مقالات عکاسی عروس و داماد, مقالات عکاسی فرمالیته

نکات عکاسی فرمالیته که باید بدانید

نکات عکاسی فرمالیته که باید بدانید-طوس استودیو

نکات عکاسی فرمالیته و توجه به آن، در حال حاضر به عنوان یک عامل موثر و غیرقابل انکار در افزایش کیفیت و ماندگاری عکس و فیلم‌های مراسم روز عروسی شناخته شده است. ما نیز در استدیو طوس از حساسیت بزرگترین روز زندگی مشترک زوجین آگاه هستیم و به همین دلیل این مطلب را با موضوع نکات عکاسی فرمالیته برای شما آماده کرده ایم؛ می‌خواهیم از این طریق به شما کمک کنیم تجربه زیبایی از روز فرمالیته عکاسی خود داشته باشید و تصاویر خود را به بهترین شکل ممکن ثبت کنید. پس با ما همراه شوید.

مهمترین نکات عکاسی فرمالیته

اگر می‌خواهید در روز عروسی خود آرامش بیشتری داشته باشید و خیالتان راحت باشد که از قبل عکس و فیلم‌های خود را گرفته اید باید به نکات عکاسی فرمالیته دقت کنید و آن را برای برگزاری هر چه بهتر روز فرمالیته بکار ببندید. قرار نیست شما هم عکاسی فرمالیته داشته باشید و هم فشار و استرس زیادی را متحمل شوید. هدف عکاسی فرمالیته حفظ آرامش، احساس رضایت درونی و خوشحالی عروس و دامادها از داشتن یک خروجی متفاوت و تحسین برانگیز از مهمترین روز زندگی شان است.

پس با رعایت نکات مهم عکاسی فرمالیته به تیم عکاسی خود کمک کنید به این هدف دست یابید و عکس‌های متفاوت و خلاقانه ای را در روز فرمالیته ثبت نمایید. در ادامه مطلب مهمترین نکات عکاسی فرمالیته را برای آگاهی بیشتر عروس و دامادهای عزیز عنوان کرده ایم.

 

انتخاب عکاس حرفه ای در صدر نکات عکاسی فرمالیته

انتخاب عکاس حرفه ای و کاربلد از اصلی ترین نکات عکاسی فرمالیته است. در جلسه مشاوره ای که با عکاس خود دارید احتمالاً متوجه می‌شوید که دانش فنی عکاس در چه سطحی است و درباره جدیدترین تجهیزات تصویربرداری، سناریوهای عکاسی فرمالیته و انواع ژست عکاسی چه اطلاعات ویژه‌ای دارد. مطمئنا هر چند که تجهیزات یک آتلیه حرفه ای باشد اما عکاس تخصص چندانی نداشته باشد نمی توانید در پایان کار انتظار خروجی چشمگیری را داشته باشید.

 

تکنولوژی را به آلبوم خود دعوت کنید!

از مهمترین نکات عکاسی فرمالیته می‌توان به انتخاب آتلیه حرفه ای و باسابقه اشاره کرد. آتلیه مورد نظر شما برای عکسبرداری در روز فرمالیته باید از تجهیزات به روز و کارآمدی استفاده کند. طبیعی است که تجهیزات قدیمی و دوربین هایی که از رده خارج شده اند بر کیفیت کار شما تاثیر می‌گذارند. بنابراین دقت داشته باشید که تجهیزات عکاسی فرمالیته حتما به روز و مدرن باشد. اگر می‌خواهید خلاقیت و تکنولوژی در عکس‌های شما راه پیدا کند حتماً به آتلیه مجهزی که دارای دوربین‌های نسل جدید است و عکاسان آن ملزم به رعایت شاخص‌های کیفیت در عکاسی و فیلمبرداری هستند مراجعه کنید.

تکنولوژی را به آلبوم خود دعوت کنید!-طوس استودیو

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

نمونه کارهای عکاسی فرمالیته برگ برنده شماست

وقتی به آتلیه مراجعه می‌کنید ممکن است مسئول آتلیه آلبوم و نمونه کارهایی را به شما نشان دهد که عکاس آن در دسترس نیست و یا قرار است در روز مراسم شما در جای دیگری تصویربرداری کند. به همین دلیل اول عکاس خود را مشخص کنید و بعد از آتلیه بخواهید دقیقا نمونه کارهای همان عکاس را به شما نشان دهد. از دیگر نکات عکاسی فرمالیته هنگام مشاهده نمونه کارها توجه به لوکیشن عکاسی است. اگر می‌خواهید در ساحل دریا عکس برداری کنید بهتر است تصاویر همان لوکیشن را ببینید. مطمئناً ایده و تکنیک هایی که یک عکاس مثلا در لوکیشن عمارت خانه اجرا می‌کند با ساحل دریا یا در وسط کویرمتفاوت است.

 

انتخاب لوکیشن در نکات مهم عکاسی فرمالیته

انتخاب لوکیشن از اصلی ترین نکات مهم عکاسی فرمالیته است. این موضوع به قدری مهم است که برخی از عروس و دامادها قبل از مراسم اصلی خود کوله بار سفر می‌بندند و به برخی از مناطق کشور یا حتی خارج از کشور سفر می‌کنند تا بتوانند با جزئیات آن مکان و لوکیشن به صورت نزدیک آشنا شوند و تصمیم مهمی درباره روز فرمالیته خود بگیرند. برخی آتلیه‌های عکاسی با ارائه پکیج‌های مختلف در قالب تور یا به صورت اختصاصی به زوج‌های جوان کمک می‌کند تا برای ساخت کلیپ و فیلم فرمالیته خود دغدغه چندانی نداشته باشند.

اگر بودجه مالی شما محدود است و می‌خواهید فرمالیته خود را در داخل کشور اجرا کنید شهرهای شمالی، کویر و بنادر جنوبی مانند بندر چابهار گزینه بسیار جذابی در پیش روی شماست. عکاسی فرمالیته در زیبایی کویر می‌تواند آلبوم عکس و فیلم‌های شما را متفاوت کند. شاید هم به ساحل‌های صخره ای یا طبیعت‌های بکر علاقه دارید. در این صورت بنادر جنوبی یا مناظر شمال کشور تغییر شگفت انگیزی در آلبوم عروسی شما ایجاد می‌کند.

انتخاب لوکیشن در نکات مهم عکاسی فرمالیته-طوس استودیو

از جان و دل با آتلیه خود تسویه کنید!

قبل از امضای قرار داد با آتلیه عروس به تمام نکات مهم عکاسی فرمالیته دقت کنید. اجرای برنامه فرمالیته شما در چه مکانی است؟ چقدر طول می‌کشد؟ عکاس دقیقا از چه تجهیزات یا تجهیزات کمکی استفاده می‌کند؟ انتظار شما از سطح کیفی عکس هایتان چقدر است؟ چه تعداد عکس می‌خواهید؟ اندازه، جنس و مدل آلبوم تان چیست؟ اگر تمام این موارد را در نظر بگیرید و سپس دست به امضای قرارداد عکاسی فرمالیته بزنید مطمئن باشید در پایان کار با لبخند رضایت و از جان و دل وجه آتلیه عکاسی فرمالیته را تسویه می‌کنید.

 

الان وقت رویابافی است!

اگر عکاسی روز فرمالیته شما در فضای باز برگزار می‌شود از تغییرات شرایط جوی به نفع زیباتر شدن آلبوم تان استفاده کنید. شاید در آن روز باران یا برف ببارد، برنامه شما با غروب آفتاب تداخل پیدا کند، باد در موهایتان بپیچد یا موج‌های دریا طوفانی شود. هر کدام از این آیتم‌‌ها می‌تواند زیبایی منحصر به فردی به آلبوم عکاسی فرمالیته شما بدهد. بنابراین بجای اینکه نگران شرایط جوی روز فرمالیته باشید به عکس‌های خیال انگیزتان فکر کنید و دست از رویابافی برندارید. اگر با یک آتلیه حرفه ای قرارداد بسته باشید خیالتان از هر بابت راحت است البته به شرطی که تغییرات جوی به حدی نباشد که برنامه کنسل و به تاریخ دیگری موکول شود.

 

مروارید پنهان در نکات عکاسی فرمالیته

اگر می‌خواهید همه نکات مهم عکاسی فرمالیته را رعایت کنید دست از اخم و غرور بردارید. لبخند بزنید چون لبخند مانند یک ستاره درخشان در دل آسمان تاریک می‌تواند عکس‌های شما را زیبا و چشم نواز کند. این هدیه ارزشمند و مروارید پنهان را از آلبوم عکاسی روز فرمالیته خود دریغ نکنید. شاد باشید، خیلی راحت بخندید و عکس‌های خود را با حالت طبیعی تری ثبت کنید.

با میکاپ آرتیست خود هماهنگ باشید

برای عکاسی فرمالیته حتماً از قبل با آرایشگر خود صحبت کنید و زمان برنامه را با او فیکس کنید. البته برخی آتلیه‌های معروف در کنار خدمات روز فرمالیته، میکاپ آرتیست را نیز در برنامه خود دارند. در این صورت نمونه کارهای آرایشگر را ببینید و اگر سبک او را پسندیدید در روز فرمالیته زیبایی چهره خود را به دست او بسپارید.

لوکیشن عکاسی فرمالیته را از قبل ببینید

بهتر است قبل از روز اجرای فرمالیته، لوکیشن‌های پیشنهادی عکاس خود را از نزدیک ببینید یا اگر لوکیشن شما در خارج از کشور است یا فاصله بسیار دوری از شما دارد تصویر آن را از زوایای مختلف مشاهده کنید. در نهایت ببینید کدام لوکیشن مطابق با سلیقه شما است.

عاشق کدام فصل هستید؟

سعی کنید فصل اجرای فرمالیته متناسب با سلیقه شما باشد. شاید در فصل بهار احساس غم و ناراحتی ناخودآگاه در درون شما موج بزند؛ در عوض در فصل پاییز حس شاد و فرح بخشی داشته باشید. توجه به این جزئیات نیز می‌تواند عکاسی فرمالیته شما را حرفه ای تر کند.

عاشق کدام فصل هستید؟-طوس استودیو

 

 

انتخاب لوکیشن رویایی

معمولا به عروس و دامادها لوکیشن‌های زیادی برای عکاسی فرمالیته پیشنهاد می‌شود. اما ویژگی رویایی بودن یک لوکیشن تاثیر زیادی در حس و حال عکس‌های روز فرمالیته دارد و به عنوان یکی از مهم‌ترین نکات عکاسی فرمالیته مورد توجه قرار می‌گیرد. عروس و داماد برای این روز وقت و هزینه زیادی صرف کرده اند تا در نهایت بتوانند رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کنند. وگرنه همان عکاسی روز اصلی عروسی تمام نیازهای آنان را از داشتن یک آلبوم یا فیلم معمولی برآورده می‌کرد.

بنابراین مکان و لوکیشن عکاسی فرمالیته باید پتانسیل برآوردن رویا و ایده‌های شما را داشته باشد. یکی از اصلی‌ترین مزایای عکاسی فرمالیته هم همین نکته است که شما فارغ از محل برگزاری مراسم، بدون این که خود را به یک مکان یا محل خاص محدود کنید در هر نقطه‌ای از کویر و جنگل گرفته تا رودخانه و ساحل‌های صخره ای می‌توانید تصاویر خود را ثبت کنید.

 

لیست لوازم و اکسسوری‌های مهم

شما به کدام اکسسوری‌‌ها علاقه زیادی دارید و یا مایلید چه جزئیاتی در عکاسی روز فرمالیته شما رعایت شود؟ پاسخ به این پرسش یکی از مهم ترین نکات عکاسی فرمالیته است. بنابراین لیستی از جزئیات و اکسسوری‌های مورد علاقه خود مانند کلاه، کفش، کمربند، عینک آفتابی، دستمال گردن، زیورآلات و…. را فراهم کنید و آن را با عکاس خود در میان بگذارید. در اینصورت قدم مهمی برای شخصی سازی آلبوم خود برداشته اید. اگر لوکیشن شما در خارج از تهران یا کشور است حتما قبل از سفر لیستی از لوازم مورد نیاز خود از قبیل مدارک شخصی، لباس و… تهیه کنید تا در نکات مهم عکاسی فرمالیته چیزی را از قلم نیندازید.

بخش هزینه‌‌ها در لیست نکات عکاسی فرمالیته

بودجه خود را برای برگزاری روز فرمالیته عروسی بررسی کنید. اگر به اندازه کافی توان مالی ندارید بهتر است لوکیشن‌های داخل شهر را انتخاب کنید و اصراری به رزرو لوکیشن‌های خارج از شهر یا کشور نداشته باشید. تنها شما هستید که با رعایت نکات عکاسی فرمالیته و مدیریت مالی می‌توانید تمام جوانب را در نظر بگیرید و بدون اینکه هزینه اضافی یا خارج از توان خود پرداخت کنید بهترین انتخاب را رقم بزنید.

هزینه فرمالیته عروسی به نحوه برگزاری فرمالیته، لوکیشن و ارائه خدماتی مانند آرایشگر و غیره بستگی دارد. تمام این جزئیات را از آتلیه بپرسید و برای آن برنامه ریزی داشته باشید. اگر بودجه کافی ندارید مطمئن باشید می‌توانید از لوکیشن‌های خاص و زیبا در نزدیکی محل سکونت خود به شرط انتخاب یک آتلیه حرفه ای، بهترین و خاطره انگیزترین آلبوم را خلق کنید.

 

آموزش نکات عکاسی فرمالیته برای عکاسان

اگر شما به عنوان یک عکاس مطلب بالا را مطالعه می‌کنید باید تمام موارد را به مشتریان خود گوشزد کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را برای آموزش نکات عکاسی فرمالیته از دست ندهید.

آرامش مهمترین اصل در نکات عکاسی فرمالیته

در روز عکاسی فرمالیته خونسردی خود را حفظ کنید و در نهایت آرامش به عکس هایی که قرار است در زیباترین شکل ممکن از عروس و داماد بگیرید فکر کنید. شما زمان کافی برای برگزاری اجرای یک فرمالیته عکسبرداری حرفه ای را دارید. پس آرامش باشید و این حس را به عروس و داماد نیز منتقل کنید.

یک فضای گرم و صمیمی ایجاد کنید.

برخی از عروس و دامادها خجالتی هستند و نمی توانند در روز عکاسی آن‌طور که می‌خواهند جلوی دوربین شما ظاهر شوند. به همین دلیل لازم است با آموزش نکات عکاسی فرمالیته فضای گرم و صمیمی ایجاد کنید تا عروس و داماد نیز در فضایی آرام و امن مناسب ترین ژست‌‌ها را جهت عکاسی فرمالیته بگیرند و با بروز احساس واقعی خود به داشتن آلبومی زیباتر کمک کنند.

زمان بندی مناسبی داشته باشید.

یکی از مهم ترین موضوعات در آموزش نکات عکاسی فرمالیته، بحث انتخاب یک بازه زمانی مناسب برای عکاسی فرمالیته است. شما قرار است در عکاسی فرمالیته از زمان حداکثر بهره مندی را ببرید پس با فراغ بال تقویم کاری خود را باز کنید و بهترین روز را برای اجرای فرمالیته اختصاص دهید.

جمع بندی

شما در این مطلب با موضوع نکات عکاسی فرمالیته همراه ما بودید. استدیو طوس به عروس و دامادهایی که به دنبال برگزاری عکاسی فرمالیته برای شکوه بیشتر مراسم خود هستند پیشنهاد می‌کند یکی از پکیج‌های معرفی شده در سایت این مجموعه را انتخاب کنند. پکیج فرمالیته استدیو طوس بر اساس کارشناسی‌های تیم تخصصی آتلیه با در نظر گرفتن نکات مهم عکاسی فرمالیته و از میان بهترین لوکیشن‌های تهران و خارج از تهران انتخاب شده است تا آسایش و اطمینان خاطر بیشتری را برای عروس و داماد‌‌ها به همراه بیاورد.

با کارشناسان و مشاوران استدیو طوس در ارتباط باشید.


سوالات متداول

1- مهمترین نکته در عکاسی فرمالیته چیست؟

انتخاب عکاس ماهر موضوع بسیار مهمی در عکاسی فرمالیته است. مطمئنا هر چند که تجهیزات یک آتلیه حرفه ای باشد اما عکاس تخصص چندانی نداشته باشد نمی توانید در پایان کار انتظار خروجی چشمگیری را داشته باشید.

2- هزینه عکاسی فرمالیته چقدر است؟

هزینه فرمالیته عروسی به نحوه برگزاری فرمالیته، لوکیشن، تجهیزات عکسبرداری و ارائه خدماتی مانند آرایشگر و غیره بستگی دارد.

3- مهمترین نکات در قرارداد عکاسی فرمالیته عروس چیست؟

در قرار داد فرمالیته باید مشخص شود اجرای برنامه فرمالیته شما در چه مکانی است؟ چقدر طول می‌کشد؟ عکاس دقیقا از چه تجهیزات یا تجهیزات کمکی استفاده می‌کند؟ انتظار شما از سطح کیفی عکس هایتان چقدر است؟ چه تعداد عکس می‌خواهید؟ اندازه، جنس و مدل آلبوم تان چیست؟ و…

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *