مقالات عکاسی عروس و داماد

قرارداد عکاسی عروسی

قرارداد عکاسی عروسی و شناخت مفاد آن یکی از نکات مهم در برنامه‌های قبل از مراسم عروس و داماد است. اهمیت این موضوع به ماندگاری و خاطره انگیز بودن عکس و فیلم‌های عروسی برمی گردد. در واقع توجه به قرارداد عکاسی عروس و مفاد آن تاثیر مستقیمی در رضایت شما از خدمات آتلیه در برگزاری مهم ترین مراسم زندگیتان دارد. از طرفی مطمئناً آگاهی از نحوه تنظیم قرارداد عکاسی عروسی به شما کمک‌‌ می‌کند گنجینه گران بهایی از عکس و فیلم‌های عروسی خود را تا همیشه به یادگار داشته باشید. در این مطلب از استدیو طوس متخصص در ارائه خدمات عکاسی و فیلمبرداری عروسی با ما همراه شوید تا با موضوع راهنمای عقد قرارداد آتلیه عکاسی اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

 

قرارداد عکاسی عروسی چیست؟

قرارداد عکاسی عروسی نوعی توافقنامه پیمانکاری است که احکام و شرایط خاص خود را دارا است. در این قرارداد، آتلیه عکاسی و فیلمبرداری به عنوان پیمانکار و عروس و داماد به عنوان کارفرما شناخته‌‌‌ می‌شود. بندهای مختلف این قرارداد با توجه به نیاز‌های عروس و داماد تنظیم‌‌‌ می‌گردد و در تاریخ مقرر تحت قوانین مشخص به اجرا در‌‌ می‌آید. تیم عکاسی عروسی طبق قرارداد‌‌ می‌تواند یک شرکت یا یک شخص باشد که در مدت زمان معینی با مبلغی از قبل تعیین شده بر اساس تعهدات خود نسبت به کارفرما موظف است خدمات عکاسی عروسی را ارائه دهد.

 

چرا تنظیم قرارداد عکاسی عروسی مهم است؟

تنظیم قرارداد عکاسی عروسی با توجه به شرایط حقوقی و اصول استاندارد بسیار مهم است. چون به هر حال نوشتن هر قراردادی ممکن است زمینه ای برای ایجاد اختلاف یا مشکل میان طرفین باشد. ممکن است شرایطی پیش بیاید که هر کدام از طرفین قرارداد نتواند به وظایف و مسئولیت‌هایی که پای آن را امضا کرده‌اند متعهد بمانند. برای مثال شاید بنا به دلایلی تیم عکسبرداری به موقع در مراسم حاضر نشود و یا عروس و داماد بعد از امضای قرارداد آن را به هر دلیلی فسخ کنند؛ با این شرایط اگر قرارداد به صورت اصولی نوشته شود و تمام نکات حقوقی در آن لحاظ شود احتمال خطا و یا تحمیل خسارت به هر کدام از طرفین کاهش پیدا‌‌ می‌کند.

این موضوع برای عروس و دامادها اهمیت ویژه ای دارد زیرا تمام برنامه‌ریزی‌های مراسم عروسی تنها در یک روز انجام می‌شود و امکان تکرار آن وجود ندارد. به همین دلیل تنظیم قرارداد عکاسی عروس و نحوه اجرای تعهدات که در آن ذکر‌‌ می‌شود نقش مهمی در چگونگی کیفیت ثبت عکس و فیلم‌های این روز مهم دارد.

 

بررسی آتلیه قبل از امضای قرارداد عکاسی عروس

قبل از آنکه به راهنمای عقد قرارداد آتلیه عکاسی بپردازید لازم است که درباره تجربه، سابقه و تخصص آتلیه مورد نظر به اطمینان خاطر لازم رسیده باشید. در حوزه عکس و فیلم عروسی مهمترین نکته انتخاب آتلیه معتبر است.

بنابراین باید در انتخاب آتلیه دقت لازم را داشته باشید و با جایی قرارداد ببندید که دارای تجهیزات به روز و امکانات عکاسی و فیلم برداری مناسبی باشد؛ پرسنل آن به رعایت اصول اخلاقی، مشتری مداری و در نظر گرفتن نظرات، انتقادات و پیشنهادات مشتریان خود ملزم باشند؛ همچنین داشتن سابقه و تجربه نیز در ارائه نمونه کارهای حرفه ای تاثیر زیادی در انتخاب بهترین آتلیه برای تنظیم قرارداد عکاسی عروس دارد. البته علاوه بر تخصص آتلیه، سلیقه و بودجه خود را نیز در نظر بگیرید زیرا برخی آتلیه‌‌ها آیتم‌‌ها و سبک‌های خاصی برای عکاسی دارند که ممکن است با سلیقه و بودجه شما هماهنگی لازم را نداشته باشد.

 

حضور دونفره عروس و داماد برای قرارداد عکاسی عروس

برای عقد قرارداد آتلیه لازم است که عروس و داماد به همراه هم در دفتر آتلیه حاضر شوند. در این صورت بهتر می‌توانند مفاد قرارداد را مورد بررسی قرار دهند و درباره آن به توافق برسند. در برخی موارد که در متن قرارداد ذکر می‌شود هم نظر عروس خانم و هم نظر آقای داماد مهم است. به تنهایی امضا کردن قرارداد عکاسی عروس ممکن است مشکلاتی را برای زوجین به همراه بیاورد. اما در مفاد پیش از قرارداد چه نکات یا موضوعاتی باید مطرح شود تا بتوان قرارداد اصلی را بر اساس آن نوشت و نتیجه رضایت بخشی برای طرفین قرارداد حاصل نمود.

 

راهنمای حقوقی عقد قرارداد با آتلیه عروس

طبق ماده ۱۰ قانون مدنی ایران قراردادهای خصوصی با توافق طرفین منعقد‌‌ می‌شود. در این ماده قانونی آمده است که «قراردادهای خصوصی برای کسانی که آن را منعقد کرده‌اند در صورتی که مخالفتی با صریح قانون نداشته باشد نافذ و برای هر دو طرف لازم الاجرا‌‌ می‌باشد» بنابراین هر شرطی که برای اجرای عکاسی و تصویر برداری خود دارید حتما در قالب اصلی قرارداد باید ذکر شود. در غیر این صورت اگر آتلیه یا عروس و داماد به تعهدات خود پایبند نبودند نمی توان موضوع را به صورت قانونی پیگیری کرد و شما راه درازی تا احیای حقوق از دست رفته تان دارید.

 

نکات مهم در قرارداد عکاسی عروس

شما به هر آتلیه عکاسی و تصویر برداری که مراجعه کنید در قالب‌هایی از پیش آماده، قرار داد خود را در اختیار شما قرار‌‌ می‌دهند که آیتم‌های مشخصی دارد. ممکن است بر حسب نیاز یا بودجه شما به این آیتم‌‌ها مواردی اضافه یا کم شود اما در نهایت قرارداد به امضای طرفین‌‌ می‌رسد.

لازم است که در همان ابتدای امر برای مواردی که در قرارداد درج‌‌ می‌شود شرایط فسخ یا خسارت نیز عنوان شود. تا هر کدام از طرفین در صورت عدم تعهد به مفاد قرارداد، خسارت تعیین شده را پرداخت کنند و هزینه‌ای به طرف مقابل تحمیل نشود.

برای اینکه قبل از رفتن به آتلیه و امضای قرارداد درباره مفاد آن اطلاعات لازم و مفیدی داشته باشید ما مهمترین آیتم‌‌ها را در قراردادهای از پیش آماده آتلیه‌‌ها عنوان‌‌ می‌کنیم. اگر به آتلیه ای مراجعه کردید که یکی از این عناوین را نداشت‌‌ می‌توانید آن را به قرارداد خود اضافه کنید.

  • شماره قرارداد و تاریخ عقد قرارداد عکاسی عروس در قسمت بالای سر برگ
  • مشخصات کامل طرفین قرارداد

آتلیه: شامل اطلاعات خصوصی آتلیه از جمله نام آتلیه، شماره پروانه کسب از اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران، شماره تماس، شماره همراه، آدرس، نام مدیر آتلیه

عروس و داماد: درج مشخصات کامل عروس و داماد به عنوان طرف دوم قرارداد

  • روز و تاریخ مراسم
  • زمان مراسم از شروع تا پایان (معمولا پایان کار گروه‌های ساعت ۱۱ شب است. اگر عکس برداری در تالار عروسی یا باغ تالار‌‌ها برای شما بیش از این زمان‌‌ می‌برد باید حتما این مورد را در قرارداد اصلی خود ذکر کنید تا ساعت آن به صورت جداگانه محاسبه شود.)
  • تعداد تجهیزات حاضر در مراسم (مانند دوربین و غیره)
  • نوع فرمت تصویربرداری (فورکی و غیره)
  • تعداد و جنسیت عکاسان
  • هزینه ورودی به باغ یا آتلیه عکاسی
  • آدرس دقیق لوکیشن مراسم همراه با ذکر عمومی و خصوصی بودن لوکیشن
  • عکاسی اسپرت
  • تهیه و تدوین کلیپ اسپرت در صورت نیاز
  • پخش کلیپ در مراسم
  • نوع تصویربرداری ( کرین، هلی شات و غیره)
  • تدوین و مونتاژ (شاید بخواهید از نوع خاصی موسیقی و ترانه در مونتاژ فیلم عروسی شما استفاده شود بنابراین حتما آن را در قرارداد خود ذکر کنید تا بعد از تحویل گرفتن فیلم از نتیجه کار راضی باشید)
  • نوع آلبوم عکس مراسم اصلی و مراسم اسپرت
  • سایز، تعداد برگ، جلد و مدل آلبوم
  • عکسهای سر مجلس لیت
  • هزینه حمل و نقل گروه تصویربرداری
  • دریافت فیلم خام و نسخه اصلی عکس‌‌ها (در صورت نیاز به هزینه اضافی مورد حتما در قرارداد ذکر شود)
  • اعلام دقیق آدرس آرایشگاه و گل فروشی به آتلیه جهت انجام هماهنگی و حضور به موقع تیم تصویربرداری در محل

 

چگونگی پرداخت هزینه‌‌ها طبق قرارداد عکاسی عروس

معمولا بیشتر آتلیه‌‌ها طبق تعرفه ۳۰ درصد از کل مبلغ قرارداد را به عنوان پیش پرداخت یا بیعانه در هنگام عقد قرارداد از طرف عروس و داماد دریافت‌‌ می‌کنند. مبلغ بیعانه باید در قرارداد ذکر شود. ۵۰ درصد از مابقی مبلغ هم معمولا حداکثر تا ۲ روز قبل از مراسم اصلی به آتلیه پرداخت‌‌ می‌شود و در نهایت ۲۰ درصد باقی مانده هنگام تحویل گرفتن عکس‌‌ها توسط عروس و داماد پرداخت‌‌ می‌گردد. در واقع پرداخت ۲۰ درصد نهایی، مشروط به اجرای همه مفاد قرارداد عکاسی عروس توسط آتلیه عکسبرداری است. بنابراین توصیه می‌شود حتما این مبلغ را برای تعهد آتلیه به حسن انجام کار، تا تحویل خروجی نهایی فرآیند عکاسی در نزد خود نگه دارید.

 

توجه به جزئیات برای بستن بهترین قرارداد عکاسی عروسی

درج موارد بالا جز لاینفک قرارداد عکاسی عروسی به شمار می‌رود اما برای تکمیل و تنظیم اصولی قرارداد توجه به چند نکته دیگر ضروری است. تاکید بر تمام این موارد باعث ایجاد تعهد و احساس وظیفه بیشتر آتلیه نسبت به انجام به موقع و دقیق امور عکاسی مراسم شما می‌شود. زیرا هر گونه کوتاهی قطعاً جبران ناپذیر است و شما ثبت بهترین روز زندگی خود را از دست‌‌ می‌دهید؛ علاوه بر آنکه خاطره بدی از تاریخ عروسی برای همیشه در ذهن شما باقی‌‌ می‌ماند. بنابراین به شما پیشنهاد‌‌ می‌کنید رودربایستی را کنار بگذارید و مواردی که در ادامه مطلب ذکر‌‌ می‌شود را به صورت دقیق در قرارداد خود بیاورید.

 

20 درصد محل پرداخت خسارت شماست

در قرارداد عکاسی عروس درج شود که ۲۰ درصد باقیمانده در صورت عدم تعهد آتلیه به تعهدات خود تا تعیین خسارت توسط اتحادیه عکاسان در نزد شما‌‌ می‌ماند. بدیهی است که خسارت از محل آن استیفا‌‌ می‌شود.

 

هر تعهد قیمتی دارد!

تعهدات آتلیه طبق قرارداد در ارائه خدمات مختلفی تعریف‌‌ می‌شود. به همین دلیل از آتلیه بخواهید که دقیقا اعلام کند اگر در هر کدام از خدمات خود در روز مراسم کوتاهی کند چه مبلغ خسارتی را برای جبران آن در نظر‌‌ می‌گیرد؟! در این صورت شما‌‌ می‌دانید که بعد از قصور آتلیه برای هر تعهد چه مقدار مبلغ از ۲۰ درصد باقیمانده کم کند. مثلا ممکن است حضور عکاس خانم در قرارداد شما درج شده باشد اما در روز مراسم تیم آتلیه تنها به همراه عکاس آقا در محل مورد نظر شما حاضر شود!

 

همه چیز را پیش بینی کنید!

ممکن است قبل از روز عکاسی اتفاق غیر مترقبه‌ای برای شما رخ دهد؛ این مورد را نیز به قرارداد اضافه کنید و از آتلیه بخواهید مفاد قرارداد را به نحوی تنظیم کند که در صورت وقوع پیشامد‌های غیر قابل پیش بینی شما متحمل خسارت نشوید و مجبور نباشید جریمه‌ای به آتلیه پرداخت کنید. این مورد را می‌توان در شرایط فسخ قرارداد توسط عروس و داماد ذکر کرد. معمولا مبلغ کنسلی به صورت توافقی بین دوطرف با تعیین درصدی از مبلغ کل قرارداد مشخص‌‌ می‌شود.

 

اگر نشد چه؟!

ممکن است به هر دلیلی نتوانید مراسم روز عروسی خود را طبق تاریخ قرارداد برگزار کنید. بنابراین این موضوع را با مسئولان آتلیه در میان بگذارید و از مدیر آتلیه بخواهید به شما بگوید که آیا امکان تغییر تاریخ مراسم وجود دارد یا خیر و اگر بله تا چند روز قبل از برگزاری مراسم‌‌ می‌توانید مراتب را به اطلاع آتلیه برسانید و در این صورت آیا باید هزینه جداگانه ای باید پرداخت کنید یا خیر؟! توجه به این موارد در قرارداد عکاسی عروسی به شما کمک‌‌ می‌کند که استرسی بابت شرایط مالی یا هر اتفاق پیش‌بینی‌نشده نداشته باشید.

 

چیزی که سفارش میدی…چیزی که تحویل‌‌ می‌گیری!

اگر کیفیت ادیت و روتوش عکس‌‌ها مطابق با تعهدات آتلیه نبود، مسئول آتلیه باید مبلغی را به عنوان خسارت به شما پرداخت کند و یا مطابق با نظر شما مجددا اقدام به چاپ عکس‌‌ها بدون هیچ گونه هزینه ای نماید. مبلغ خسارت عدم کیفیت عکس‌‌ها هم باید مشخص شود. می‌توانید در قراردادعکاسی عروس قید کنید که این مبلغ از ۲۰ درصد باقیمانده کسر شود.

 

کار از محکم کاری عیب نمی کنه!

ممکن است به هر دلیلی بخش‌هایی از فیلم و عکس شما در آتلیه از بین برود. در این صورت آتلیه باید به شما خسارت پرداخت کند و مبلغ دقیق آن باید جزو مفاد قرارداد ذکر شود. توجه کنید که در صورت رخداد چنین پیشامدی شما تصاویر بهترین روز زندگی خود را از دست داده اید؛ روزی که دیگر برای شما هرگز تکرار نخواهد شد.

 

اگر بعد از قرارداد عروس و داماد جدا شدند تکلیف چیست؟

اگر عروس و داماد بعد از تنظیم قرارداد و اجرای عکاسی به دلیل اختلاف جدا شدند و طلاق گرفتند ابتدا باید هزینه کل آتلیه را به طور کامل پرداخت کنند. وقتی تسویه انجام شد با حضور هر دو نفر عکس و فیلم از بین می‌رود. مگر به تشخیص قضایی و حکم دادگاه که در اینصورت طبق راهنمای حقوقی عقد قرارداد با آتلیه عروس مورد دیگری برای ارائه عکس و فیلم به یکی از طرفین قرارداد اعلام‌‌ می‌گردد.

 

از آیتم‌های قرارداد عکاسی عروسی یادداشت بردارید

بستن قرارداد عکاسی عروسی باید به صورت کاملا واضح و بدون هیچ نقطه ابهامی میان دو طرف انجام شود. لازم است که قبل از امضا تمام بندهای قرارداد عکاسی عروس، توسط هم عروس و هم داماد به طور کامل مطالعه شود.‌‌ می‌توانید موارد لازم یا آیتم‌هایی که به آن حساس هستید را از قبل بنویسید و در روز عقد قرارداد با توافق مسئول آتلیه به مفاد قرارداد اضافه کنید.

به هر حال مراسم عروسی شما جزء خاص ترین روزهای زندگی تان است که قطعا تکرار ناشدنی است؛ علاوه بر آن که هزینه زیادی نیز به شما تحمیل شده است. پس در مورد مفاد قرارداد عکاسی عروسی خود کوتاهی نکنید و با تیم استدیو تمام مواردی که در این مطلب عنوان شد را مطرح کنید. اجازه ندهید هیچ اتفاقی در چنین روز مهمی باعث آزردگی خاطر شما شود.

 

در قرارداد عکاسی عروسی استدیو طوس، اولویت حقوق شماست!

شما در این مطلب با موضوع قرارداد عکاسی عروسی از سایت استدیو طوس همراه ما بودید. همراهی با شما در زیباترین روز زندگی‌تان قبل از هر چیز افتخاری است که تنها با ارائه حرفه ای خدمات عکاسی و تعهد به تمام مفاد قرارداد عکاسی عروس از پس جبران آن برمی‌آییم. با انتخاب استدیو عکاسی و فیلمبرداری عروسی طوس پس از انتخاب پکیج‌های متنوع عکاسی عروسی و فرمالیته و عقد قرارداد تمام تلاش خود را‌‌ می‌کنیم که با تخصص عکاسان و تجهیزات به روز این مجموعه خدماتی در شان شکوه و اهمیت مراسم روز عروسی شما ارائه دهیم. در پایان پیشنهاد‌‌ می‌کنیم برای دیدن پکیج عکاسی عروسی به همراه قیمت سری به سایت استدیو طوس بزنید و یا با کارشناسان ما از طریق شماره‌های درج شده بر روی سایت تماس حاصل فرمایید.

 

نمونه قرارداد عکاسی و فیلمبرداری عروسی

الف ) طرفین قرارداد :

1 – واحد صنفی دارای پروانه کسب………… صادره از اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران تهران به نشانی………… تلفن واحد صنفی ……….،  همراه……….  که در این قرارداد تحت عنوان مجری ذکر میگردد.

2 – آقای ………….و خانم ………….. به نشانی …………. تلفن / موبایل ………….. که در این قرارداد تحت عنوان مشتری ذکر میگردد .

ب ) موضوع قرارداد :

 فیلمبرداری حنابندان مردانه      مورخ………از ساعت……الی …….. پایان تالار / خانه ، به نشانی…….

 فیلمبرداری حنابندان زنانه       مورخ……….از ساعت…..الی …….. پایان تالار / خانه ، به نشانی…….

 فیلمبرداری جشن عروسی    مورخ……….از ساعت……الی ……… پایان تالار / خانه ، به نشانی…….

فیلمبرداری آمدن عروس         مورخ………از ساعت……الی …….. پایان تالار / خانه ، به نشانی……..

فیلمبرداری جشن عقد خوانی  مورخ………از ساعت……الی ……….پایان تالار / خانه ، به نشانی……..

فیلمبرداری سایر مراسم:  …………………………………………………………………………….

ج ) نرخ و مبلغ قرارداد :

هزینه کل هزینه واحد تعداد عنوان ردیف هزینه کل هزینه واحد تعداد عنوان ردیف
میکس بر حسب جلسه 16 .. فیلمبرداری تک دوربین 1
ساعت اضافه هر فیلم بردار 17 فیلمبرداری دو دوربین 2
چاپ عکس 18 * 13 18 آلبوم دیجیتال عروسی 3
چاپ عکس 21 * 16 19 ……. ……. …… آلبوم دیجیتال اسپرت 4
چاپ عکس 25 * 20 20 شاسی سر مجلسی 5
چاپ عکس شاسی 12*9 21 عکاسی اسپرت آتلیه (هدیه آتلیه وی) 6
چاپ عکس شاسی 18*13 22 عکاسی باغ 7
چاپ عکس شاسی 21*16 23 عکاسی مراسم تالار 8
چاپ عکس شاسی 25*20 24 عکس حلقه وساعت 9
چاپ عکس شاسی 30*20 25 کلیپ آشنایی ( اسپرت ) 10
چاپ عکس شاسی 40*30 26 پروژکشن کلیپ 11
چاپ عکس شاسی 60*40 27 …. لیت سر مجلسی 12
چاپ عکس شاسی 70*50 28 شاسی هدیه خانواده ها 13
چاپ عکس شاسی 90*60 29 چاپ عکس روی DVD 14
چاپ عکس شاسی100*70 30 سورس فایل عکاسی 15
(هزینه ها به تومان میباشد)

 

 

توضیحات و اضافات منو 31
……………………….. جمع کل مبلغ قابل پرداخت: 32

د ) نحوه پرداخت قرارداد :

1 – مبلغ …………… تومان معادل 30% کل قرارداد به هنگام تنظیم قرارداد به صورت بیعانه توسط مشتری به مجری طرح تحویل گردد.

2 – مبلغ………….. تومان معادل 50% کل قرارداد تا قبل از روز مراسم و الباقی به هنگام تحویل عکس و فیلم در قبال اخذ رسید توسط مشتری به مجری پرداخت می گردد ، در صورت عدم پرداخت به موقع مبالغ ذکر شده در سررسید مقرر ،مجموعه از ارایه خدمات معذوریت خواهد داشت.

    تاریخ و امضای مشتری                                            مهروامضای آتلیه …..

سخن مدیر : با سلام و درود بر شما مشتری عزیز و تشکر از حسن انتخاب شما لازم میدانیم نکات و قوائدی را پیرامون انجام هر چه بهتر امور خدمات شما ذکر کرده و توجه شما را نسبت به آنها جلب نمائیم .

اینجانب آقا: ……………. با شماره شناسنامه ………. و خانم ………. با شماره شناسنامه ………….. به شماره قرارداد ………. متعهد به خواندن تمامی بند ها و نکات مندرج در قرارداد شده و با امضا آن حق هر گونه ادعایی در این رابطه را از خود سلب مینمایم .

1 – فیلمبردار و عکاس افراد محترمی میباشند و به صورت انتخاب شده و متعهد میباشند ، لذا خواهشمندیم رفتار شما با ایشان بر اساس مبلغ قرارداد نباشد و احترام متقابل رعایت گردد.

2 – تهیه وسیله ایاب و ذهاب در طول همکاری از ابتدا تا پایان کار به طور اختصاصی برای اکیپ فیلمبرداری با شما میباشد .

3 – در صورت عدم اطلاع رسانی متقاضی در زمان عقد قرارداد برای تصویربرداری آخر شب یا ساعت اضافه ، به دلیل عدم هماهنگی قبلی تصمیم گیری باآتلیه خواهد بود که در آن روز تصویربردار در اختیار متقاضی در آن زمان قرار دهد یا خیر و متقاضی حق اعتراضی در این رابطه نخواهد داشت .

4 – نهایت همکاری گروه دفتر با متقاضی نهایتا تا ساعت 1 بامداد برای اضافه ساعت میباشد و پس از آن هیچگونه سرویس و خدماتی از جانب دفتر ارائه نخواهد شد و متقاضی حق اعتراضی در این رابطه را نخواهند داشت .

5 –در صورت عقد قرارداد و اعلام کنسلی از طرف متقاضی تا 24 ساعت بعد عقد قرارداد 30 درصدکل مبلغ قرارداد بابت جبران خسارت آفیش ها کسر و الباقی به متقاضی عودت داده خواهد شد و پس از آن در صورت کنسلی مشتری تا 1 روز قبل از تاریخ مراسم 50 درصد مبلغ کل قرارداد بابت خسارت کسر و الباقی به مشتری عودت داده میشود و در صورت کنسلی در روز مراسم 80 درصد مبلغ کل قرارداد کسر و الباقی به متقاضی عودت داده خواهد شد ( برای قرارداد های لحظه آخر و بدون فاصله زمانی همان 80 درصد قرارداد کسر خواهد شد به عنوان خسارت ) و متقاضی با خواندن این قرارداد و آگاهی از این مورد حق هرگونه ادعایی را از خود در این رابطه سلب مینماید .

6 – متقاضی موظف است تا 48 ساعت قبل از روز مراسم 80 درصد مبلغ قرارداد خود را کامل پرداخت کرده باشد ، در غیر اینصورت مجموعه از ارائه خدمات به ایشان معذوریت داشته و متقاضی حق هیچگونه اداعایی در این رابطه نخواهد داشت .

7 –عکاسی اسپرت به صورت رایگان ارائه شده است ، دادن وقت عکاسی با دفتر میباشد همچنین برای عکاسی اسپرت متقاضی میبایست نهایت 3 دست لباس با هارمونی رنگی مناسب به همراه کلاه و دستبند و هرگونه زیور آلات که مناسب عکاسی باشد، همراه بیاورد و از آوردن لباس های مختلف و معمولی پرهیز نماید، زیرا وقت عکاسی محدود به نهایت 1 ساعت میباشد و برای حضور بیشتر در آتلیه میبایست متقاضی برای هر ساعت 100 هزار تومان اضافه پرداخت نمایند .

8 –در صورت تقاضای متقاضی برای پخش پروژکشن میبایست در قرارداد از قبل هماهنگ شده باشد و هزینه آن پرداخت شده باشد ، در غیر اینصورت بنا به نظر دفتر این سرویس ارائه خواهد شد، همچنین هزینه ایاب و ذهاب وسایل پروژکشن نیز بر عهده متقاضی خواهد بود و در صورت عدم پرداخت به قرارداد متقاضی مبلغ آن افزوده خواهد شد .

9 –در طول اجرای قرارداد چه در روز مراسم و چه بعد از آن در زمان انتخاب عکس و تحویل کار ، دفتر از پذیرش همراه با متقاضی معذور بوده و همراهان حق حضور در دفتر را نخواهند داشت و دفتر فقط و فقط در مورد انجام امور قرارداد خود با متقاضی طرف خواهد بود و لاغیر .

10 – در صورت عدم رعایت زمانبندی های اعلام شده و برنامه ارائه شده به عروس و داماد در زمان قرارداد دفتر هیچگونه مسئولیتی در قبال رسیدن به موقع متقاضی به تالار نخواهد داشت، مگر اینکه متقاضی به طور مکتوب و نیز به طور مستند در فیلم خود تصمیم به حذف یکی از قسمت های کاری خود نماید که در صورت توافق دفتر متقاضی حق ادعایی در مورد کیفیت کار ارائه شده و تفاوتش با نمونه کار های ارائه شده نخواهد داشت، زیرا کار عجله ای و کاری که بدون برنامه و بی نظم اجرا شود تعهدی برای کیفیتش باقی نمیزارد ، پس متقاضی متعهد به اجرای برنامه کاری از طرف دفتر میباشد .

11 –در صورت تصویربرداری و عکاسی از طرف غیر در طول اجرای مراسم دفتر تعهدی در قبال پخش فیلم و عکس از طرف ایشان نخواهد داشت و متقاضی خود مسئول عواقب فعالیت آنها خواهد شد، همچنین در صورت وجود عکاس یا تصویربرداری حرفه ای ، آتلیه سیار و ارائه هرگونه خدمات عکاسی و چاپ عکس بنا به تشخیص گروه دفتر در داخل مراسم دفتر میتواند از ارائه خدمات خودداری کرده تا متقاضی نسبت به جمع آوری این افراد و تجهیزاتشان اقدام کرده و ارائه خدمات ادامه پیدا کند در غیر اینصورت دفتر از ارائه خدمات معذوریت خواهد داشت و متقاضی حق ادعایی در این رابطه نخواهد داشت .

12 – در پایان مراسم متقاضی موظف به پرداخت هزینه های اضافه بر قرارداد و تسویه حساب آنها میباشد در غیر اینصورت دفتر میتواند این هزینه ها را به قرارداد اضافه کرده و متقاضی حق اعتراض در مورد کم و زیاد آن در آینده نخواهد داشت .

13 – در زمان ارائه عکس و فیلم میبایست خود متقاضی دقت کافی را داشته باشد، پس از خروج از دفتر و تکمیل فرم رسید هرگونه آسیب وارد شده به فیلم و عکس بر عهده متقاضی میباشد و دفتر هیچگونه مسئولیت و پاسخی در قبال این موارد نخواهد داشت .

14 – در زمان عقد قرارداد 30 درصد و تا 48 ساعت قبل مراسم 50 درصد کل قرارداد میبایست توسط متقاضی پرداخت گردد و در زمان انتخاب عکس میبایست قرارداد و اضافه قرارداد به طور کامل تسویه حساب گردد

15 – میکس ها ساده و شیک و سینک زده میشود تا در آینده یک یادگار زیبا باشد نه جلوه های ویژه که در اینده مسخره و قدیمی جلوه کند ، در صورت داشتن سلیقه موسیقی خاص برای میکس میبایست در روز انتخاب عکس موزیک ها به دفتر ارائه شود و یا مشخص شود از چه موزیک ها و ترانه هایی استفاده شود یا نشود، در غیر اینصورت کار به صورت استاندارد انجام و موزیک های انتخاب شده برای میکس قابل تغییر نخواهد بود و اصلاحیه تنها به معنی حذف قسمت های نا مناسب از نظر متقاضی از فیلم و رفع عیب های سطحی احتمالی خواهد بود و بر اساس نمونه کار های همین دفتر میباشد و نه بر اساس کار دیگران .

16 – در صورت آسیب رسیدن به قسمتی از قرارداد و یا خرابی فیلم و عکس به دلیل مکانیکی و الکتریکی بودن تجهیزات ، بنا به تشخیص و قرارداد استاندارد ارائه و اعلام شده از طرف اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران هزینه آن قسمت از قرارداد کسر و الباقی قرارداد به قوت خود برقرار خواهد بود .

17– در صورت وجود اختلاف در بین متقاضی ها ( زن و شوهر) و جدایی طرفین بعد از پرداخت کل هزینه و تسویه حساب از طرف ایشان، در حضور هر دو نفر عکس و فیلم نابود خواهد شد مگر به تشخیص قضایی و حکم دادگاه مورد دیگری برای ارائه فیلم و عکس به یکی از طرفین اعلام گردد.

18 – رعایت شئونات اسلامی و قوانین جمهوری اسلامی ایران در زمان ارائه خدمات بر عهده متقاضی میباشد و دفتر در قبال مختلط شدن مراسم و عدم رعایت شئونات اسلامی و حجاب متقاضی مسئولیتی بر عهده نخواهد داشت.

 19 – پایان کار گروه تا پایان مراسم تالار برای عروسی میباشد و نهایتا تا ساعت23:30شب میباشد و در صورت دیرکرد عروس و داماد در خروج از تالار ساعت اضافه بنا به اعلام در منوی قراداد دریافت خواهد شد .

20 –در صورت سفارش آلبوم ژورنال و چاپ عکس روی شاسی سورس فایل عکاسی به صورت رایگان به مشتری تحویل داده می شود در غیر اینصورت سورس فایل عکاسی طبق تعرفه دفتر محاسبه میشود.

21 – ارائه هر خدماتی غیر از موارد مندرج در قرارداد دارای هزینه اضافه و طبق تعرفه دفتر میباشد ، پس در زمان عقد قرارداد دقت نمائید.

22 – ارائه کپی شناسنامه عروس و داماد تا قبل از روز مراسم الزامیست.

23 –قرارداد منعقد شده به مدت 6 ماه اعتبار دارد ، بدیهی است مجموعه بعد از گذشت این زمان هیچ گونه مسئولیتی در حفظ و نگهداری سفارشات مرتبط با قرارداد نخواهد داشت و قراداد فاقد اعتبار می شود.

24 – زمان تحویل کار در روز انتخاب عکس بصورت کتبی به شما اعلام می شود، شایان ذکر است در صورت عدم مراجعه در تاریخ مقرر روزانه مبلغ 10000 تومان به عنوان هزینه نگهداری و انبارداری به قرارداد شما اضافه خواهد شد ، همچنین بعد از گذشت یکماه مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال تحویل کار نخواهد داشت.

25 – قرارداد در دو نسخه تهیه و تنظیم میگردد که یک نسخه نزد متقاضی و یک نسخه نزد دفتر خواهد ماند.

26 – پایان کار عکاس و فیلمبردار تا پایان مراسم و یا میزان ساعت ذکر شده در قرار داد میباشد و پس از پایان آن بنا به تقاضای مشتری در خصوص ساعات بیشتر بر اساس جدول مندرج در قرارداد محاسبه و دریافت خواهد گردید.

27 – دفتر مکلف به اجرای تمامی بند های مندرج در قرارداد مورد به مورد تماما میباشد و سفارشات و درخواست های خارج از قرارداد طبق تعرفه و قیمت روز محاسبه و دریافت میگردد.

28 – حد اکثر زمان برای تغییرات احتمالی در فیلم میکس شده 48 ساعت بعد از تحویل فیلم مونتاژ شده به مشتری میباشد ، در صورت عدم رعایت زمان مقرر مجری ( دفتر ) هیچگونه تعهدی در ارتباط با تغییرات فوق نخواهد داشت و در صورت لزوم به تغییرات هزینه مونتاژ بر عهده مشتری خواهد بود.

29 – شروع فیلمبرداری مراسم عروسی از گل فروشی به همراه داماد بوده و سپس ماشین سواری و آرایشگاه عروس و در ادامه ماشین سواری دو نفره میباشد ، پس از آن بر اساس آب و هوا و شرایط روز آتلیه سپس باغ و یا بلعکس خواهد بود ، و بعد از آن نیز مراسم تالار و در پایان نیز شام تصویر برداری میشود و خروج از تالار

30 – دفتر هیچ تعهدی در قبال ارائه باغ خصوصی یا لوکیشن فیلمبرداری و عکاسی ندارد و تنها میتواند موارد مناسب را معرفی کند و پرداخت هرگونه ورودی باغ و از این قبیل و یا تهیه باغ اختصاصی بر عهده خود مشتری میباشد .

31 – طبق مصوبه اصناف مشگین شهر و تایید نیروی انتظامی ، دریافت هر گونه مبلغی تحت عنوان ورودی فیلمبرداران و عکاسان از مشتری توسط تالار ها و یا تحمیل قرارداد با فیلمبردار یا عکاس خاصی به مشتری از طرف تالار ها ممنون و غیر قانونی میباشد و پایه اساس قانونی ندارد.

32 – مجری متعهد میشود کار را با توجه منوی انتخابی مشتری و با توجه به ضوابط کلی قرارداد و کیفیت در حد عرف و قرارداد انجام دهد و ضمن رعایت سلیقه و آداب و رسوم خاص مراسم که از قبل در قرارداد مندرج گردیده و نمونه کار های قبلی اش سفارش مشتری را انجام دهد و ضامن سلیقه مشتری نخواهد بود.

33– حدالمقدور متقاضی از ماشین با رنگ روشن برای ماشین عروس استفاده شود تا حالت آینه ای تصویربردار در آن مشخص نشود ، همچنین گل فروشی و آرایشگاهی انتخاب شود که بشود جلو آن تصویر گرفته شود و محل شیک و مناسبی داشته باشد و در ترافیک و خیابان باریک نباشد.

34 – عروس خانم میبایست برای چرخش راحت در زمان تصویربرداری تکی کفش راحتی جدا با خود بیاورند و در زمان تصویربرداری دو نفره از کفش های بلند تر و اصلی استفاده کنند که خسته نشوند و راحت تر برخی حرکت ها مثل چرخش را انجام دهند.

35 – در صورت درخواست فیلمبرداری آماده شدن عروس و داماد به صورت ویژه و داشتن ساقدوش از قبل با دفتر هماهنگ و مشاوره گرفته شود و محل های مناسب و سناریوی مناسبی با همفکری دفتر و متقاضی انتخاب و در قرارداد این درخواست مکتوب درج شده و زمان کافی برای آن اختصاص داده شود .

36 – لطفا در زمان ورود به سالن با میهمانان روبوسی نکرده و حد المقدور از مسیر های باز استفاده کرده و به تصویربردار و راهنمایی ایشان دقت داشته باشید و به آرامی قدم برداری ، سرعت در حرکت و عبور از مسیر های تنگ و شلوغ باعث خرابی و یا افت کیفیت تصویربرداری میشود.

38–دفتر مسئول مشغله های متقاضی نمیباشد و میبایست یکی از عروس و داماد به عنوان نماینده حداقل در طول اجرای سفارش با دفتر در ارتباط و در مواقع لزوم در دفتر حضور به عمل آورد و با علم به این بند و توجه به جوانب این موضوع اقدام به امضا قرارداد مینماید.

39– این قرارداد در 39 بند و 4صفحه پیوست با مهر و امضا متقاضی ( مشتری ) از یک طرف و آتلیه وی از طرف دیگر منعقد و با امضا دو طرف به تایید دو طرف رسیده است.

توضیحات و بند های اضافه بر قرارداد و توافق های حاصله

 


سوالات متداول

1- برای نوشتن قرارداد عکاسی عروسی حضور عروس و داماد الزامی است؟

برای عقد قرارداد آتلیه لازم است که عروس و داماد به همراه هم در دفتر آتلیه حاضر شوند. در این صورت بهتر می‌توانند مفاد قرارداد را مورد بررسی قرار دهند و درباره آن به توافق برسند.

 

2- اگر کیفیت روتوش عکس ها ضعیف بود چگونه میتوان ادعای خسارت کرد؟

اگر کیفیت ادیت و روتوش عکس‌‌ها مطابق با تعهدات آتلیه نبود، مسئول آتلیه باید مبلغی را به عنوان خسارت به شما پرداخت کند و یا مطابق با نظر شما مجددا اقدام به چاپ عکس‌‌ها بدون هیچ گونه هزینه ای نماید.

 

3- شرایط فسخ در قرارداد عکاسی عروسی چه اهمیتی دارد؟

لازم است که در همان ابتدای امر برای مواردی که در قرارداد درج‌‌ می‌شود شرایط فسخ یا خسارت نیز عنوان شود. تا هر کدام از طرفین در صورت عدم تعهد به مفاد قرارداد، خسارت تعیین شده را پرداخت کنند و هزینه‌ای به طرف مقابل تحمیل نشود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *