مقالات عکاسی کودک

عکاسی کودک در فضای باز آموزش 11 ایده طلایی

عکاسی کودک در فضای باز

عکاسی کودک در فضای باز یکی از بهترین و جذاب‌ترین انواع رشته های عکاسی ست؛ بارها دیده‌ام که خیلی از پدر و مادرها فقط در استدیو از فرزند خود عکس‌ می‌گیرند و آتلیه تنها گزینه آنان است؛ غافل از آن که عکاسی در فضای باز هم حال و هوای دیگری دارد! به همین دلیل پیشنهاد می کنیم هرگز این فرصت را از کودک خود دریغ نکرده و خاطرات و لحظات شیرین او را در طبیعت نیز ثبت کنید. البته این نوع عکاسی نیاز به ایده‌ها و نکات مختلفی دارد که بدون رعایت آن‌ها شاید بگویید صد رحمت به آتلیه و از کرده خود پشیمان شوید!

ما در این مقاله از سایت استدیو طوس تعدادی از ایده‌های بسیار عالی و همچنین زمان مناسب برای این نوع عکس‌برداری را به شما معرفی می‌کنیم؛ قطعا پس از مطالعه این مقاله به این نوع عکس‌ها علاقه زیادی پیدا می‌کنید.

 

ایده عکاسی کودک در فضای باز

عکاسی کودک در فضای باز، علاوه بر شیرینی خاص خود، کمی چالش برانگیز هم هست؛ به همین دلیل با داشتن چند ایده مختلف می‌توانید این کار را کمی برای خود راحت کنید. در بخش زیر با چند مورد از این ایده‌های کاربردی آشنا می‌شوید.

ایده عکاسی کودک در فضای باز

 

1. استفاده از پس‌زمینه‌های ساده

هر چقدر پس زمینه عکاسی ساده‌تر باشد، تصویر کودک شما بیشتر به چشم می‌آید؛ به همین دلیل سعی کنید تا جای ممکن از زمینه‌های شلوغ و روشن استفاده نکنید. البته رنگ‌های موجود در طبیعت به خودی خود بسیار زیبا بوده و پس‌زمینه‌های جذابی را برای عکس‌های کودکتان ایجاد می‌کنند.

استفاده از پس‌زمینه‌های ساده

 

2. عکاسی در ژست‌ها و حالت‌های طبیعی

این موضوع حتی در مورد عکس‌های بزرگسالان نیز صدق می‌کند؛ همیشه عکس‌هایی که در حالت‌های طبیعی و عادی گرفته می‌شوند بیشتر به دل می‌نشینند! بنابراین هرگز سعی نکنید به کودک ژست اجباری دهید؛ حتی عکاسی در حالت‌های بازی، غذا خوردن، خمیازه کشیدن و… از کودک بسیار بامزه و جذاب به نظر می‌رسد.

عکاسی در ژست‌ها و حالت‌های طبیعی

 

3. تلاش برای ایجاد لبخند کودک

برای این کار از پدر و مادر کودک درخواست کنید با صحبت یا بازی توجه کودک را جلب کرده و لبخند روی لب‌های او آورند؛ من بسیار دیده‌ام که افراد برای ایجاد لبخند، گاهی اوقات شکلک‌ها و حرکت‌های عجیبی از خود درآورده و برعکس کودک را می‌ترسانند!

تلاش برای ایجاد لبخند کودک

 

4. عکس‌های سیاه و سفید از کودک

شاید با خود فکر کنید عکس‌های سیاه و سفید خیلی مناسب کودکان نیستند؛ اما باید بدانید این نوع تصاویر کلاسیک هیچ‌وقت قدیمی نشده و حتی معصومیت و پاکی چهره کودک را بیشتر در عکس‌ها نمایان می‌کنند!

عکس‌های سیاه و سفید از کودک

 

5. استفاده از المان‌های طبیعی

شما می‌توانید در عکاسی کودک خود از المان‌های طبیعی استفاده کنید؛ البته گاهی اوقات به دلایل مختلف امکان عکس‌برداری در فضای باز وجود ندارد؛ به همین دلیل توصیه می‌کنم با استفاده از گل، نیمکت چوبی و… حس طبیعت را به عکس‌های خود دهید.

استفاده از المان‌های طبیعی

 

6. عکاسی در حالت خواب

مشاهده کودک در حالت خواب، یکی از شیرین‌ترین و بهترین لحظات است؛ به همین دلیل توصیه می‌کنم در این حالت نیز حتما از او عکاسی کنید.

عکاسی در حالت خواب

 

7. عکاسی در حالت‌های شلخته

یکی از بامزه‌ترین انواع عکس‌های کودکان، در حالت شلخته و کثیف آن‌هاست؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم حتما در حالت غذا خوردن، گل بازی کردن، نقاشی و … تصاویر آن‌ها را ثبت کنید.

عکاسی در حالت‌های شلخته

 

8. بازی با وسایل پدر و مادر

حتماً بارها دیده‌اید زمانی که کودکان از وسایل پدر و مادر خود مثل عینک، کفش، ساعت و… استفاده می‌کنند، چقدر بامزه به نظر می‌رسند. یکی از ایده‌های بسیار خوب برای عکاسی کودک در فضای باز دقیقا همین است؛ می‌توانید از آن‌ها در حین پوشیدن کفش‌های بزرگ‌تر از خودشان عکس‌برداری کنید.

 

9. عکس با اسباب بازی

بیشتر کودکان به وسایلی مثل پتو یا یکی از اسباب‎بازی‌هایشان علاقه و وابستگی خاصی دارند؛ شما می‌توانید با این کار علاوه بر انتقال حس خوب به کودک، این علاقه او را به تصویر بکشید.

عکس با اسباب بازی

 

10. عکس با کیک تولد

اگر دوست دارید با یک تصویر زیبا، روز تولد کودک خود را ثبت کنید از این ایده بهره بگیرید. حتی می‌توانید یک کیک را به صورت کامل در اختیار او قرار داده و از کثیف بازی‌های او عکس بگیرید!

عکس با کیک تولد

 

11. عکاسی فضای باز کودک با حباب

ایجاد حباب در فضای باز صحنه‌ای بسیار رویایی را در اختیارتان قرار می‌دهد؛ با استفاده از یک دستگاه حباب ساز می‌توانید علاوه بر ثبت یک عکس جذاب، لبخند را به لب‌های کودک خود هدیه دهید.

تا اینجا شما با 11 ایده جذاب برای عکاسی کودک در فضای باز آشنا شدید؛ اما یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در این مدل عکاسی، آب و هوا و زمان آن است. به نظر شما چه فصلی برای این کار مناسب است؟ در بخش زیر در این مورد برایتان توضیح می‌دهیم.

 

فصل مناسب برای عکاسی کودک در فضای باز

در ابتدا باید بگویم این موضوع کاملا شخصی بوده و به سلیقه شما بستگی دارد؛ زیرا هر کدام از 4 فصل زیبایی‌ها و جذابیت خود را داشته و فضای فوق‌العاده‌ای را به عکس‌هایتان می‌دهند.

برای مثال فصل بهار نوری عالی و درختانی پر از شکوفه را در اختیارتان قرار می‌دهد، در حالی که تابستان سرسبزترین پس زمینه برای عکس‌های کودک شماست. از طرفی پاییز بسیار تنوع رنگ داشته و با پوشیدن لباس‌های رنگی‌رنگی می‌توانید عکس‌های بسیار جذابی از کودک خود تهیه کنید.

حتی فصل زمستان برخلاف تصور خیلی از افراد، یکی از مناسب‌ترین زمان‌ها برای عکاسی کودک در فضای باز است؛ فضای برفی و بارانی آن محیطی بسیار جذاب را برای عکاسی فراهم می‌کند.

مسما خیلی از ما نمی‌توانیم برای فرارسیدن فصل موردنظرمان صبر کنیم؛ اما اصلا نگران نباشید. خیلی از باغ‌ها در سطح شهر این امکان را برای شما و کودکتان فراهم‌ می‌کنند که حتی در فصل زمستان، عکس‌هایی در فضای سرسبز و بهاری بگیرید!

خیلی از اوقات والدین دوست دارند همراه با کودک خود عکسی خانوادگی و جذاب داشته باشند، اگر شما نیز از این دسته افراد هستید، حتما بخش زیر را مطالعه کنید.

 

عکاسی با پدر و مادر و کودک در فضای باز با طوس استدیو

عکاسی خانوادگی در فضای باز یکی از به‌یادماندنی‌ترین تصاویر در طول زندگی ماست؛ به گونه‌ای که خیلی از افراد این نوع عکس‌های خود را در ابعاد بزرگ چاپ کرده و در سالن منزلشان قرار می‌دهند.

البته این عکس خانوادگی باید بسیار باکیفیت و جذاب بوده و ارزشش را داشته باشد؛ مسلما شما با موبایل و بدون اطلاع از فنون عکاسی هرگز قادر به تهیه چنین عکسی نخواهید بود؛ به همین دلیل بهترین و حرفه‌ای‌ترین کار کمک گرفتن از افراد متخصص در این زمینه است.

عکاسی در فضای باز به تجهیزات و البته تخصص خاص خودش نیاز دارد؛ طوس استدیو یکی از باتجربه‌ترین و حرفه‌ای‌ترین تیم‌ها در این زمینه بوده و بهترین عکس‌ها را متناسب با سلیقه شما در اختیارتان می‌گذارد.

پکیج خانوادگی و کودک طوس استدیو همان چیزی است که شما به دنبالش می‌گردید؛ این پکیج‌ها متفاوت بوده و هرکدام هزینه و مزایای خاص خودش را دارد؛ برای مثال پکیج خانوادگی شماره 1 به شما امکان عکس‌برداری نامحدود در 4 ساعت را به شما می‌دهد.

در حالی که پکیج خانوادگی شماره 4 با استفاده از امکانات بسیار پیشرفته‌ای مثل هلی شات، مووی کم، تدوین کامل و… انجام شده و عکس‌ها را در صورت تمایل با قاب عکس‌های 30 در 40 در اختیارتان قرار می‌دهد.

مسلما این دو پکیج از لحاظ قیمت با هم تفاوت‌ دارند؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت پکیج عکاسی کودک از طریق شماره های درج شده بر روی سایت با مشاوران ما در ارتباط بوده و پاسخ تمام سوال‌هایتان را دریافت کنید.

 

سخن نهایی در مورد عکاسی کودک در فضای باز

در این مقاله از سایت استدیو طوس شما با ایده‌های مختلف و زمان مناسب برای عکاسی کودک و همچنین عکاسی خانوادگی آشنا شدید. در انتها باید بگویم عکاسی از کودک نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد؛ هرگز کودک خود را مجبور به انجام کارهای سخت و گرفتن ژست‌های مختلف نکنید.

زیرا کودکان در حالت طبیعی بسیار جذاب بوده و نیازی به ژست‌های مصنوعی ندارند! آیا تجربه‌ای در این زمینه دارید؟ لطفا تمام نظرات خود را در این زمینه با ما در میان گذاشته و از تجربیات والدین دیگر نیز استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم این مقاله کاربردی را برای افرادی که به آن نیاز دارند بفرستید.


سوالات متداول

1- بهترین زمان برای عکاسی کودک چه فصلی است؟

این موضوع کاملا شخصی بوده و به سلیقه شما بستگی دارد؛ زیرا هر کدام از 4 فصل زیبایی‌ها و جذابیت خود را داشته و فضای فوق‌العاده‌ای را به عکس‌هایتان می‌دهند.

2- آیا پس زمینه های شلوغ و رنگی برای عکاسی کودک مناسب است؟

هر چقدر پس زمینه عکاسی ساده‌تر باشد، تصویر کودک شما بیشتر به چشم می‌آید؛ به همین دلیل سعی کنید تا جای ممکن از زمینه‌های شلوغ و روشن استفاده نکنید.

3- بهترین آتلیه برای عکاسی کودک در فضای باز کدام است؟

عکاسی در فضای باز به تجهیزات و البته تخصص خاص خودش نیاز دارد؛ طوس استدیو یکی از باتجربه‌ترین و حرفه‌ای‌ترین تیم‌ها در این زمینه بوده و بهترین عکس‌ها را متناسب با سلیقه شما در اختیارتان می‌گذارد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *