مقالات عکاسی عروس و داماد

۱۲ نکته مهم در ژست عکاسی برای عقد

۱۲ نکته مهم در ژست عکاسی برای عقد-طوس استودیو

ژست عکاسی برای عقد و ثبت تصاویر خاطره انگیز این روز یکی از مهم ترین آیتم‌های برگزاری مراسم عقد است. تا جایی که امروزه بدون حضور یک عکاس و فیلمبردار حرفه ای مراسم عقد در حتی در شیک ترین سالن‌ها هم چندان لطفی ندارد و معمولا کسی برای حضور در چنین مراسمی به آب و تاب نمی افتد.
اگر به دنبال جذابترین ژست عکاسی برای عقد هستید باید آتلیه باسابقه و معتبری را انتخاب کنید تا بتواند با تکیه بر تخصص و تجربه خود و طرح انواع ایده عکاسی برای عقد زیباترین تصاویر را از شما بگیرد. کیفیت و تجهیزات آتلیه نیز از جمله دوربین‌‌های حرفه ای تاثیر مهمی در اجرایی کردن ژست عکاسی برای عقد در بالاترین سطح کیفی دارد. با ما در این مطلب با موضوع ژست عکاسی برای عقد از سایت استدیو طوس همراه شوید.

 

12 نکته مهم در ژست عکاسی برای عقد

امروزه عکاسی عقد تبدیل به یک رسم جدا نشدنی در مراسم عقد تبدیل شده است. همه‌ می‌خواهند مراسم عقدی بدون کم و کاست داشته باشند. اما محقق شدن این امر نیاز به صرف هزینه و وقت زیادی دارد. این حساسیت نسبت به انتخاب آتلیه عکاسی بیشتر است؛ زیرا هر چند که مثلاً لباس شما باشکوه باشد یا سفره عقد مجللی داشته باشید اما با پایان مراسم عقد همه آنها به دست فراموشی سپرده‌ می‌شود. عاملی که این لحظه‌ها را برای شما ماندگار‌ می‌کند ثبت تصاویر و ژست عکاسی برای عقد است که این روز را با تمام جزئیاتش برای شما جاودانه‌ می‌کند. در ادامه مطلب به 12نکته مهم که عروس و داماد باید در عکاسی عقد خود در نظرداشته باشند اشاره‌ می‌کنیم.

 

1. پیدا کردن بهترین آتلیه عکاسی عقد

طرح ایده عکاسی برای پکیج عقد یک فرصت ناب و فوق العاده است تا عروس و داماد به دور از فشارها و دغدغه‌‌های روز عروسی با آرامش خاطر بیشتری در کنار یکدیگر زیباترین لحظات زندگی شان را ثبت کنند. از طرفی گرفتن ژست عکاسی برای عقد تمرینی برای روز اصلی مراسم به شمار‌ می‌رود. خیلی از ایده‌‌های عکاسی عقد نزدیک به ایده‌‌های عکاسی در روز عروسی است؛ بنابراین ثبت عکس‌‌های این روز را  دست کم نگیرید و مطمئن باشید برای پیدا کردن بهترین آتلیه عقد هر چه تلاش کنید ارزشش را دارد.

 

2. تاثیر مدل لباس در ژست عکاسی برای عقد

مدل لباس خود را بر اساس استایل، نوع اندام و چهره و رنگ پوست خود انتخاب کنید. هر چه لباس عقد با اندام شما متناسب تر باشد گرفتن ژست عکاسی برای عقد نیز برایتان راحت تر است و شکوه بیشتری به آلبوم عروسی تان‌ می‌دهد.
این که یک لباس برای شخصی مناسب است نشان دهنده این نیست که شما نیز می‌توانید آن را بپوشید و حتما بر تن شما خوش‌ می‌درخشد! اگر جذابترین ژست عکاسی برای عقد را‌ می‌خواهید لباس برازنده خود را انتخاب کنید. شاید بخواهید لباسی کاملا پوشیده داشته باشید یا از کت و شلوار، کت دامن، پیراهن یا استایل‌‌های رسمی استفاده کنید. به هر حال انتخاب سبک لباس عقد کاملا سلیقه‌ای است اما فراموش نکنید که زیبایی و سبک لباس شما باید ایده عکاسی برای عقد را تکمیل کند.

بهتر است عروس و داماد درباره رنگ لباس عقد با یکدیگر صحبت کنند. اگر دو نفر مایل نیستند رنگ لباسشان با هم ست باشد‌ می‌توانند بر اساس سلیقه خود یا به پیشنهاد عکاس رنگ مناسبی برای این روز مهم انتخاب کنند. برای افرادی که دارای پوست گرم هستند بهترین رنگ لباس زرد، زیتونی، کرم، هلویی و کاپوچینویی است. افرادی که پوست‌‌های سرد و سفید دارند هم‌ می‌توانند از لباس هایی به رنگ سفید، صورتی، زمردی، آبی روشن و زرد کمرنگ استفاده کنند. برای پوست‌‌های خنثی، رنگ‌‌های آبی پررنگ، نسکافه ای، سبز یشمی و صورتی چرک استایل شیکی دارد.

تاثیر مدل لباس در ژست عکاسی برای عقد-طوس استودیو

 

3. سبک آرایش

سبک آرایش در جذاب شدن ژست عکاسی برای عقد نقش مهمی دارد. عروس خانم‌ها ترجیح‌ می‌دهند در روز مراسم عقد میکاپ غلیظ و سنگینی نداشته باشند. یک آرایش ساده، شیک و یکدست ظاهر عروس را در روز مراسم بسیار زیبا و دوست داشتنی‌ می‌کند. حتی برخی از خانم‌ها برای عقد محضری ترجیح‌ می‌دهند خودشان آرایش روز عقد را انجام دهند یا اینکه یکی دو هفته قبل نسبت به رزرو آرایشگاه  اقدام کنند.

 

4. عکس‌‌های فرمالیته روز عقد

خیلی از عروس و دامادها برای عکاسی عقد از پکیج فرمالیته استفاده‌ می‌کنند. در روز فرمالیته عروس و داماد در لوکیشن های خاص مانند عمارت خانه، باغ، طبیعت، کویر، ساحل دریا و غیره با گروه عکاسی و فیلمبرداری خود حاضر می‌شوند و لحظات رمانتیک و زیبای با هم بودنشان را با استایل دلخواه ثبت می‌کنند. این عکس‌ها و تصاویر در خروجی کار مخصوصا تهیه آلبوم و فیلم روز عروسی بسیار تاثیر گذار است.
همچنین از ایده عکاسی برای عقد در روز فرمالیته‌ می‌توانید در روز عروسی نیز استفاده کنید. خیلی از عروس و دامادها تصاویر زیبای فرمالیته خود را در اندازه‌‌های کوچک چاپ و به مهمانان مراسم در روز عروسی به عنوان یادگاری هدیه‌ می‌دهند.

 

5. ژست عکاسی برای عقد با همفکری عروس و داماد

بهتر است عروس و داماد در مورد ایده عکاسی برای عقد و ژست‌‌های مورد علاقه خود گفت و گو کنند. در این صورت در روز مراسم احساس راحتی بیشتری دارند. ممکن است پس از این گفتگو ذهنیت شما نسبت به یک ژست خاص تغییر پیدا کند؛ یک ایده را از برنامه خود حذف کنید و یا جزئیات بیشتری به آن اضافه نمایید. به بهرحال روز عقد جزو مهمترین رویدادهای زندگی شماست به همین دلیل ارزش صرف وقت و بحث و تبادل نظر زیادی دارد.

 

6. یک مجسمه وسط آلبوم عقد!

مطمئنا عروس و دامادهایی که در روز عقد خودشان هستند، راحت‌ می‌خندند، صحبت‌ می‌کنند و جلوی احساساتشان را نمی گیرند برای شما دوست داشتنی تر هستند. همین موضوع در ژست عکاسی برای عقد نیز اتفاق می‌افتد. از عروس و دامادهایی که خودشان هستند و تلاش نمی کنند تا با ژست‌‌های مصنوعی از خود واقعی شان فاصله بگیرند همیشه تصاویر بهتری ثبت‌ می‌شود.
اگر‌ می‌خواهید ایده عکاسی برای عقد شما نیز به بهترین شکل ممکن انجام شود هیچ وقت در چنین روزی جلوی احساسات خود را نگیرید، بخندید، شاد باشید، راحت اشک شوق بریزید و از هر لحظه ای برای باشکوه شدن عکس‌‌های خود استفاده کنید. این حس‌ها واقعا زیبا و تکرار نشدنی هستند!
بنابراین خودتان را محدود نکنید و سعی کنید اصلی ترین ورژن خودتان در این روز باشید. مطمئنا نمی خواهید در آینده وقتی آلبوم عکاسی عقد خود را ورق‌ می‌زنید با یک مجسمه روبه رو شوید که هیچ حس و حالی ندارد و نمی تواند شادی خاطره آن روز را به شما منتقل کند.

 

7. عروس خانم لطفا بخندید!

برخی از عروس و دامادها مخصوص عروس خانم‌ها سر سفره عقد جلوی خنده خود را‌ می‌گیرند در حالی که زیباترین سوژه‌ها و ژست عکاسی برای عقد زمانی است که خنده از لب‌‌های بسته بیرون‌ می‌پرد و به دل همه‌ می‌نشیند. یادتان باشد در ژست عکاسی برای عقد همیشه لبخند‌‌های باز جذاب ترند و خوشحالی شما را بیشتر نشان‌ می‌دهد ضمن اینکه حالت دلنشین و طبیعی تری دارد.

 

8. آقا داماد قوز نکنید!

برخی دامادها در ژست عکاسی برای عقد فراموش‌ می‌کنند قوز نکنند یا برعکس اصرار دارند سینه خود را به سمت جلو نشان دهند تا با این کار عکس بهتری داشته باشند اما از تاثیر منفی این حرکات در عکس‌‌های خود غافل‌ می‌مانند. مطمئنا یک عکاس حرفه ای عقد شما را در ژست عکاسی برای عقد راهنمایی‌ می‌کند اما در هر حال سعی کنید طبیعی باشید؛ شانه‌‌های خود را کمی به سمت عقب بکشید، لبخند بزنید و بقیه کارها را به عکاس ماهر خود واگذار کنید!

 

9. شما کدام ژست را‌ می‌پسندید؟

نوع ژست عکاسی برای عقد تاثیر مهمی در کیفیت و چشم نوازی آلبوم عکس عروسی دارد. به شما پیشنهاد‌ می‌کنیم در انتخاب ژست عکاسی برای عقد علایق و سلایق خود را نیز در نظر بگیرید. در جلساتی که با عکاس دارید حتماً ایده‌‌های خود را مطرح کنید و برای گرفتن عکس‌‌های جذاب و شیک مراسم عقد هیچ جزئیاتی را دست کم نگیرید و به اصطلاح نگذارید چیزی در دلتان بماند.

 

10. جزئیات را دست کم نگیرید.

رویایی ترین روز زندگی شما در مراسم عقدتان رقم‌ می‌خورد. بنابراین در ایده عکاسی برای عقد هیچ جزئیاتی را دست کم نگیرید. در انتخاب لباس، کفش، دسته گل، سفره عقد و سایر وسایل و اکسسوری‌‌های مراسم دقت لازم را داشته باشید تا بتوانید عکس‌‌های عقد خود را به زیباترین شکل ممکن ثبت کنید.

جزئیات را دست کم نگیرید-طوس استودیو

Bride’s hands puts the groom on jacket a wedding boutonniere. Wedding concept.

 

11. عکاس حرفه‌ای عکس طبیعی‌ می‌گیرد نه مصنوعی!

اگر‌ می‌خواهید عکس‌‌های طبیعی و زیبایی از مراسم خود داشته باشید لازم است که به یک آتلیه معتبر مراجعه کنید. عکاس‌های حرفه‌ای به خوبی‌ می‌دانند که چگونه ژست عکاسی برای عقد به صورت طبیعی در کیفیت آلبوم شما تاثیرگذار است. اما اگر عکاس دارای تجربه کافی نباشد تلاش‌ می‌کند تا با ژست‌‌های مصنوعی و غیر طبیعی مهارت خود را نشان دهد که نتیجه آن چیزی جز یک آلبوم بی روح و خالی از حس و حال عاشقانه نیست!

 

12. پیازداغش را زیاد نکنید!

هرچند گرفتن ژست‌‌های عاشقانه یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در زیبا شدن تصاویر عروس و داماد در روز عقد است اما نباید خیلی به دنبال فیگورهای نامتعارف و عجیب و غریب باشید. فراموش نکنید خود عروس و داماد هم وقتی در کنار هم قرار‌ می‌گیرند جذابترین ژست عکاسی برای عقد را رقم‌ می‌زنند. کنار هم نشستن یا ایستادن زوجین، به تنهایی عشق منحصر به فرد آنان و نوع رابطه شان را با یکدیگر به تصویر‌ می‌کشد.
کافیست کمی خلاقیت به خرج دهید از عروس و داماد بخواهید به یکدیگر نگاه کنند، لبخند بزنند یا دست همدیگر را با حالتی عاشقانه بگیرند. داماد‌ می‌تواند دست خود را دور کمر عروس بگیرد و عروس دست‌‌های خود را با حلقه ازدواج بر روی شانه داماد قرار دهد. ایده عکاسی برای عقد به همین سادگی آلبوم تصاویر شما را رویایی و خاص‌ می‌کند.

 

جذابترین ژست عکاسی برای عقد

مراسم عقد جزء زیباترین مراحل ازدواج در میان زوج‌‌های ایرانی است. این روز خاطره انگیز به عنوان اولین مراسم رسمی برای عروس و دامادها بسیار مهم است و ثبت آن می‌تواند به گنجینه ای از خاطرات در آینده تبدیل شود. اما برگزاری جشن عقد چه در سالن‌‌های پذیرایی و چه در خانه و محضر شرایط و ملزومات خود را دارد. یکی از مهمترین آیتم‌ها در برگزاری عقد دعوت از گروه حرفه‌ای عکاسی عقد برای ثبت زیباترین و خاص ترین لحظات زندگی عروس و داماد است.

 

عکاسی از حلقه ازدواج

مهمترین اکسسوری عروس و داماد در روز عقد حلقه نامزدی آنان است. شک نکنید ثبت ایده عکاسی برای عقد همراه با حلقه جز بهترین و خاطره انگیزترین عکس‌‌های شما‌ می‌شود. حلقه ازدواج نشانگر عشق واقعی شما به یکدیگر است و به نوعی تعهدتان را نسبت به هم در زندگی مشترک نشان‌ می‌دهد. عکس‌‌های بسیار فوق العاده و زیبایی‌ می‌توان از حلقه عروسی و انواع ژست عکاسی برای عقد با حلقه ثبت کرد.
یک ایده عکاسی برای عقد که بسیار ساده اما شیک و پرطرفدار است نگه داشتن حلقه توسط عروس و داماد‌ می‌باشد. این صحنه‌ می‌تواند یکی از زیباترین عکس‌‌های مراسم عقد شما باشد. در حالت دیگر داماد حلقه را روبروی عروس در این فاصله معین‌ می‌گیرد و عکاس با استفاده از تکنیک فوکوس اقدام به ثبت این تصویر‌ می‌کند. تصویر عروس با افکت شید بلور در این ایده بسیار بی نظیر است.

 

عکاسی از لحظه خواندن خطبه عقد

هنگام خواندن خطبه عقد مراسم حالت خاص و روحانی دارد. عروس و داماد در کنار یکدیگر با آرامش نشسته اند، به خطبه گوش‌ می‌دهند و آماده اند تا پیوند خود را جشن بگیرند. در این حالت نگاه عاشقانه عروس و داماد به هم یا دستشان در حال دعا کردن جذابترین ژست عکاسی برای عقد است.

 

عکاسی از قند سابیدن بر سر زوجین

سابیدن قند بر سر عروس و داماد جزو مراسم عقد ما ایرانیان و از آیتم‌‌های ایده عکاسی برای عقد است. برای انجام این کار توری تزیین شده توسط خانم ها، با فاصله بر روی سر عروس و داماد گرفته‌ می‌شود. خانم‌‌های جوان در مراسم کله قند‌‌های تزیین شده را بر سر عروس و داماد‌ می‌سابند.

عکاسی از قند سابیدن بر سر زوجین-طوس استودیو

 

عکاسی از سفره عقد

انتخاب سبک سفره عقد و آیتم‌‌های آن بستگی به هزینه و بودجه عروس و داماد دارد. مطمئنا هر چه سفره عقد شما گل آرایی، شمع آرایی و اکسسوری‌‌های مجلل تری داشته باشد هزینه آن نیز بیشتر است. اما فراموش نکنید تمام این آیتم‌ها ایده عکاسی برای عقد شما را زیباتر‌ می‌کند. شاید بخواهید سفره عقد خودتان را در یک دفترخانه داشته باشید؛ بنابراین باید از قبل موضوع را با مسئول دفتر خانه در میان بگذارید.

عکاسی از سفره عقد-طوس استودیو

 

عکاسی از لحظه قرآن خواندن عروس و داماد

قران خواندن با هدف میمنت و مبارکی پیوند زوج‌‌های جوان قبل از جاری شدن صیغه عقد از مهمترین رسوم در مراسم عقد است. دست عروس و داماد که قران را گرفته اند در حالی که حلقه ازدواج آنان نمایان است در ژست عکاسی برای عقد مناسب‌ می‌باشد.

 

عکاسی از تدارکات عقد

عکاسی از لوازم پذیرایی، کله قند‌‌های تزیین شده، جام عسل فانتزی، نقل و نبات‌‌های کادویی، شیرینی‌‌های چشمک زن، اسپندهای روی آتش همه و همه ایده عکاسی برای عقد را زیبا و کامل تر‌ می‌کند.

 

عکاسی از هدیه میهمانان

معمولا بزرگترهای جمع در عقد هدیه‌‌های ارزشمندی مانند سکه و طلا به عروس و داماد تقدیم‌ می‌کنند. ساعت‌‌های شیک، ست و نیم ست طلا، گوشواره، گردنبند، زنجیر و… از جمله کادوهای سر عقد‌ می‌باشد که توسط پدر و مادر یا خواهر برادر و نزدیکان به عروس و داماد هدیه داده‌ می‌شود. هیچ عکاس نکته سنجی به راحتی این سوژه‌‌های خاطره انگیز را از دست نمی دهد.

 

عروس و داماد دست در دست هم

یکی از جذاب ترین و احساسی ترین ژست عکاسی برای عقد لحظه ای است که عروس و داماد دست‌‌های همدیگر را گرفته‌اند. آن هم در حالی که حلقه درخشان آنان نمایان است.

عروس و داماد دست در دست هم-طوس استودیو

 

دست عروس بر شانه داماد

یکی دیگر از ناب ترین ژست عکاسی برای عقد که بسیار معروف است و نظر خیلی از عروس و داماد‌ها را به خود جلب کرده است دست عروس بر روی شانه یا به دور کمر داماد است؛ در حالی که حلقه او دیده‌ می‌شود.

 

دسته گل عروس

بهترین ایده عکاسی برای عقد با دسته گل عروس زمانیست که عروس دسته گل خود را در دست می‌گیرد و عکاس روی دست‌‌های عروس که با حلقه ازدواج زینت داده شده است فوکوس‌ می‌کند. این عکس مینیمال سادگی و زیبایی بسیار چشم گیری به آلبوم عروسی شما‌ می‌بخشد.

 

عکس‌‌های دونفره‌ی رمانتیک

ایده عکاسی برای عقد دو نفره، احساس عروس و داماد را به بهترین شکل ممکن نشان‌ می‌دهد و ارتباط عاشقانه آنان را برجسته‌ می‌کند.

 

بستگی به آتلیه‌اش دارد!

عکاسی عقد به دلیل ثبت اولین روز پیوند زناشویی زوجین اهمیت زیادی دارد. برای همین باید نسبت به پیدا کردن آتلیه عکاسی عقد حساسیت لازم را به خرج دهید و هیچ وقت به موبایل یا دوربین‌‌های بی کیفیت برای ثبت مراسم خود اکتفا نکنید. اگر دوست دارید از آیتم و جزئیات خاصی در مراسم به صورت ویژه عکسبرداری شود حتما آن را با عکاس خود در میان بگذارید تا عکاس نیز بتواند ایده عکاسی برای عقد را بر اساس سلایق شما بچیند و این روز را برای شما ماندگارتر و خاص تر کند.

 

از تیم استدیو طوس برای حضور در مراسم عقد خود دعوت کنید

اگر‌ می‌خواهید مراسم عقد شما حال و هوای شاد و جذابی داشته باشد و در عین حال تخصصی ترین ژست عکاسی برای عقد را در این روز مهم تجربه نمایید از تیم استدیو طوس دعوت کنید تا در این روز مهم و خاطره انگیز با افتخار در کنار شما باشند و لحظات تکرارنشدنی مراسم عقد را برای شما به زیباترین شکل ممکن ثبت کنند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *