مقالات عکاسی عروس و داماد

ایده عکس عقد محضری

ایده عکس عقد محضری-طوس استودیو

ایده عکس عقد محضری برای داشتن بهترین تصاویر در روز عقد، تفاوت زیادی نسبت به سال‌های گذشته پیدا کرده است. جستجو برای بهترین ژست عکس عقد محضری نیز به دلیل رواج برگزاری مراسم عقد در محضر و دفترخانه ها، روز به روز در حال افزایش است. مسائل مختلفی مانند مخارج زیاد عروسی، هزینه کرایه تالار، هزینه‌های تدارکات شام و پذیرایی و… باعث شده که خیلی از زوجین برگزاری یک مراسم عقد محضری ساده و شیک را به مراسم تجملی و شلوغ ترجیح دهند.

البته برخی از زوجین هم عقد خود را در محضر برگزار می‌کنند تا در یک فرصت مناسب برای برگزاری مراسم باشکوه عروسی خود اقدام کنند. بنابراین خیلی از عروس و دامادها در هر وضعیت اقتصادی و با هر توان مالی تمایل زیادی به برگزاری مراسم عقد در محضر یا سالن‌های عقد کوچک دارند.

با ما در این مطلب از سایت استدیو طوس همراه شوید تا با موضوع ایده عکاسی عقد محضری، ژست عکاسی سفره عقد و سایر آیتم‌های مهم به شما کمک کنیم آلبومی خاطره انگیز از بهترین روز زندگیتان ثبت کنید.

 

در ایده عکاسی عقد محضری همه چیز مهم است!

ایده عکس عقد محضری موضوعی است که خیلی از عروس و دامادها در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مختلف جستجو می‌کنند. این روزها با تغییر سبک برگزاری مراسم عقد در دفترخانه‌‌ها و به روز شدن تجهیزات عکسبرداری، ژست عکس عقد محضری نیز اهمیت زیادی پیدا کرده است. به همین دلیل تمام آیتم‌های پکیج عقد از جزئی ترین اکسسوری‌‌ها مانند گیفت‌های میهمانان تا سفره عقد نقش زیادی در ثبت زیبای این روز مهم دارد.

عکاسی از حلقه‌‌ها و دسته گل عروس جذابیت‌های خودش را دارد. زمانی که عروس و داماد سند ازدواج را امضا می‌کنند؛ لحظه اشک ریختن یا لبخند عاشقانه آنها هر کدام جز بهترین و رمانتیک‌ترین صحنه‌‌ها در زندگی است که ممکن است هرگز دیگر تکرار نشود! به همین دلیل انواع ژست عکس عقد محضری به عروس و داماد‌‌ها کمک می‌کند تا به شیوه ای خلاق و متفاوت این روز را برای خود ماندگار و تبدیل به یک گنجینه ارزشمند کنند.

 

10 نکته برای عکاسی عقد محضری

شاید در نگاه اول برگزاری مراسم عقد در محضر بسیار ساده و حتی پیش پا افتاده به نظر بیاید. اما امروزه با تغییر سبک زندگی‌‌ها به سمت اختصار و سادگی، اتفاقا عقد محضری طرفداران زیادی دارد. ضمن اینکه شکل دفترخانه‌‌ها نیز دستخوش تغییرات زیادی شده است. تا جایی که دکوراسیون و نمای برخی از دفترخانه‌‌ها دست کمی از یک سالن شیک و مجلل ندارد. ما در ادامه مطلب برای داشتن یک عکاسی عقد محضری ایده آل 10  نکته مهم را برای شما لیست کرده ایم.

 

لوازم مورد نیاز و برنامه‌های خود را لیست کنید

اگر می‌خواهید در روزهای پایانی تا مراسم عقد خود سردرگم نشوید و فشار و استرس روزهای باقیمانده به مراسم، شما را در روز اصلی عقد خسته و پژمرده نکند تمام کارها، لوازم مورد نیاز و برنامه انتخاب و رزرو عکاسی عقد محضری خود را لیست کنید. زمان خرید حلقه ازدواج، رزرو دفترخانه، رزرو آرایشگاه، خرید کت و شلوار و لباس عقد، هماهنگی با آتلیه، لیست مهمانان و… همگی باید مورد توجه قرار بگیرد تا اضطراب در وجودتان راه پیدا نکند و مطمئن باشید که روزهای قبل از مراسم عقد، خیالتان از هر بابت راحت است. در این صورت فرصت مناسبی برای فکر کردن به ایده عکاسی عقد محضری و نحوه اجرای آن در روز مراسم دارید.

 

هزینه‌های برگزاری عقد محضری را پیش بینی کنید

بررسی هزینه‌های عقد محضری از جمله هزینه رفتن به آزمایشگاه، رزرو دفتر ازدواج، خرید لوازم شخصی و ضروری و غیره نقش مهمی در آرامش شما هنگام برگزاری مراسم عقد دارد. اگر نمی‌خواهید غافلگیر شوید قیمت‌‌ها را از طریق سایت‌های معتبر و یا تماس تلفنی با آتلیه، دفترخانه ها، آزمایشگاه و غیره استعلام بگیرید. فراموش نکنید که نوسانات قیمت ارز می‌تواند بر هر کدام از این آیتم‌‌ها تاثیر گذار باشد. یکی از هزینه‌های اصلی شما مربوط به هزینه عکاسی عقد محضری است. پس برای آن برنامه ریزی کنید و با انتخاب بهترین آتلیه، خاطرات خود را در این روز با ایده عکس عقد محضری به زیبایی ثبت نمایید.

 

مدارک خود را کنار بگذارید

ممکن است آنقدر مشغولیت داشته باشید که فراموش کنید مدارک اصلی تان را کنار بگذارید و روز عقد وقتی سراغ کیف مدارک خود می‌روید متوجه شوید که مثلا تعداد عکستان به اندازه کافی نیست یا به اصل شناسنامه تان دسترسی ندارید. در اینصورت استرس تمام وجود تان را می‌گیرد و ناچارید هر برنامه ای برای گرفتن ژست عکس عقد محضری داشتید را به دست فراموشی بسپارید. بنابراین یکی دو روز قبل از مراسم مدارک لازم را برای عقد محضری کنار بگذارید و خیالتان را از این بابت راحت کنید. مدارکی که برای عقد محضری نیاز دارید عبارتند از:

  • اصل شناسنامه و کارت ملی زوجین
  • عکس سه در چهار
  • اصل شناسنامه و کارت ملی پدر عروس (در صورت فوت اصل گواهی فوت پدر)
  • برگه آزمایش
  • سند طلاق در صورتی که یکی از زوجین یا هر دو ازدواج قبلی داشته اند.

 

چه فکری برای گیفت‌های مراسم عقد دارید؟

یکی از صحنه‌های زیبا در مراسم عقد که برای مهمانان هم بسیار جالب و خاطره انگیز است پخش گیفت‌های مراسم می‌باشد. هدیه‌های کوچک عقد ممکن است یک جعبه کوچک شکلات، جاسوئیچی، عکس عروس و داماد یا هر چیز خلاقانه دیگری باشد. تهیه خلاقانه و توزیع این گیفت‌‌ها در مراسم بی تاثیر در زیباتر شدن ایده عکس عقد محضری شما نیست.

چه فکری برای گیفت‌های مراسم عقد دارید؟-طوس استودیو

 

 

جای پای خود را در آلبوم عقدتان تثبیت کنید

برای اینکه ردپای سلایق و علایق تان در صفحات آلبوم عقدتان مشخص باشد می‌توانید قبل از مراسم، ایده عکاسی عقد محضری را در سایت‌های و شبکه‌های اجتماعی بررسی کنید و ببینید کدام ایده با روحیات شما بیشتر سازگار است. نهایتا لیستی از بهترین سوژه‌‌ها برای ژست عکس عقد محضری فراهم کنید و آن را با عکاس خود در میان بگذارید.

 

لباس هایی که در عکس‌‌ها می‌درخشند

هرچند انتخاب لباس عقد برای آقایان کار خیلی پیچیده ای نیست اما این مسئله برای خانم‌‌ها موضوع بسیار مهمی است. هر خانم جوانی دوست دارد در مراسم عقد خود به زیباترین شکل ممکن حاضر شود. گاهی حساسیت‌های انتخاب لباس عقد نسبت به لباس مراسم عروسی برای خیلی از خانم‌‌ها بیشتر است. دلیل شان هم این است که وقتی برای اولین بار در یک مراسم کاملا رسمی در کنار همسر خود می‌نشینند و با هم پیوند وفاداری می‌بندند باید در آراسته ترین حالت ممکن ظاهر شوند.

این دلیل کاملا قانع کننده است! شما هم فراموش نکنید جلوه و شکوه لباس عقد تاثیر شگفت انگیزی در ایده عکس عقد محضری دارد. عروس خانم‌‌ها برای گرفتن ژست عکس عقد محضری بیشتر از لباس‌های سفید، صورتی، لیمویی و شیری استفاده می‌کنند. انتخاب سبک لباس نیز به عهده خود عروس و داماد است. می‌توانید از کت شلوار یا استایل‌های رسمی و شیک برای حضور خود در محضر استفاده کنید.

 

با عکاس عقد خود مشورت کنید

همانطور که عنوان شد برای برگزاری روز عقد تشریفات خاصی مورد نیاز است. عروس و داماد باید از قبل وقت محضر خود را رزرو کنند و برای تدارک لوازمی چون سفره عقد، نقل و نبات، شیرینی، دسته گل و غیره برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهند. علاوه بر آن عروس و داماد باید به دنبال پیدا کردن بهترین ایده عکس عقد محضری باشند تا بتوانند مراسم خود را به زیباترین شکل ممکن ثبت کنند.

آتلیه‌های معتبر در این زمینه، عروس و داماد را راهنمایی می‌کنند و آنها را از سردرگمی برای گرفتن ژست عکس عقد محضری نجات می‌دهند تا بتوانند با گرفتن فیگورهای خلاقانه و ناب ترین ایده عکاسی عقد محضری لحظات خود را برای همیشه ماندگار کنند.

 

در روز عقد خودتان باشید!

ژست عکس عقد محضری و نحوه اجرای آن به مهارت چندانی نیاز ندارد. کافیست خودتان باشید؛ بدانید چگونه باید به دوربین نگاه کنید یا چگونه از حرکات دست و سر خود برای بهتر شدن عکس هایتان بهره مند شوید.

 

جزئیات را در ایده عکاسی عقد محضری لحاظ کنید

آنچه در روز عقد ژست عکس عقد محضری شما را متفاوت می‌کند توجه به جزئیات است. بنابراین حتماً باید این موضوع را در نظر داشته باشید از ظرف عسل گرفته تا آینه و شمعدان و دکوراسیون دفترخانه می‌تواند در ایده عکس عقد محضری و کیفیت تصاویر ثبت شده تاثیر گذار باشد. سعی کنید هیچ نکته‌ای را از قلم نیندازید تا بتوانید از پتانسیل این روز برای ثبت خاطرات خود به بهترین شکل ممکن بهره مند شوید.

 

 

کمی تنوع بد نیست!

اگر می‌خواهید عکس‌های متفاوت و زیبایی از مراسم عقد خود ثبت کنید به دنبال ژست عکاسی برای عقد با چاشنی خلاقیت و تنوع هم باشید. سعی کنید حداقل چند عکس خلاقانه در میان سایر عکس‌های خود داشته باشید. به هرحال صحنه هایی مانند خواندن قرآن یا لحظه انداختن حلقه در انگشت هر چند تکراری اما زیبایی‌های خود را دارد و نمی تواند جزو آلبوم شما نباشد؛ اما عکس‌های متنوع با ژست‌های خاص مهمترین عاملی است که آلبوم شما را متفاوت می‌کند.

 

ژست عکاسی عقد

شاید بپرسید چه جزئیاتی در روز عقد مهم است و چرا باید در ژست عکس عقد محضری مورد توجه قرار بگیرد. همچنان در ادامه مطلب با ما همراه شوید تا به مهمترین جزئیاتی که در این روز مهم برکیفیت عکاسی و تصاویر شما تاثیرگذار است اشاره کنیم.

جزئیات را در ایده عکاسی عقد محضری لحاظ کنید-طوس استودیو

 

ژست عکاسی سفره عقد

سفره عقد اصلی ترین آیتم مراسم روز عقد محضری است. عکس هایی که عروس و داماد در کنار سفره عقد می‌گیرند جلوه و شکوه خاصی دارد و برای همیشه خاطره انگیز است. ایده عکس عقد محضری با سفره عقد هیچ وقت قدیمی و تکراری نمی شود. مخصوصا صحنه‌های رمانتیک و خاص مانند لحظه ای که تصویر عروس و داماد در آینه سفره عقد افتاده است! ژست عکاسی سفره عقد شما را به زیبایی در قاب تصاویر تسخیر می‌کند و حالت رمانتیکی به عکس‌های عقدتان می‌دهد.

ژست عکاسی سفره عقد-طوس استودیو

 

عکاسی از حلقه عروس و داماد

حلقه عروس و داماد مهمترین اکسسوری روز عقد است که به نوعی نمایانگر پیوند آغاز زندگی مشترک دو انسان عاشق می‌باشد. به همین دلیل می‌توان از این سوژه به بهترین شکل ممکن در ایده عکاسی عقد محضری استفاده کرد. عکاسی از حلقه‌‌ها به تنهایی یا زمانی که بر روی انگشتان عروس و داماد خودنمایی می‌کند و یا حتی لحظه حلقه انداختن جزء زیباترین ایده‌های عکاسی عقد به شمار می‌رود که اتفاقا طرفداران زیادی نیز دارد. عروس و داماد برای انتخاب حلقه‌های خود وقت زیاد و حتی هزینه قابل توجهی صرف می‌کنند چرا که حلقه ازدواج قرار است تا پایان عمر همراه آنان باشد. بنابراین در ژست عکس عقد محضری حتما باید لحاظ شود.

عکاسی از حلقه عروس و داماد-طوس استودیو

 

عکاسی از لحظه قند سابیدن بر سر عروس و داماد

یکی از رسوم ایرانیان در مراسم عقد سابیدن قند بر روی سر عروس و داماد به نشانه شیرینی و خوشبختی زندگی آنان است. این لحظه نیز که با حضور نزدیک ترین افراد به عروس و داماد مخصوصا خانم‌های مجرد انجام می‌شود جز زیباترین ایده عکس عقد محضری است.

 

عکاسی از سند ازدواج

عکاسی از سند ازدواج جز سوژه‌های نابی است که به عروس و داماد برای گرفتن بهترین ژست عکس عقد محضری کمک می‌کند. اهمیت این آیتم به این دلیل است که به صورت رسمی و قانونی پیوند عروس و داماد در آن ثبت می‌شود. ایده عکاسی عقد محضری هنگام امضا کردن این سند نیز بسیار زیباست و طرفداران زیادی دارد. عروس و داماد می‌توانند سند ازدواج را با هم یا به صورت تکی در دست بگیرند و تصاویر خاطره انگیزی ثبت کنند. سند ازدواج به تنهایی نیز می‌تواند یکی از سوژه‌های ناب برای ایده عکاسی عقد محضری باشد.

 

عکاسی از دسته گل عروس

عروس بدون دسته گل مانند آسمان بی ستاره است! گل نقش مهمی در استایل عروس و زیبایی ایده عکاسی عقد محضری دارد. برخی از عروس‌‌ها دسته گل خود را در یک گلدان زیبا می‌گذارند و تا همیشه آن را به عنوان یک یادگاری از چنین روز مهمی حفظ می‌کنند. کدام ژست عکس عقد محضری جذاب تر از عکس دستان عروس با درخشش حلقه ازدواج است آن هم زمانی که دسته گل خود را در دست گرفته است.

دسته گل مخصوصا وقتی به زیبایی آراسته شده باشد جزء بهترین‌های ایده عکاسی عقد محضری است که هیچ چیزی نمی تواند جای آن را در آلبوم عکاسی عروسی پر کند.

عکاسی از دسته گل عروس-طوس استودیو

 

عکاسی تکی از عروس و داماد

عروس و داماد هر کدام تلاش می‌کنند تا در این روز مهم به بهترین شکل ممکن ظاهر شوند. مطمئنا هر کدام رویاهای بزرگی برای زندگی خود در سر دارند و با امید و آرزوی فراوانی خود را برای حضور در این روز مهم آماده کرده اند. ایده عکس برای عقد به صورت تکی از عروس و داماد به صورت نشسته یا عکس قدی بسیار محبوب است و جلوه زیبایی به آلبوم عکاسی زوجین می‌دهد.

 

عکاسی از هدیه هایی که به عروس و داماد داده می‌شود.

مراسم عقد محضری خیلی ساده و مختصرتر از مراسم عقد در سالن‌‌ها و تالارهای پذیرایی است. ممکن است برخی از عروس و دامادها عقیده ای برای برگزاری مراسم ازدواجشان نداشته باشند و به همان مراسم عقد در دفترخانه بسنده کنند. بنابراین در مراسم عقد محضری بیشتر نزدیکان و اقوام درجه اول عروس و داماد حاضر می‌شوند. میهمانان نیز تلاش می‌کنند با دادن هدیه‌های زیبا و ارزشمند عشق و علاقه خود را به عروس و داماد نشان دهند و این روز را برای آنان خاطره انگیزتر کنند. ایده عکس عقد محضری شامل ثبت تصویر هدیه هایی که به عروس و داماد تقدیم می‌شود نیز می‌باشد که در نوع خود بسیار جالب و خاطره انگیز است.

 

هزینه عکاسی عقد بر عهده کیست؟

در گذشته و به صورت سنتی هزینه تمام تشریفات عقد، پذیرایی، تدارک شام و غیره بر عهده خانواده عروس بود. امروزه رسم و رسوم‌‌ها کمی تغییر پیدا کرده است. با توجه به مخارج زیاد برگزاری مراسم عروسی و عقد معمولاً این موضوع به صورت توافقی است. به عنوان مثال در برخی خانواده‌‌ها هزینه‌های عقد میان عروس و داماد تقسیم می‌شود. البته این آداب در برخی شهرها و مناطق کشور متفاوت است. مثلا در یک منطقه ممکن است رزرو آرایشگاه، لباس عروس و غیره به عهده خانواده عروس باشد اما تدارک شام و پذیرایی بر عهده داماد گذاشته شود. برخی از خانواده‌‌ها در مناطق دیگر نیز ممکن است برای عقد فرزند خود مراسم جداگانه ای بگیرند و هزینه آن را متقبل ‌شوند. بنابراین می‌توان گفت پرداخت هزینه‌های عقد از جمله هزینه عکاسی عقد کاملاً موضوعی توافقی است و به شرایط خانواده‌‌ها بستگی دارد.

 

از تیم استدیو طوس برای حضور در مراسم عقد خود دعوت کنید

اگر می‌خواهید مراسم عقد شما حال و هوای شاد و جذابی داشته باشد و در عین حال تخصصی ترین ایده عکس عقد محضری را در این روز مهم تجربه نمایید از تیم استدیو طوس دعوت کنید تا در این روز مهم و خاطره انگیز با افتخار در کنار شما باشند و لحظات تکرارنشدنی مراسم عقد را برای شما به زیباترین شکل ممکن ثبت کنند.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *