مقالات عکاسی عروس و داماد

عکاسی رئال عروسی چیست؟

عکاسی رئال عروسی چیست؟-طوس استودیو

عکاسی رئال عروسی چیست؟ چرا روز به روز محبوب تر می‌شود؟ منظور از عکاسی رئال عروسی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ اگر شما هم به دنبال پاسخ این پرسش‌‌ها هستید با ما در این مطلب از استدیو طوس همراه شوید. حتما می‌دانید یکی از ترندهای سبک عکاسی که امروزه طرفداران خیلی زیادی دارد عکاسی رئال است. در حال حاضر عکاسی رئال از جذاب ترین ژانرهای عکاسی به شمار می‌رود. مهم ترین ویژگی این سبک طبیعی و رئال بودن ژست‌‌ها است که نتیجه سرعت و خلاقیت عکاس یا همان شکار لحظه هاست!

البته منظور از عکاسی رئال عروسی این نیست که هیچ تکنیکی در آن لحاظ نشده باشد. برعکس خیلی از عکاس‌های حرفه‌ای برای داشتن یک عکاسی رئال جذاب و ایده آل، ترفند‌های جالبی دارند که در این مطلب به آن اشاره می‌کنیم. پس با ما تا پایان این مطلب با موضوع عکاسی رئال چیست همراه شوید.

 

انواع سبک‌های عکاسی عروسی

اگر چیزی تا مراسمتان نمانده و به دنبال پیدا کردن یک آتلیه هستید قبل از آن سبک مورد علاقه خود را مشخص کنید. شاید بپرسید منظور از سبک عکاسی چیست؟ عکاسی یک هنر محدود نیست و مانند خیلی از هنرهای دیگر از جمله نقاشی و سینما سبک‌های متنوعی دارد.

بنابراین برای سلیقه‌های مختلف، آتلیه‌‌ها سبک‌های متنوعی از نمونه کارهای خود را ارائه می‌دهند تا بتوانند نظر مشتری را جلب کنند. بنابراین شما هم لازم است که سبک مورد علاقه خود را بشناسید و بر اساس آن نمونه کارهای آتلیه را ببینید. انواع سبک‌های عکاسی عبارتند از:

 

سبک کلاسیک

این سبک بسیار قدیمی است. عکاس موقعیت شما در لوکیشن را تعیین می‌کند و به شما می‌گوید که چه ژستی داشته باشید و با چه زاویه‌ای به دوربین نگاه کنید. اگر به آلبوم عروسی پدربزرگ و مادربزرگ‌تان دسترسی دارید می‌توانید نمونه‌هایی از عکاسی سبک کلاسیک را ببینید.

سبک کلاسیک-طوس استودیو

 

سبک دراماتیک

نورپردازی در سبک دراماتیک حرف اول را می‌زند. عکاسان حرفه‌ای این سبک، از نور طبیعی و نور مصنوعی برای ثبت تصاویر استفاده می‌کنند و با تلفیق نور و عناصر لوکیشن فضای عکس را با استفاده از نرم افزارهای تخصصی تغییر می‌دهند.

سبک دراماتیک-طوس استودیو

 

سبک ژورنالیستی

به نوعی سبک غیر رسمی و غیر کلاسیک که در آن خلاقیت حرف اول را می‌زند عکاسی ژورنالیستی می‌گویند. تنظیم سریع دوربین، مهارت در ثبت لحظه ها، فریم بندی مناسب از مهمترین ویژگی‌های عکاسی ژورنالیستی است.

سبک ژورنالیستی-طوس استودیو

 

سبک آرتیستی

صحنه پردازی مهمترین ویژگی این سبک است. در سبک آرتیستی عکاس تلاش می‌کند با زاویه بندی مناسب و با کمی تغییر در حالت، رفتار یا چهره سوژه نوعی عکاسی هنری را اجرا کند. فیلمبرداری آرتیستی نیز طبق سناریو از قبل تعیین شده انجام می‌شود.

 

 

عکاسی رئال

عکاسی رئال درست در برابر سبک کلاسیک قرار دارد. در این سبک دستورالعمل مشخصی برای گرفتن ژست‌‌ها یا نوع لوکیشن در نظر گرفته نشده است. منظور از عکاسی رئال عروسی نیز در همین تعریف می‌گنجد که در ادامه مطلب به آن می‌پردازیم.

عکاسی رئال-طوس استودیو

 

عکاسی رئال چیست؟

همانطور که در مقدمه عنوان شد منظور از عکاسی رئال عروسی یک سبک غیرحرفه ای، ساده یا پیش پا افتاده نیست؛ تنها به این دلیل که رئال یا حقیقت سوژه را به تصویر می‌کشد! برای مثال در عکاسی رئال عروسی، عکاس به عروس و داماد پیشنهاد می‌دهد که ژست‌های غیر مصنوعی نداشته باشند، راحت همدیگر را ببوسند، در آغوش بگیرند، با هم صحبت کنند، اشک شوق بریزند، بخندند یا حتی قهقهه بزنند و در یک کلام خودشان باشند. با این حال در این موقعیت‌‌ها  عکاس سعی می‌کند با استفاده از تکنیک‌های عکاسی رئال و با تیزبینی خود شروع به شکار لحظه‌‌ها کند. این مثال تا حدودی پاسخ مختصری به عکاسی رئال چیست را ارائه می‌دهد. عکاسی رئال هم برای عروس و داماد جذاب است و هم برای مخاطبان و کسانی که در آینده این عکس‌ها را می‌بینند! تماشای عکس‌های رئال هیچوقت خالی از هیجان و احساس نیست.

 

مزایای عکاسی رئال عروسی چیست؟

یکی از مهمترین مزایای عکاسی رئال ایجاد فرصتی مناسب برای رابطه صمیمی و دوستانه عکاس با عروس و داماد است. در این سبک شما گفتگوی بیشتری با عروس و داماد دارید و در نتیجه تاثیر مهمی در کاهش استرس حضور آنان در مهمترین مراسم زندگی شان خواهید گذاشت. بنابراین لازم است که عکاس حتماً روابط اجتماعی خوبی داشته باشد تا بتواند برای عکاسی رئال ارتباط مناسبی با عروس و داماد بگیرد و  بهترین عکس‌‌ها را در موقعیت‌های مناسب از آنها ثبت کند.

 

رزرو عکاسی رئال در استدیو طوس

برای رزرو عکاسی رئال در استدیو طوس لازم است که قبل از برگزاری مراسم خود درخواستتان را در سایت استدیو طوس ثبت کنید و یا با مشاوران این مجموعه ارتباط بگیرید. همچنین برای دریافت راهنمایی‌های لازم درباره خدمات عکاسی رئال عروس و داماد و آگاهی از تاریخ‌های رزرو می‌توانید با شماره تماس‌های درج شده در سایت استودیو توسط ارتباط برقرار کنید. ما در استدیو طوس مجموعه ای از نمونه عکس‌های رئال مجموعه را به شما ارائه می‌دهیم تا تصمیم آگاهانه تری داشته باشید و با دید بهتری سراغ اجرای عکاسی مهمترین روز زندگیتان بروید.

 

مهمترین دلیل محبوبیت عکاسی رئال چیست؟

ویژگی اصلی در عکاسی رئال چیست که همیشه طرفداران پروپا قرص خود را دارد؟ به طور کلی عکاسی رئال موضوعی است که خیلی از افراد نسبت به آن اطلاعات جزئی دارند. عوامل موثر در این سبک مانند سوژه، لوکیشن، دکور و غیره کاملاً رئال و طبیعی است. استایل سوژه‌ها چندان زرق و برقی ندارد و از سبک‌های مینیمال و ساده پیروی می‌کند؛ لوکیشن‌‌ ها تجملات آن چنانی ندارد و همه چیز در سایه سادگی و صداقت برگزار می‌شود.

با این حال ژانر عکاسی رئال هیچ وقت قدیمی نمی شود، همیشه تازگی و جذابیت خود را دارد و به اصطلاح روی مد روز است! چرا که تصویری از زندگی واقعی و طبیعی افراد را به نمایش می‌گذارد.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی به یک عکس رئال در ۱۰۰ سال پیش نگاه می‌کنید احساس تازگی و هیجان عکس به شما نیز منتقل می‌شود. اگر یک تصویر رئال دارید مطمئن باشید که می‌توانید آن را با خیال راحت قاب بگیرید و در خانه خود نصب کنید. بدون اینکه نگران باشید آیا قاب عکس شما با سبک مدرن یا سنتی دکور منزل شما هماهنگ است یا خیر؟! عکس شما هیچ وقت از مد نمی‌افتد و قدیمی نمی‌شود. این بهترین پاسخ برای این پرسش است که مهمترین دلیل محبوبیت سبک عکاسی رئال چیست؟

 

منظور از عکاسی رئال عروسی یک سبک ساده نیست!

عکاسی رئال تکنیک‌های خاص خود را دارد. منظور از عکاسی رئال عروسی این نیست که همه چیز طبق روال عادی و طبیعی اتفاق بیفتد و عکاس فقط دکمه دوربین خود را فشار دهد. اتفاقاً زحمات و ترفندهای عکاسی رئال زیاد برای خلق یک اثر متفاوت چیزی کمتر از سبک‌های دیگر نیست. وقتی شما در یک چهارچوب مشخص عکاسی می‌کنید می‌دانید که چگونه سوژه را در آن موقعیت قرار دهید؛ لوکیشن چه خصوصیاتی داشته باشد و حالت چهره، دست و نگاه او به کدام سمت باشد؛ در واقع همه چیز از پیش مشخص شده است.

اما در پاسخ به عکاسی رئال چیست مشخص می‌شود که قاعده خاصی برای این سبک از قبل تعریف نشده است. هیچ چیز قابل پیش بینی نیست و اصول خاصی ندارد. به همین فقط یک عکاس حرفه‌ای می‌تواند سبک رئال را به خوبی اجرا کند؛ علاوه بر آن که به هر حال در عکاسی رئال سلیقه شخصی عروس و داماد نیز باید در نظر گرفته شود که این خود بر سختی کار می‌افزاید.

 

اهمیت سبک عکاسی رئال چیست؟

هر چند عکاسی رئال یک سبک امروزی نیست اما قدمت چندانی هم ندارد. همانطور که عنوان شد در این سبک عکاس ژست خاصی را به سوژه‌ها دیکته نمی کند. افراد در حالت واقعی و شرایط عادی به موهای خود دست می‌زنند، می‌خندند و با هم گفتگو می‌کنند. عکاس نیز تلاش می‌کند حس واقعی سوژه‌‌ها را در لحظه ثبت کند و از این طریق حس زندگی را برای همیشه در قاب تصویر بگنجاند.

مصنوعی نبودن ژست‌‌ها در عکاسی رئال باعث می‌شود این حس به مخاطبی که عکس شما را می‌بیند نیز منتقل شود.

 

مشاوره خدمات عکاسی رئال در استدیو طوس

برای کسب مشاوره در مورد عکاسی رئال و دیدن نمونه کارها با مشاوران ما در استدیو طوس تماس بگیرید. ما در اولین فرصت جلسه ای با شما ترتیب می‌دهیم و درباره این سبک و شرایط آن با شما صحبت می‌کنیم. پس اگر به دنبال یک تیم حرفه ای برای ثبت بهترین روز زندگی خود در ژانر رئال هستید آن را به استدیو طوس بسپارید.

 

همه چیز در لحظه اتفاق می‌افتد!

در عکاسی رئال کوچکترین تغییر در حالت سوژه، نمای تصویر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، به همین دلیل شرایط سختی برای عکاس وجود دارد. زیرا باید توجه بیشتری به حالت سوژه و زاویه دوربین خود داشته باشد. شاید شما به عنوان عکاس حتی فرصت تکرار یک شات را هم نداشته باشید. بنابراین باید بتوانید خیلی سریع ترکیب بندی عکس را تشخیص دهید، نور مناسب را انتخاب کنید و در کمترین زمان ممکن دوربین را تنظیم نمایید. این همان چیزی است که شما در عکاسی رئال عروسی به آن نیاز دارید. در واقع شما باید یاد بگیرید چگونه در یک فاصله مناسب از سوژه قرار بگیرید. در برخی از عکس‌‌ها به سوژه نزدیک شوید و در برخی دیگر از آن دور شوید تا پس زمینه عکس بیشتر به چشم بیاید. در این سبک شما باید خیلی سریع دیافراگم لنز را برای ایجاد بوکه ببندید و خود را آماده هر اتفاقی کنید.

 

شات پشت شات!

در عکاسی رئال شما با سوژه‌های متحرک در ارتباط هستید. باید به صورت پیوسته فوکوس کنید و تا جایی که می‌توانید از فلاش استفاده نکنید. عکاسی پی‌درپی از ویژگی‌های عکاسی رئال است که حتماً از قبل نیاز به تمرین و ممارست زیادی دارد.

تخصص عکاس کمک زیادی به ارائه بهتر عکاسی رئال می‌کند. یک عکاس مبتدی هرگز نمی تواند در شرایط سخت و متحرک سوژه، عکاسی خوبی را تجربه کند یا تنظیمات دوربین و کادر بندی را به موقع انجام دهد و به موقع خود را به سوژه در لحظه برساند. پیدا کردن زاویه مناسب در عکاسی رئال یکی از مهمترین جنبه‌های این نوع عکاسی به شمار می‌رود.

 

عکاسی رئال در ایران

در ایران طرفداران عکاسان رئال بیشتر عروس و داماد‌‌ها هستند که برای ثبت تصاویر دو نفره خود این ژانر محبوب را انتخاب کرده اند. معمولاً سفارش‌های خانوادگی یا عکاسی رئال از مهمانان در مراسم عروسی طرفداری ندارد.

 

آمادگی عکاس برای عکاسی رئال

اگر می‌خواهید دوربین در دست بگیرید و برای اجرای یک عکاسی رئال بی نظیر آماده شوید باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید. لازم است که سوژه را از تمام زوایا بررسی کنید، نور و زاویه مناسب عکاسی را در نظر بگیرید و در کوتاه ترین لحظات بهترین عکس العمل‌‌ها  را از سوژه ثبت کنید! زیرا سوژه‌ها قرار نیست منتظر بمانند تا شما تا سه بشمارید و عکس خود را بگیرید. سوژه‌‌ها در عکاسی رئال مدام در حال حرکت اند و انتظار دارند شما با ذوق و خلاقیت خود تصاویر بی نظیری از آنان ثبت کنید.

بنابراین قبل از عکاسی رئال تنظیمات دوربین خود را انجام دهید. توصیه می‌شود از فلاش دوربین نیز برای ثابت ماندن رنگ‌های آن استفاده نکنید. کارت بندی مناسبی انتخاب و در هر لحظه خود و دوربین تان را بر روی سوژه متمرکز کنید. تمرکز شما به عنوان عکاس در سبک رئال موضوع بسیار مهمی است باید تمام حواستان را متوجه سوژه‌ها کنید و چندین شات را از یک موقعیت ثابت ثبت کنید.

اگر می‌خواهید در زمینه عکاسی رئال و ثبت سوژه در شرایطی که همه چیز در حال جنب و جوش و حرکت است مهارت بیشتری کسب کنید به شما توصیه می‌کنیم سری به مراکز شلوغ در سطح شهر بزنید و به صورت نامرئی بدون اینکه جلب توجه نمایید از سوژه‌های پرسرعت به بهترین شکل ممکن عکاسی کنید.

 

تفاوت عکاسی خیابانی با عکاسی رئال عروسی چیست؟

در عکاسی رئال عروسی و عکاسی خیابانی فضای عکاسی شلوغ و پر از افراد مختلف است. در خیابان یا یک مکان عمومی یا یک راسته بازار جمعیت غیر قابل کنترل است. برای عکاسی خیابانی نمی توانید سرعت و جنب‌وجوش جمعیت یا سوژه را کاهش دهید؛ این موضوع در عکاسی رئال مراسم عروسی نیز وجود دارد. باید بتوانید در لحظه بهترین صحنه‌های واقعی مراسم را ثبت کنید. بی نظمی در عکاسی رئال و کیس خیابانی نیز یکی دیگر از شباهت‌های این دو سبک است. افراد از قبل آمادگی خاصی برای گرفتن عکس ندارند و تصاویر آنان باید بی مقدمه ثبت شود.

تفاوت عکاسی خیابانی با عکاسی رئال عروسی چیست؟-طوس استودیو

 

با استدیو طوس در ارتباط باشید.

شما در این مطلب با موضوع عکاسی رئال چیست از سایت استدیو طوس همراه ما بودید. ثبت مهمترین روز زندگی شما برای ما افتخار بزرگی است که سعی‌‌ می‌کنیم با تخصص عکاسان در سبک‌های مختلف، تجهیزات مدرن این مجموعه به شایستگی از عهده آن برآییم. استدیو عکاسی و فیلمبرداری عروسی طوس با ارائه خدمات مختلف و پکیج‌های متنوع مثل پکیج عکاسی عروسی، فرمالیته هر نوع سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد. برای دیدن پکیج‌ها به همراه قیمت می‌توانید به سایت این مجموعه سری بزنید و یا با کارشناسان استودیو طوس از طریق شماره‌های درج شده بر روی سایت مجموعه تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

1- عکاسی رئال چیست؟

عکاسی رئال درست در مقابل سبک کلاسیک قرار دارد. در این سبک دستورالعمل مشخصی برای گرفتن ژست‌‌ها یا نوع لوکیشن در نظر گرفته نشده است و همه چیز طبیعی و واقعی است.

 

2- آیا در عکاسی رئال هیچ تکنیکی وجود ندارد؟

منظور از عکاسی رئال این نیست که هیچ تکنیکی در آن لحاظ نشده باشد. برعکس خیلی از عکاس‌های حرفه ای برای داشتن یک عکاسی رئال جذاب و ایده آل، ترفند‌های جالبی را بکار می بندند.

 

3- استدیو طوس چه خدماتی در سبک عکاسی رئال ارائه میدهد؟

برای کسب مشاوره در مورد عکاسی رئال و دیدن نمونه کارها با مشاوران استدیو توسط تماس بگیرید. استدیو طوس در اولین فرصت جلسه ای با شما ترتیب می‌دهد و درباره این سبک و شرایط آن با شما صحبت می‌کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *