیرید

اگر کودک به ساز خاصی علاقه داشته و یا حتی مهارت نواختن آن را دارد، می‌توانید از او هنگام ساز زدن عکس بگیرید. البته این ایده برای کودکانی که هیچ سازی بلد نیستند نیز کاربرد دارد و فقط کافی است کودک ساز را به دست بگیرد و با آن ارتباط برقرار کند.

 

به تصویر کشیدن مهارت‌های کودکان را فراموش نکنید

یکی از مواردی که ایده‌های فراوانی را برای عکس آتلیه‌ای کودکان در اختیار شما قرار می‌دهد، توجه ‌به مهارت‌های کودکان است. به ‌عنوان مثال اگر کودک در نقاشی کشیدن عالی است و این کار را دوست دارد، می‌توانید از او در مقابل یک بوم و در حال نقاشی کشیدن عکس بگیرید. این ایده برای هر مهارتی که کودک شما عاشق آن است و یا در انجام آن خوب عمل می‌کند، کاربرد دارد.

 

از کودکان بخواهید که مقابل دوربین شکلک دربیاورند

از ژست‌های خنده‌دار و پرجنب‌وجوش غافل نشوید. برای این ایده می‌توانید از کودکان در زمانی که مقابل دوربین شکلک‌های مختلف درمی‌آورند، عکس بگیرید. به این شکل می‌توانید بازیگوشی و تحرک کودک را به تصاویر اضافه کنید.

 

عکس‌های کثیف بگیرید

شاید با شنیدن این جمله که عکس‌های کثیف بگیرید تعجب کنید، اما این یکی از جالب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین ژست‌های عکاسی است که طرفداران زیادی دارد. برای این کار می‌توانید از کودکان در حال خوردن اسپاگتی که صورت و لباس آن‌ها را کثیف کرده است و یا در زمانی که مشغول گل بازی هستند عکس بگیرید.

 

عکس‌های رسمی بگیرید

علاوه ‌بر ایده‌های مختلفی که همگی به دنبال نشان دادن شیطنت و بازیگوشی کودکان است، می‌توانید لباس‌ها و ژست‌های رسمی مانند پوشیدن کت و شلوار برای پسر بچه‌ها را به‌ عنوان ایده عکاسی کودک در خانه و آتلیه انتخاب کنید. افزودن این تصاویر به آلبوم عکس کودکان خالی از لطف نیست.

 

رقص کودکان را به تصاویر اضافه کنید

کودکان به‌ویژه دختر بچه‌ها عاشق رقصیدن هستند. آن‌ها موقع رقص دامن خود را تاب می‌دهند و لبخندی زیبا بر لب دارند. پیشنهاد می‌شود این احساس زیبا و واقعی را برای ثبت لحظات خاص و خاطره‌انگیز، از دست ندهید.

 

از پس‌زمینه‌های با طرح موردعلاقه کودک استفاده کنید

اگر قصد دارید برخی از علایق خاص و غیر دسترس کودکان را به عکس‌ها اضافه کنید، می‌توانید از پس‌زمینه‌هایی با موضوعات مورد علاقه کودک استفاده کنید. به ‌عنوان مثال اگر کودک عاشق فضانوردی و ستاره‌ها است، یک پس‌زمینه کهکشانی می‌تواند تصاویر زیبایی را خلق کند.

 

دوستان و خواهر برادر کودک را برای ثبت تصاویر دوستانه دعوت کنید

از کودکان در کنار دوستان و خواهر و برادر او عکس بگیرید. لحظاتی که به یکدیگر نگاه می‌کنند و می‌خندند، یا در حال بازی و در آغوش کشیدن یکدیگر هستند، بسیار زیبا است. همچنین یک ایده عکاسی کودک در خانه و آتلیه با حضور هم‌سالان او این است که از آن‌ها هنگامی که دراز کشیده‌اند و سرهایشان را در کنار هم قرار داده‌اند، از زاویه بالا عکس بگیرید.

 

تصاویری از پرتره کودک ثبت کنید

در میان انواع ژست‌های آتلیه‌ای کودکان، ثبت پرتره آن‌ها در حالی که به دوربین نگاه می‌کنند و لبخند می‌زنند نیز یک ایده عالی محسوب می‌شود. توجه داشته باشید که این عکس‌ها را در زمانی که کودک سرحال است و تمام احساس خود را در چشم‌ها و لبخند خود بروز می‌دهد، بگیرید.

 

وسایل نمادین را به عکس کودکان اضافه کنید

برخی وسایل وجود دارند که معنای خاصی دارند و یا یک خاطره و داستان را روایت می‌کنند. اگر دوست دارید که عکس کودک شما بیانگر خاطرات خاصی در بزرگسالی او باشد، می‌توانید این وسایل را به عکس آتلیه‌ای او اضافه کنید.

 

از کودکان هنگام خوردن بستنی عکس بگیرید

کمتر کودکی وجود دارد که عاشق بستنی نباشد. یک بستنی قیفی رنگی تهیه کنید و از کودک هنگام خوردن و لیسیدن بستنی عکاسی کنید. این ایده تم کودکانه و خلاقانه‌ای به تصاویر هدیه می‌دهد.

 

از تم فصل‌های مختلف استفاده کنید

یکی از ژست‌های پرطرفدار و رایج در عکاسی از کودکان، افزودن تم فصل‌های مختلف به تصاویر است. برگ‌های پاییزی، برف شادی و میوه‌های تابستانه مانند هندوانه می‌تواند حال و هوای خاصی به عکس کودکان بدهد. یک ایده جالب این است که از کودک با تم هر چهار فصل عکس بگیرید و آن‌ها را کنار هم قرار دهید.

از تم فصل‌های مختلف استفاده کنید

 

انجام انواع خدمات عکاسی کودک با طوس استدیو

اگر جزو آن دسته از والدینی هستید که دوست دارید از هر مرحله از رشد کودک خود، تصاویر زیبا و باکیفیتی به یادگار بگذارید، فقط کافی است به ‌دنبال یک آتلیه باسابقه و حرفه‌ای در زمینه عکاسی کودک باشید. آتلیه عکاسی کودک طوس استدیو، با فضایی صمیمی، کادر حرفه‌ای و آموزش‌دیده، برای افزودن تصاویر به‌ یادماندنی از فرزند دلبند شما به آلبوم خانوادگی‌تان در تلاش و فعالیت است. محیط مناسب با روحیه کودکان، انواع پس‌زمینه‌های عکاسی، تجهیزات و لوازم مدرن و به‌روز و آشنایی با ژست عکاسی کودک در آتلیه از مهم‌ترین ویژگی‌های مجموعه طوس استودیو محسوب می‌شود.

سخن پایانی

عکاسی از کودکان و مراحل رشد آن‌ها، مهارت‌ها و علایقشان و همچنین شیطنت و خنده کودکانه‌شان یکی از کارهایی است که نباید از آن غافل شوید؛ زیرا کودکان زودتر از آن چیزی که فکر کنید، بزرگ می‌شوند، پس این فرصت را از دست ندهید. آشنایی با ایده عکاسی کودک در خانه و آتلیه و همچنین بهترین آتلیه مخصوص کودکان به شما در ثبت تصاویر خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی از هر مرحله از کودکی فرزندتان کمک می‌کند.

 

سوالات متداول

1- چگونه در خانه از کودک خود عکاسی کنم؟

برای عکاسی از کودکان در خانه باید صبور باشید و بتوانید این کار را برای آن‌ها سرگرم کننده و مفرح کنید. همچنین آشنایی با ژست عکاسی کودک در خانه برای ثبت تصاویر خلاقانه و زیبا اهمیت زیادی دارد.

 

2- چگونه عکاسی را برای فرزندم سرگرم کننده کنم؟

اجازه دهید بچه‌ها خود واقعی‌شان باشند و آن‌ها را با ژست‌های سخت خسته نکنید. ثبت تصاویر از عادت‌ها، شیطنت‌ها و بازیگوشی کودکان بسیار بهتر از ژست‌های خشک، رسمی و آزاردهنده است.

 

3- بهترین آتلیه عکاسی کودک کدام است؟

عکاسی در فضای آتلیه‌ای مخصوص کودکان با دوربین‌های حرفه‌ای و ایده‌های خلاقانه یکی از بهترین و مناسب‌ترین راه‌های پیش ‌روی شما برای عکاسی از کودکان است. پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات عکاسی کودک طوس استودیو است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *