مقالات عکاسی عروس و داماد

ژست عکس عقد در آتلیه + پکیج‌های عکاسی

ژست عکس عقد در آتلیه

روز عروسی و عقد یکی از به یادماندنی‌ترین روزهای زندگی هر فرد محسوب می‌شود، از این‌ رو همه افراد از زما‌ن‌های گذشته تا به امروز، این روز را با عکس‌های متنوعی ثبت می‌کنند تا بتوانند با دیدن عکس‌ها خاطرات عروسی خود را مرور کرده و با فرزندان خود به اشتراک بگذارند. برای ثبت این روز مهم، اکثر افراد هیجان‌زده بوده و به دنبال ژست عکس عقد در آتلیه هستند.

بیشتر ژست‌هایی که در مراسم عروسی و عقد استفاده می‌شود، در تمام آتلیه‌ها و آلبوم‌های خانوادگی دیده می‌شود؛ ما قصد داریم با معرفی ژست‌های جدید، ایده‌های خاصی را در ذهن شما ایجاد کنیم تا بتوانید مهم‌ترین روز زندگی خود را به زیباترین حالت ممکن ثبت کنید، همچنین با بیان نکات ضروری، به شما کمک می‌کنیم تا در عکاسی خود خلاق باشید؛ بنابراین ما را تا انتها همراهی کنید.

 

ویژگی‌های ژست مناسب در روز عقد و عروسی

ویژگی‌های ژست مناسب در روز عقد و عروسی

ایده‌هایی که در رابطه با ژست‌های عقد و عروسی وجود دارد، بایستی دارای ویژگی‌های منحصر به‌ فردی باشد تا هر دو نفر را به زیباترین حالت ممکن توصیف کند و همچنین ارتباط آن‌ها را نمایش دهد. یکی از مهم‌ترین موضوعی که در ژست گرفتن وجود دارد، داشتن حالت طبیعی و نرمال است؛ به بیانی ساده‌تر زمانی که شما صحنه‌های عاشقانه‌ای را بازسازی می‌کنید، باعث ثبت لحظه‌های فیک و قلابی شده و این حس را نیز به مخاطب منتقل می‌کند و در نتیجه سبب ثبت عکس‌هایی نامناسب و نامطلوب می‌شود.

برای جلوگیری از این شرایط استودیو طوس، زوج‌ها را تحت نظر داشته و از رفتارهای عادی، نگاه‌های عاشقانه و ارتباط خاصی که بین دو چشم در هنگام نگاه کردن وجود دارد، عکس‌های فوق‌العاده‌ای را ثبت کرده و این روز خاص را به ثبت می‌رساند. همچنین در ادامه میتوانید با مراجعه به مقاله آتلیه عکاسی عقد و عروسی در تهران اطلاعات جامع‌تری کسب کنید.

 

25 ایده ژست عکس عقد در آتلیه

ایده‌های مختلفی برای عکاسی مناسب در روز عروسی و عقد وجود دارد که برخی از آن‌ها با مرور زمان تکراری شده و حالت خاص خود را از دست داده است. استودیو طوس با در نظر داشتن این شرایط، موقعیت‌ها را شکار کرده و عکس‌های خاص و متفاوت را به تصویر می‌کشد؛ ما در زیر ایده‌های کلی را به همراه جزئیات آورده‌ایم تا بتوانید روز خاص خود را به زیباترین حالت ممکن به تصویر بکشید.

25 ایده ژست عکس عقد در آتلیه

 

  1. کنار هم ایستادن بدون هیچ‌گونه ارتباط لمسی می‌تواند عکس‌های بدون حس را به تصویر بکشد؛ از ‌این ‌رو از اتصال فیزیکی در هنگام ژست گرفتن، نترسید. دست یکدیگر را بگیرید و یا با قرار دادن دست دور کمر، احساسات خود را با ظرافتی عمیق به تصویر بکشید، لمس گونه‌ها، بازوها و… نیز می‌تواند زیبایی عکس‌های شما را دوچندان کند.

استودیو طوس با در نظر گرفتن موارد گفته شده و دوربین‌های باکیفیت خود و همچنین پیشرفته‌ترین وسیله‌های عکاسی، در پکیج عقد و نامزدی، در هر ثانیه 30 عکس را با رزولوشن ۳۸۴۰x۲۱۶۰ به ثبت می‌رساند؛ با این کار تمام لحظات صمیمی و احساس واقعی شما در دوربین‌های استودیو به تصویر کشیده می‌شود و شما می‌توانید آن‌ها را در قاب‌هایی با اندازه 20*25 و یا فایل‌هایی با کیفیت اورجینال دریافت کنید.

  1. تأثیر اکسسوری‌ها و وسیله‌های جانبی را دست کم نگیرید؛ به ‌عنوان مثال دستکش‌هایی که با استفاده از گل آراسته شده است، دستمالی که در جیب داماد قرار گرفته می‌شود، تمامی وسیله‌های جانبی در صورتی که به درستی انتخاب شوند، تأثیر بسیار زیادی در زیبایی عکس خواهند داشت. دسته گل عروسی نیز یکی از مهم‌ترین لوازم به حساب می‌آید که تأثیر چشم‌گیری در ثبت عکس‌ها دارد، از جمله ژست عکس عقد در آتلیه می‌توان به قرار دادن گل بر روی یک میز، فوکوس بر روی دسته گل و ثبت صحنه‌های عاشقانه به صورت تار در پشت گل، اشاره کرد. در انتخاب دسته گل عروسی لازم است حساسیت بالایی داشته باشید، چون تأثیر بسیار زیادی بر جذابیت عکس‌ها دارد و می‌توان ژست‌های بسیار زیادی را توسط آن به وجود آورد.

برای این ‌که ایده‌های متنوعی از عکس‌هایی به همراه دسته گل داشته باشید، ما موارد مختلفی را پیشنهاد می‌دهیم؛ برای مثال، داماد می‎تواند دسته گل را در دستان خود و پشت سرش قرار دهد و با فوکوس بر روی داماد، عروس به صورت تار به تصویر کشیده شود، همچنین برعکس این موارد نیز می‌تواند باعث ثبت عکس‌هایی زیبا شود. در پکیج عقد و نامزدی استودیو طوس، عکاسانی خلاق با ارائه ایده‌های خاص می‌توانند عکس‌های شما را به زیباترین حالت ممکن به تصویر بکشند.

  1. عکاسی از جزئیات در روز عقد نیز مانند تمام مراسم‌های عروسی بسیار مهم و حیاتی است، دلیل ثبت تمام موارد و عناصر به کار رفته در مراسم این بوده که پس از سال‌ها جزئیات عروسی فراموش نشود، همچنین دیدن تمام عناصر باعث منتقل شدن احساس واقعی در آن لحظه می‌شود.

برای مثال عکاسی از حلقه‌های ازدواج، کراوات داماد، تاج عروس، کفش‌ها و سایر موارد ریز و جزئیات که می‌توانند به زیبایی عکس‌ها کمک کنند، بسیار مهم و ضروری است.

عکاسی از جزئیات

 

  1. در هنگام عکاسی از مراسم عقد، بایستی از تمام لحظات و عناصر موجود مانند لحظه سابیدن قند، امضا کردن سند ازدواج، سفره عقد و تک تک موارد و افرادی که در آن لحظه حضور دارند، عکس گرفته شود؛ این کار باعث می‌شود که در سال‌های آینده با دیدن عکس‌های ثبت شده به گذشته سفر کرده و لحظه عقد خود را با تمام جزئیات به یاد بیاورید.

سفره عقد

 

  1. ژست عکس عقد در آتلیه بایستی طبیعی باشد و خنده‌هایتان حس فیک و قلابی نداشته باشد، بدون شک شما نیز دیده‌اید که در عکس‌هایی که عروس داماد حس واقعی خود را نشان می‌دهند، تصاویر خارق‌العاده‌ای ثبت می‌شود؛ به ‌عنوان مثال زمانی که اشک شوقی بر گونه عروس می‌نشیند و داماد انگشتان خود را روی گونه‌های عروس می‌کشد و یا چشم داماد پر از اشک می‌شود و این اشک می‌تواند خوشحالی و شوق به هم رسیدن را به تصویر بکشد. تصاویر طبیعی پر از حس و حال می‌تواند زیباترین عکس‌ها را ثبت کرده و عشق و علاقه عروس و داماد را برجسته کند، همچنین توجه داشته باشید که از لبخندهای مصنوعی در هنگام عکس پرهیز کنید.

 

در ادامه قصد داریم ایده‌های متنوعی را به صورت خلاصه بیان کنیم، برای آشنایی با ایده‌های بیشتر و آموزش ژست‌های مناسب، ما را تا انتها همراهی کنید.

  1. این روزها بازار عکس‌های هنری به شدت داغ است، زیرا این عکس‌ها علاوه بر انتقال حس طبیعی، به صورت خاص و زیبایی به تصویر کشیده می‌شوند؛ از این ‌رو شما می‌توانید از ایده‌هایی خاص بهره ببرید و عکس‌های متفاوتی را به ثبت برسانید. یکی از ژست‌های خاص و هنری برای عقد نشان دادن دستی که حلقه‌تان را پوشیده‌اید به سمت دوربین است که در این حالت بر روی دستان فوکوس شده و در پشت تصویر خودتان به صورت تار دیده می‌شوید.
  2. از دیگر ایده عکس عقد در آتلیه می‌توان به نوشتن متن She said yes روی دست عروس اشاره کرد که امروزه بسیار ترند شده و در صفحات مجازی به چشم می‌خورد.

متن She said yes

 

  1. لحظه به آغوش کشیدن نیز می‌تواند عکس‌های جذابی را به تصویر بکشد، در این شرایط برای ایجاد عکسی هنری، می‌توان از زاویه‌ای عکس گرفت که چهره‌ها پوشانده شده و فقط دستان عروس که حلقه را در دست دارد، دیده شود.
  2. دستان نقش ویژه‌ای در عکاسی عقد دارند، لحظه قرار دادن دستان روی هم و نوازش دستان نیز می‌تواند لحظه‌ای زیبا برای ثبت باشد.
  • همان‌طور که می‌دانید، بوسیدن از پیشانی نماد اعتماد و اطمینان است، از این‌ رو زوج جوان با این کار می‌تواند این حس را به همسر خود بدهند و همچنین در عکس نیز این حس را به تصویر بکشند.
  • لحظه‌ای که داماد حلقه را در دستان عروس خود می‌کند نیز بسیار مقدس و به یاد ماندنی است، زمانی که تعهد همیشگی خود را بر روی انگشتان خود قرار می‌دهند؛ ثبت این صحنه نیز می‌تواند یادآور این لحظه باشد.
  • افراد مذهبی نیز می‌توانند با قرار دادن حلقه‌های خود روی قرآن، عقد خود را به صورت آسمانی ثبت کنند و لحظات معنوی خود را به تصویر بکشند.
  • از عکس‌های فوق‌العاده و پر از احساسی که می‌توان در روز عقد گرفت، ثبت نگاه عروس و داماد به یکدیگر است، زمانی که در چشمانشان برق وصال دیده می‌شود.
  • عکس‌هایی از رقصیدن‌های عاشقانه نیز می‌تواند سوژه‌ای مناسب برای عکاسی در روز عقد باشد.
  • ژست عکس عقد در آتلیه می‌تواند نگاه عروس و داماد از پنجره به سمت بیرون باشد که نماد فکر کردن به آینده در کنار یکدیگر و نشان دادن زندگی طولانی با هم است.
  • در دست داشتن شناسنامه نیز می‌تواند نماد عقد و در نتیجه نشان دادن این رویداد بزرگ در زندگی‌تان باشد، همچنین می‌توانید صفحه‌ای که نام همسرتان در آن نوشته شده است را مقابل دوربین بگیرید.
  • عکس‌های دسته‌جمعی به همراه مادر، پدر، خواهر و برادر نیز می‌تواند شادی هر کدام از افراد را به تصویر بکشد.
  • اگر دوستان شما نیز به عنوان ساقدوش با لباس‌های خاص در عروسی حضور دارند، می‌توان عکس‌های بی‌نظیری با آن‌ها ثبت کرد. برای مثال زمانی که عروس در حال حاضر شدن است، ساقدوش‌ها به او کمک می‌کنند و در این بین عکسی زیبا و بی‌نظیر ثبت می‌شود.
  • این روزها عکس‌هایی با استفاده از عینک دودی نیز به شدت ترند شده است و در عکاسی‌های حرفه‌ای دیده می‌شود؛ به طوری که عروس و داماد عینک دودی مشکی بر روی چشمان خود دارند و در حالی که دستان خود را طوری قرار داده‌اند که انگار خود را در آغوش کشیده‌اند، به سمت مخالف دوربین‌ نگاه می‌کنند، همچنین در کلیپ‌های عروسی نیز با استفاده از عینک مشکی می‌توان ایده‌های متفاوتی را خلق کرد.

عکس عروس با عینک دودی

 

  • چهره عروس از زیر تور نیز می‌تواند عکسی هنری و خاص باشد، عروس در این حالت می‌تواند به سمت پایین نگاه کند تا مدل آرایشش نیز به خوبی مشخص شود.

چهره عروس از زیر تور

 

  • شناسنامه عروس و داماد نشانه عقد و پیمان ازدواج بین آن‌ها است، از این ‌رو می‌توان با در دست داشتن شناسنامه و نگاهی شاد و خندان رو به دوربین، احساسات و خوشحالی را نشان دهند. همچنین اگر بخواهند عکس را به صورت هنری ثبت کنند، می‌توانند شناسنامه‌ها را در دست داشته و به سمت دوربین نگه دارند، در حالی ‌که عروس و داماد به یکدیگر نگاه می‌کنند و لبخند آرامش‌بخش روی لب دارند.
  • برخی مواقع عروس و داماد با قرار دادن عکسی درون کارت‌های دعوت عروسی، کارتشان را خاص‌تر می‌کنند، برای این عکس‌ها می‌توان ژست‌های مختلفی را در نظر گرفت؛ به‌ عنوان مثال می‌توان از دست‌هایشان که دور هم حلقه زده شده و حلقه‌هایشان را نمایش می‌گذارد و گل زیبای عروس و شناسنامه نیز در دستان عروس و داماد قرار دارد، عکس گرفت؛ یا می‌توان با فوکوس بر روی دستان، عکس عروس و داماد را به صورت تار در پشت نشان داد که داماد در حال بوسیدن پیشانی عروسی است.
  • برای این‌که عکس‌هایی خاص داشته باشید، ژست عکس عقد در آتلیه می‌تواند به صورت متفاوتی باشد؛ برای مثال کفش عروس در حالی‌ که نام افراد مجرد در زیر آن نوشته شده است (در قدیم اعتقاد داشتند که اگر اسامی افراد مجرد در زیر کفش عروس نوشته شود و آخر شب بعد از عروسی، اسم هر فردی که به صورت کامل پاک شده باشد، آن شخص عروس بعدی خواهد بود) می‌توان از این رسم قدیمی برای عکاسی متفاوت استفاده کرد.

می‌توان اسامی را با خودکار یا مداد بر روی کفش نوشت و در حالی که کنار کفش اکسسوری‌هایی خاص مانند ادکلن عروس، حلقه نامزدی، گل عروس و… وجود دارد، عکسی را ثبت کنید، بدین ترتیب شما پس از سال‌ها با دیدن این عکس لبخندی بر روی لب‌هایتان شکل خواهد گرفت.

  • در عکاسی‌های آتلیه‌ای می‌توان عکسی را بدین ترتیب ثبت کرد که عروس به همراه پدر خود در حال آمدن به سمت داماد است و داماد نیز به صورت تار کمی عقب‌تر با چهره‌ای خندان قرار دارد تا عروس خود را در آغوش بگیرد؛ ثبت چنین لحظاتی می‌تواند احساسات عروس، پدر عروس و داماد را به زیبایی هرچه تمام‌تر به تصویر بکشد.

عکس پدر داماد

 

  • عکس‌های سیاه سفید نیز بسیار ترند شده است، برای این ‌که بتوانید آلبوم عکس عقد خود را به صورت متفاوت‌تری تکمیل کنید، می‌توانید از ایده‌های خاصی بهره بگیرید، برای مثال می‌توانید سه عکس را در یک قاب قرار دهید، این سه عکس سیاه و سفید شامل، عروس و داماد هر کدام در جایگاهی با فاصله ایستاده‌اند، در عکس دوم عروس به سمت داماد نگاه کرده و در فاصله نزدیک‌تری قرار می‌گیرد، در عکس سوم عروس در کنار داماد بوده و هر دو با صورت‌های خندان همدیگر را در آغوش می‌کشند؛ با زیر هم قرار دادن این سه عکس در یک صفحه می‌توانید عکسی متفاوت و خاص را در آلبومتان داشته باشید.

 

نکات مهم در انتخاب سبک عکاسی

یکی از مهم‌ترین مواردی که در هنگام تصویربرداری و عکاسی بایستی مورد توجه قرار گیرد، انتخاب سبک است، در واقع سبک شما تعیین کننده ژست‌ها و ایده‌هایی است که توسط عکاسان حرفه‌ای مجموعه ارائه می‌شود. عکاسی مستند یکی از جذاب‌ترین حالت عکاسی به شمار می‌آید که عکاس با ثبت وقایع موجود، عکس‌های طبیعی و بدون ژست گرفتن خاص را به تصویر می‌کشد؛ این نوع سبک برای زوج‌های جوان می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد.

در مقابل عکاسی سنتی یکی از متداول‌ترین نوع عکاسی در مراسم عقد و نامزدی محسوب می‌شود که عکاس ژست‌ها، لبخند و تمام حرکات را کارگردانی کرده و نور محیط را از قبل تنظیم کرده است، این سبک رایج از زمان‌های گذشته تا به امروز یکی از پرطرفدارترین سبک‌ها به شمار می‌آید و در آلبوم عروسی همه افراد شاهد ژست عکس عقد در آتلیه هستیم. تیم طوس استودیو با قابلیت خاص خود، توجه به جزئیات و انعطاف‌پذیری بالا و… عکاسی سنتی را با ژست‌های متفاوتی مدیریت می‌کند تا بتوانید زیباترین و خاص‌ترین عکس‌های ممکن را به تصویر بکشید.

سومین سبک عکاسی که امروزه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده، سبک هنری است، در این سبک عکاس تمام هنر و خلاقیت خود را در محیط‌های مختلف و زوایای گوناگون در عکس‌ها پیاده می‌کند و می‌تواند لحظات رمانتیکی را به زیباترین و متفاوت‌ترین حالت ممکن به تصویر بکشد. استودیو طوس نمونه کارهایی که در تمام سبک‌های موجود ثبت کرده است را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد تا بتوانید با خیال راحت به آتلیه و عکاسان حرفه‌ای آن اعتماد کنید. در پایان میتوانید با مراجعه به مقاله ۱۲ نکته مهم در ژست عکاسی برای عقد اطلاعات جامع تری نسبت به موضوع عکاسی عقد کسب نمائید.

نکات مهم در انتخاب سبک عکاسی

 

جمع ‌بندی

روز عقد و مراسم‌ نامزدی یکی از مهم‌ترین روزها در زندگی هر شخص به حساب می‌آید، به همین دلیل همه افراد علاقه‌مند هستند تا این روز خاص و لحظه به هم رسیدن خود را تصویر بکشند، برای این کار لازم است بتوانید ژست‌های مناسبی را پیدا کنید تا عکس‌های شما حس و حالتان را به نمایش بگذارد. استودیو طوس با ارائه پکیج عقد خود، خدمات متنوعی مانند تصویربرداری، عکس‌برداری، تدوین پروژه، قاب و… این روز را برای عروس و دامادهای عزیز رویایی‌تر می‌کند.

یکی از ویژگی‌های منحصر به ‌فرد این استودیو ارائه ژست عکس عقد در آتلیه، باغ و… توسط عکاسان حرفه‌ای است؛ در واقع شما می‌توانید با انتخاب این پکیج از ایده‌های جذاب عکاسان، توجه به جزئیات، صبر و انعطاف‌پذیری بالایشان نهایت استفاده را داشته باشید تا عکس‌های به یادماندنی خود را ثبت کرده و تمام انرژی مثبت و حس و حال روز عروسی‌تان را با فرزندان خود به اشتراک بگذارید.

 

سوالات متداول

1- در استودیو طوس امکان دریافت فایل‌ عکس و فیلم وجود دارد؟

شما می‌توانید بعد از مراسم، علاوه بر تمام خدماتی که در پکیج وجود دارد، فایل‌های مربوطه را نیز باکیفیت اورجینال دریافت کنید.

 

2- آیا پکیج عروسی نیز در استودیو موجود است؟

آتلیه طوس در تمامی خدمات مربوط به عروسی و مراسم‌های مختلف، پکیج‌های اقتصادی و کاملی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا تمام لحظات فوق‌العاده زندگی خود را ثبت کنید.

 

3- آیا ژست عکس عقد در آتلیه، توسط عکاس برنامه‌ریزی می‌شود؟

شما می‌توانید با انتخاب سبک‌های سنتی و هنری، ایده‌های مختلفی از عکاسان حرفه‌ای مجموعه دریافت کنید و یا با سبک مستند، تمامی لحظات مراسم را در قالب عکس به تصویر بکشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *