مقالات عکاسی عروس و داماد

عکاسی و فیلمبرداری عروسی

عکاسی و فیلمبرداری عروسی-طوس استودیو

عکاسی و فیلمبرداری عروسی تنها راه برای ثبت مهمترین روز زندگی عروس و داماد است. روزی که با همه خوبی و بدی هایش، اشک و لبخند ها و غم و شادی هایش می گذرد و تنها خاطرات آن باقی می‌ماند. اهمیت عکاسی و فیلمبرداری عروسی از همین جا مشخص می شود؛ یک اتفاق برای همیشه قرار است بیفتد! آن هم ثبت لحظات زیبای مراسم عروس و داماد برای جاودانه کردن پیوند عاشقانه آنان است. در این مطلب از سایت استدیو طوس همراه ما باشید تا با ویژگی های بهترین آتلیه عکاسی و فیلمبرداری بیشتر آشنا شویم. در پایان مطلب نیز اشاره ای به قیمت عکاسی و فیلمبرداری عروسی و پارامترهای تاثیرگذار بر آن خواهیم داشت.

 

اهمیت عکاسی و فیلمبرداری عروسی در ایران

در حال حاضر عکاسی و فیلمبرداری عروسی جزو مهم‌ترین مراحل برپایی مراسم و جشن ازدواج است و کیفیت آن نقش تعیین‌کننده‌ای در رضایت عروس و داماد ها از خروجی مورد نظر دارد. نه تنها در کشور ما در تمام دنیا تصویربرداری از مراسم عروسی جز مهمترین بخش این مناسبت به شمار می رود. با این حال فیلمبرداری عروسی در ایران به دلیل فرهنگ اصیل ایرانی و پیشینه ایرانیان در برگزاری مناسبت های مختلف، ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد.

شاید شما هم فیلم های عروسی کشورهای مختلف را دیده باشید که غالبا رئال است و هیچ گونه سناریویی در آن استفاده نشده است. مطمئناً دانش و تکنولوژی برخی کشورها بسیار پیشرفته تر از ایران است اما این که غالبا فیلمبرداری عروسی کارگردانی نمی شود دلایل دیگری دارد. از جمله آن که در کشورهای غربی معمولاً فیلمبرداری عروسی به عنوان یک پدیده معمولی در نظر گرفته می شود نه یک صنعت حرفه ای!

در حالی که در برخی کشورها مانند ایران عکاسی و فیلمبرداری عروسی جنبه کاملا متفاوتی دارد. با توسعه اینترنت و گسترش ارتباطات مردم دنیا با یکدیگر از طریق فضای مجازی برخی کلیپ های عروسی هنرمندان و سلبریتی های داخلی دست به دست می چرخد و این نگاه حتی می‌تواند به عنوان الگویی برای بهترین آتلیه عکاسی و فیلمبرداری در دنیا تبدیل شود.

 

خدمات عکاسی و فیلمبرداری عروسی

خدمات بهترین آتلیه عکاسی و فیلمبرداری در لاین های مختلفی ارائه می شود. علاوه بر آن تیم آتلیه طبق قراردادی که با عروس و داماد می بندد وظایف مختلفی بر عهده دارد که مهمترین آن عبارتست از:

 

  • مشاوره به عروس و داماد برای تهیه عکس‌ و کلیپ های مورد نیاز
  • ارائه توضیحات درباره آپشن های مهم در عکاسی و فیلمبرداری عروسی
  • تعهد در بکارگیری افراد متخصص و مجرب
  • تهیه تجهیزات موردنیاز عکاسی و فیلمبرداری طبق قرارداد
  • مدیریت و کارگردانی صحنه‌های عکاسی و فیلم برداری
  • داشتن پرسنل خانم و آقا در تیم عکسبرداری و فیلمبرداری
  • ادیت و روتوش حرفه ای عکس‌‌ها با نرم افزارهای به روز و تخصصی
  • تدوین فیلم و کلیپ‌های مراسم
  • ارائه عکس و فیلم‌‌ها به عروس و داماد بعد از مراحل نهایی تدوین و روتوش
  • حفظ حریم خصوصی عروس و دامادها و خانواده آنان
  • آرشیو عکس و ویدیوهای خصوصی عروس و داماد
  • ارائه فایل‌های خام یا ادیت شده طبق موارد مندرج در قرارداد عروسی

 

ارائه خدمات فرمالیته عروسی

یکی از مهمترین خدمات عکاسی و فیلمبرداری عروسی ارائه پکیج های فرمالیته است. این پکیج ها با هدف افزایش کیفیت خروجی فیلم و عکس های عروس و داماد ارائه می شود. در هر حال روز مراسم استرس و دغدغه های زیادی برای عروس و داماد ایجاد می کند. شاید زوجین نتوانند آرامش خود را به خوبی حفظ کنند و به دلیل استرس، ژست های عکاسی خود را به درستی اجرا نکنند. با پیش بینی چنین شرایطی عروس و داماد می توانند با رزرو پکیج فرمالیته که توسط بهترین آتلیه عکاسی و فیلمبرداری ارائه می شود در یک روز خاص با آرامش خاطر به لوکیشن انتخابی خود بروند و عکس و فیلم هایشان را ثبت کنند.

ارائه خدمات فرمالیته عروسی-طوس استودیو

 

مشاوره لوکیشن عکاسی و فیلمبرداری عروسی

خدمات عکاسی و فیلمبرداری عروسی به شما کمک می‌کند که در هر زمانی نسبت به ثبت سفارش عکس و فیلم های خود در یک لوکیشن مناسب اقدام کنید. برخی از آتلیه ها دارای لوکیشن ها مشخصی هستند و با پیشنهاد های مناسب به شما کمک می کنند بر اساس بودجه و سلیقه شخصی تان، بهترین لوکیشن را در تهران، خارج از تهران و یا حتی خارج از کشور انتخاب کنید.

 

 

ارائه پکیج های تخصصی به عروس و دامادها

برخی از آتلیه ها به عروس و دامادها این فرصت را می دهند تا خارج از پکیج های عرضه شده، سفارشات اختصاصی خود را ارائه دهند؛ برخی آیتم ها را در پکیج ها جابجا کنند و در نهایت خدمات مورد انتظار خود را در قرارداد آتلیه بیاورند. از جمله:

 

  • تغییر سایز آلبوم ژورنالی
  • طراحی و چاپ برگ اضافه آلبوم
  • درخواست تجهیزات اضافه فیلمبرداری یا صدابرداری
  • تغییر جلد آلبوم
  • تغییر تعداد عکسهای سر مجلسی و غیره

 

تحویل فایل های روز مراسم

برخی آتلیه ها از تحویل فایل اصلی عکس های مراسم عروس و داماد خودداری می‌کنند و این گزینه را در خدمات خود ارائه نمی دهند. اما معمولا بهترین آتلیه عکاسی و فیلمبرداری بدون هیچ سختگیری بعد از تحویل نهایی کار، طبق مفاد قرارداد فایل مراسم را نیز به عروس و داماد تحویل می دهند.

 

راهنمای انتخاب بهترین آتلیه عکاسی و فیلمبرداری

برای انتخاب بهترین آتلیه عکاسی و فیلمبرداری باید نکات زیادی را در نظر داشته باشید. به هر حال امروزه آتلیه های زیادی در سطح شهر در حال فعالیت هستند که هر کدام خدمات متنوع و قیمت های مختلفی دارند. ممکن است کمی در ابتدا برای انتخاب بهترین آتلیه عکاسی و فیلمبرداری گیج شوید و ندانید کدام آتلیه برای ثبت بهترین روز زندگی شما مناسب تر است پس به نکاتی که در ادامه مطلب به آن می پردازیم دقت کنید:

 

فقط شنوا نباشید!

هنگام مراجعه به آتلیه، فقط شنوا نباشید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که خودتان دست به کار شوید و با طرح سوال های مناسب و کاربردی نسبت به تبحر آتلیه عکاسی و فیلمبرداری عروسی اطمینان پیدا کنید. می توانید در جلسه مشاوره ای که با عکاس و فیلمبردار خود می گذارید این سوال ها را بپرسید:

 

  1.  تجهیزات آتلیه شما چیست؟
  2.  تا به حال در چند مراسم عروسی حضور داشته اید؟
  3.  آیا در لوکیشن های باز و وضعیت آب و هوایی مختلف امکان عکاسی و فیلمبرداری عروسی برای شما مقدور است یا خیر؟
  4. از چه استراتژی برای عکاسی و فیلمبرداری در طول روز مراسم استفاده می کنید؟
  5. چه ایده هایی برای ایجاد خلاقیت در عکاسی و فیلمبرداری روزعروسی دارید؟
  6.  عکس و فیلم ها بعد از چه مدتی تحویل داده می شود؟
  7.  اگر در روز مراسم اتفاق غیر قابل پیش بینی بیفتد برنامه شما چیست؟
  8.  آیا عکاس و فیلمبردار همراه دارید یا خیر؟
  9. نظر مشتریان و سایر عروس و دامادهایی که قبلاً از خدمات شما استفاده کرده‌اند چیست و چگونه شما را ارزیابی می کنند؟

 

نسبت به شخصی ترین مراسم خود حساس باشید.

تیم عکاسی و فیلمبرداری عروسی قرار است در مهمترین و شخصی ترین مراسم زندگی شما حضور داشته باشد. بنابراین بسیار مهم است که آتلیه مورد نظرتان باسابقه و دارای پرسنل مجرب، اخلاق مدار و مطمئن باشد. در این صورت می توانید نسبت به فضای امن مراسم عروسی یا روز فرمالیته خود اطمینان لازم را حاصل کنید.

 

زیاد پرس و جو نکنید!

نمونه کارها بهترین معرف برای کیفیت خدمات عکاسی و فیلمبرداری عروسی در هر آتلیه ای است. بنابراین لازم نیست زیاد پرس و جو کنید، خودتان را به دردسر بیندازید و در سایت های مختلف مدام نظرات دیگران را بخوانید. البته حساسیت زیاد عروس دامادها معمولا اجازه نمی دهد دست روی دست بگذارند و نسبت به نظرات سایر کاربران یا اشخاص مختلف درباره آتلیه کاندیدشان بی تفاوت باشند. اما فراموش نکنید مهمترین رزومه برای هر آتلیه، نمونه کار عکاسی و فیلمبرداری عروسی آن است. نمونه کار نشان می دهد آن آتلیه چقدر دارای تجربه و تخصص در زمینه عکاسی و فیلمبرداری عروسی است و آیا می‌تواند نظر شما را تامین کند یا خیر؟

 

لطفا خاطره سازی کنید نه خاطره سوزی!

ثبت بهترین لحظات زندگی برای هر فردی می‌تواند موضوعی حیاتی باشد. به همین دلیل دسترسی به بهترین آتلیه عکاسی و فیلمبرداری نقش مهمی در رضایت خاطر شما از نحوه برگزاری مراسم تان دارد.

اگر در انتخاب استدیو عکاسی و فیلمبرداری عروسی اشتباه کنید و یا بدون تحقیقات با یک تیم فیلمبرداری عروسی نامعتبر قرارداد ببندید فرصت های خاطره سازی که در آینده با مشاهده عکس و فیلم های عروسی خود خواهید داشت را از بین می برید. تا حدی که شاید تصمیم بگیرید آلبوم و فیلم خود را در کمد بگذارید و هرگز دیگر سراغ آن نروید. زیرا هر بار با ورق زدن آلبوم یا دیدن فیلم احساس بدی به شما دست می دهد و با خود می گویید کاش وقت بیشتری برای انتخاب تیم عکاسی و فیلمبرداری عروسی گذاشته بودم.

 

تخصص عکاس را جدی بگیرید.

فراموش نکنید این تنها مهمانان، لوکیشن عروسی، گروه موزیک، رقص نور، شام و شیرینی نیست که به مراسم شما شکوه می بخشد. یک عکاس خبره در بهترین آتلیه عکاسی و فیلمبرداری می‌تواند این روز را تبدیل به خاطره انگیز ترین و زیباترین روز زندگی شما کند. به همین دلیل هنگام انتخاب تیم عکاسی و فیلمبرداری عروسی نهایت دقت خود را به خرج دهید و تا می توانید برای آن وقت و هزینه خرج کنید.

 

لوکیشن مورد علاقه شما کجاست؟

بعد از این که آتلیه موردنظر را انتخاب کردید و نسبت به تجربه و تخصص تیم فیلمبرداری و عکاسی عروسی اطمینان لازم را حاصل کردید به دنبال پیدا کردن بهترین لوکیشن برای ثبت عکس و فیلم های خود باشید. عکاس عروسی در این زمینه به شما کمک می‌کند تا لوکیشن مناسبی را انتخاب کنید. هم می توانید از لوکیشن های باز و هم فضاهای بسته برای عکاسی و فیلمبرداری و عروسی با هدف ثبت لحظات شیرین زندگیتان بهره مند شوید. از جمله لوکیشن های معروفی که در بهترین آتلیه عکاسی و فیلمبرداری پیشنهاد می شود می توان به موارد زیراشاره کرد.

 

  1. عمارت خانه ها
  2.  ساحل دریا
  3. جنگل
  4.  کویر
  5. موزه و ابنیه های تاریخی
  6. باغ و باغ تالار

لوکیشن مورد علاقه شما کجاست؟-طوس استودیو

 

قیمت عکاسی و فیلمبرداری عروسی

قیمت عکاسی و فیلمبرداری عروسی به عوامل مختلفی بستگی دارد. آنچه در درجه اول مهم است سلیقه و بودجه شماست. البته مطمئن باشید اگر برای ثبت عکس و فیلم های خود هزینه کنید به شرط آنکه آتلیه مجربی را انتخاب کرده باشید هیچگاه از هزینه ای که کرده اید پشیمان نمی‌شوید. هزینه فیلمبرداری و عکاسی عروسی در لوکیشن های داخل تهران و لوکیشن های خارج از تهران متفاوت است. مهمترین عوامل موثر بر قیمت عکاسی و فیلمبرداری عروسی عبارتند از:

 

  • تخصص و مهارت عکاس و فیلمبردار
  • تجربه و سابقه آتلیه عکاسی عروسی
  • لوکیشن مراسم اصلی یا فرمالیته
  • مدت زمان برگزاری مراسم
  • تجهیزات فیلمبرداری عروسی از جمله هلی شات، کرین، رونین، دوربین اسلو و…
  • کیفیت، ابعاد و تعداد آلبوم های عروسی
  • تعداد کلیپ‌‌های اصلی و اسپرت عروسی
  • نوع تصویر برداری
  • مراحل تدوین فیلم و کلیپ عروسی

 

سخن پایانی

شما در این مطلب با موضوع عکاسی و فیلمبرداری عروسی از سایت استدیو طوس همراه ما بودید. استدیو طوس با همکاری با بهترین باغ عمارت های لوکس و رویایی در تهران و سایر لوکیشن های عکاسی و فیلمبرداری عروسی و با به کارگیری متخصصین دوره دیده و پرسنل مجرب، خدمات بی نظیری جهت ثبت عکس و فیلم عروس و داماد ها ارائه می دهد. در استدیو طوس تجهیزات به روزی مانند هلی شات، کرین، دوربین های حرفه ای و غیره حرف اول را در تدوین فیلم های روز اصلی مراسم یا فرمالیته عروس می زند.

در پایان مطلب به شما پیشنهاد می کنیم برای دیدن پکیج عروسی، عقد، خانوادگی، تور به همراه قیمت سری به سایت این مجموعه بزنید و یا با کارشناسان استدیو طوس از طریق شماره‌های درج شده بر روی سایت مجموعه تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *