مقالات عکاسی عروس و داماد

خدمات آتلیه عکاسی عروسی

خدمات آتلیه عکاسی عروسی-طوس استودیو

خدمات آتلیه عکاسی عروسی در بهترین روزهای زندگی زوجین از مراسم نامزدی گرفته تا برگزاری فرمالیته و جشن عروسی ارائه می‌شود. مطمئنا ثبت چنین رویدادهای مهم و خاطره انگیزی را نمی توان به دست هر عکاس یا فیلمبرداری سپرد. به همین دلیل شناخت بهترین آتلیه عکاسی عروسی اهمیت بالایی برای عروس و دامادها دارد. اما مهمترین خدمات آتلیه عکاسی عروسی چیست؟ چه وظایفی دارند؟ چگونه می‌توان از بهترین آتلیه عکاسی عروسی بهره مند شد؟ برای پاسخ به این پرسش‌‌ها در این مطلب از سایت استدیو طوس متخصص در ارائه خدمات عکاسی و فیلمبرداری عروسی همراه شوید.

 

وظایف آتلیه عکاسی و فیلمبرداری چیست؟

آتلیه در زبان فرانسه به مکانی گفته می‌شود که تعدادی هنرجو به همراه استادشان در آن جمع می‌شوند و به امور هنری مختلف مانند نقاشی، طراحی و… مشغول می‌شوند. در واقع آتلیه یک واژه فرانسوی و به معنی استدیو هنرمند است. برداشت ما در ایران از آتلیه مکانی است که عده ای متخصص در زمینه عکاسی، فیلمبرداری و ادیت فیلم و عکس مشغول فعالیت هستند. اما وظایف این گروه چیست و چه خدماتی ارائه می‌دهند؟

مهمترین وظایف عکاسی و فیلمبرداری عروسی  عبارتست از:

 

  • مشاوره برای انتخاب لوکیشن عکاسی و فیلمبرداری مراسم فرمالیته
  • مشاوره عروس و داماد برای تهیه عکس‌های مورد نیاز
  • ارائه توضیحات درباره تمام موارد مهم در عکاسی و فیلمبرداری عروسی
  • تهیه تمام تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری طبق قرارداد
  • تعهد در بکارگیری افراد متخصص و کاربلد برای حضور در مراسم
  • استفاده از تجهیزات حرفه ای عکاسی و فیلمبرداری
  • مدیریت صحنه‌های عکاسی و فیلم برداری در تمام پارت‌های عروسی
  • داشتن پرسنل خانم و آقا در تیم عکسبرداری و فیلمبرداری
  • ادیت و روتوش عکس‌‌ها با نرم افزارهای تخصصی
  • تدوین ویدیو و کلیپ‌های مراسم طبق مواد مندرج در قرارداد عروسی
  • ارائه عکس و فیلم‌‌ها به عروس و داماد بعد از مراحل تدوین و روتوش نهایی
  • حفظ حریم خصوصی عروس و داماد و خانواده آنها
  • آرشیو و نگهداری از عکس و ویدیوهای خصوصی عروس و داماد
  • ارائه فایل‌های خام یا ادیت شده بر اساس توافق مندرج در قرارداد به عروس و داماد

 

آشنایی با آتلیه‌های عروسی و خدمات آن

آتلیه‌های عروسی در ایران خدمات متنوعی را به عروس و دامادها برای برگزاری هر چه بهتر مراسم روز عروسی ارائه می‌دهند. امروزه تهیه چندین پکیج با آیتم‌های متنوع و قیمت‌های مختلف در آتلیه‌های عکاسی رایج است. با این شرایط عروس و دامادها بر اساس بودجه و سلیقه خود می‌توانند نسبت به انتخاب پکیج‌ عروسی اقدام کنند. از دیگر خدمات آتلیه عکاسی عروسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

عکسبرداری و فیلمبرداری فرمالیته عروس

یکی از آیتم‌های رایج و مدرن در خدمات آتلیه عکاسی عروسی اجرای فیلمبرداری و عکاسی در روز فرمالیته است. عکاسی و فیلمبرداری فرمالیته به نوعی پیشکاری قبل از برگزاری مراسم روز اصلی گفته می‌شود. بهترین آتلیه عکاسی عروسی قبل از برگزاری مراسم با هماهنگی عروس و داماد یک تاریخ را مشخص می‌کند و در لوکیشن موردنظر حاضر می‌شود. لوکیشن فرمالیته می‌تواند در تهران و خارج از تهران و بر اساس سلیقه عروس و داماد از میان عمارت خانه ها، فضای باز و طبیعت انتخاب شود.

در روز فرمالیته عروس و داماد فرصت انتخاب استایل، لباس و سبک میکاپ متفاوتی را دارند یا می‌توانند همان لباس‌های روز اصلی مراسم خود را بپوشند. تیم عکاسی و فیلمبرداری بر اساس سفارش و خدمات درخواستی عروس و داماد برنامه خود را در این روز ارائه می‌دهد.

 

خدمات جشن‌های نامزدی، عقد و…

منظور از خدمات آتلیه عکاسی عروسی این نیست که تیم آتلیه، خدمات خود را تنها برای عکاسی و فیلمبرداری مراسم عروسی ارائه می‌دهد. خدمات آتلیه عکاسی عروسی ثبت تصاویر و فیلم تمام مراسم‌های جشن مانند عقد، نامزدی، بله برون، سالگرد ازدواج و… را نیز پوشش می‌دهد.

 

ارائه آلبوم دیجیتال

در حال حاضر یکی دیگر از خدمات آتلیه عکاسی عروسی ارائه آلبوم دیجیتال به عروس و داماد می‌باشد. آلبوم دیجیتال شرایط نگهداری بهتری دارد و عکس‌های عروسی یا فرمالیته را برای مدت طولانی تری ماندگار می‌کند.

 

در اختیار داشتن لوکیشن‌های متنوع

بهترین آتلیه عکاسی عروسی برای تکمیل خدمات خود به عروس و دامادها با لوکیشن‌های مختلفی مانند باغ عمارتها، باغ ویلاها، لوکیشن‌های اختصاصی عکاسی عروس و داماد و… همکاری می‌کند. در صورت درخواست عروس و داماد بعد از انتخاب آتلیه، عکاس می‌تواند با انجام هماهنگی شرایط بازدید از محل برگزاری مراسم یا لوکیشن مورد نظر را برای عروس و داماد فراهم کند. به هر حال برخی عروس و دامادها در انتخاب لوکیشن حساس هستند و نمی توانند تنها به عکس لوکیشن بسنده کنند.

عکاس و فیلمبردار مطمئنا اطلاعات کاملی از محل عکاسی پیشنهادی خود دارند و می‌توانند در مورد چالش هایی که ممکن است در یک لوکیشن پیش بیاید اطلاعات مفیدی را در اختیار عروس و داماد قرار دهند. در این صورت اگر در روز عکسبرداری و فیلمبرداری مراسم، اتفاق غیر قابل پیش بینی بیفتد عروس و داماد به راحتی می‌توانند عکس العمل مناسبی نشان دهند.

در اختیار داشتن لوکیشن‌های متنوع-طوس استودیو

 

ارائه خدمات به عروس و دامادها با سلایق و اعتقادات مختلف

برخی از عروس و داماد‌های مذهبی و مقید برای پیدا کردن بهترین آتلیه عکاسی عروسی به دردسر می‌افتند. چرا که معمولاً تیم استودیوهای عکاسی همگی آقا هستند از طرفی معمولاً لوکیشن هایی را به عروس و دامادهای مذهبی پیشنهاد می‌دهند که همزمان چند عروس و داماد دیگر نیز در آنجا مشغول عکاسی و فیلمبرداری هستند. بنابراین یکی از خدمات آتلیه‌های عکاسی عروس در نظر گرفتن تمام سلایق و عقاید افراد است.

 

عقد قرارداد با عروس و داماد

تهیه قرارداد عکاسی و فیلمبرداری عروسی از دیگر خدمات آتلیه عکاسی عروسی است. عروس و داماد بعد از اینکه آتلیه مد نظر خود را انتخاب کردند باید مفاد قرارداد را به دقت بخوانند و تعهدات خود را امضا کنند. مهمترین مواردی که در قرارداد عکاسی و فیلمبرداری عروسی ذکر می‌شود عبارتند از:

  • نوع و تعداد دوربین‌های مورد استفاده در مراسم
  • تعداد عکس ها
  • نوع آلبوم درخواستی
  • لوکیشن عکاسی و غیره
  • مدت زمان برگزاری مراسم
  • تعداد کلیپ‌های مورد نظرعروس و داماد
  • استفاده از تجهیزات مختلف مانند هلی شات و غیره

طبیعی است که متناسب با آیتم‌های درخواستی عروس و داماد، هزینه خدمات آتلیه عکاسی عروسی نیز متفاوت می‌باشد.

 

پرداخت خسارت در صورت بروز اشتباه در پروسه فیلمبرداری عروسی

بهترین آتلیه عکاسی عروسی به دلیل سابقه ای که در عکاسی و فیلمبرداری عروسی دارد همواره از تجهیزات یدکی و همراه نیز استفاده می‌کند. با این حال در صورت بروز هر گونه نقص در ارائه خدمات آتلیه عکاسی عروسی که به دلیل کوتاهی آتلیه رخ داده است عروس و داماد می‌توانند طبق مفاد قرارداد درخواست خسارت کنند. هرچند هیچ مبلغی نمی تواند از بین رفتن عکس و فیلم‌های مراسم را در مهمترین روز زندگی زوجین جبران کند.

 

تجهیزات به روز عکاسی و فیلمبرداری عروسی

تنها داشتن سابقه برای بهترین آتلیه عکاسی عروسی امتیاز چندانی محسوب نمی شود. در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و عرضه تجهیزات حرفه ای عکاسی و فیلمبرداری به بازار جهانی، تهیه عکس و فیلم با دستگاه و تجهیزات قدیمی نمی تواند تفاوتی در خروجی کار از لحاظ خلاقیت و تکنیک‌های حرفه ای داشته باشد.

هرچه خدمات آتلیه عکاسی عروسی با تجهیزات حرفه ای تری ارائه شود کیفیت تصاویر و فیلم‌های عروس و داماد نیز بیشتر می‌شود. از جمله مهم ترین تجهیزات در بهترین آتلیه عکاسی عروسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

دوربین عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای

دوربینی که دارای آیتم‌های مختلف باشد و بتواند تصاویر با کیفیت از عروس و داماد و مراسم ثبت کند اولویت اصلی برای ارائه خدمات آتلیه عکاسی عروسی است. لنز دوربین باید وضوح بالایی داشته باشد تا بتواند تصاویر عروس و داماد را بدون افت کیفیت از زوایای مختلف ثبت کند. در حال حاضر از دوربین‌های عکاسی پیشرفته نیز می‌توان به عنوان دوربین فیلمبرداری استفاده کرد.

دوربین عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای-طوس استودیو

 

 

تجهیزات نورپردازی

یکی دیگر از مهم ترین تجهیزات در بهترین آتلیه عکاسی عروسی سیستم نورپردازی است که به آن نور ثابت نیز گفته می‌شود. در تجهیزات نورپردازی با استفاده از ال ای دی‌های به هم پیوسته امکان نورپردازی مناسب برای تهیه عکس‌های بهتر از سوژه امکان پذیر است. خیلی از سالن‌‌ها و تالارهای عروسی نور مناسبی برای ثبت عکس و فیلمبرداری ندارند، به همین دلیل تامین نور یکی از مهمترین خدمات آتلیه عکاسی عروسی به شمار می‌رود.

تجهیزات نورپردازی-طوس استودیو

 

سایر تجهیزات کمکی عکاسی و فیلمبرداری عروسی

پیشرفت تکنولوژی در حوزه عکاسی و فیلمبرداری عروسی تاثیر زیادی گذاشته است. به طوری که امروزه بدون استفاده از تجهیزات کمکی پیشرفته نمی توان عکس، فیلم و کلیپ‌های رضایت بخشی از مراسم عروسی ثبت و ضبط کرد. تجهیزاتی که در ادامه مطلب به آن اشاره می‌شود جزو امکانات حرفه ای و تکمیل کننده خدمات آتلیه عکاسی عروسی است:

 

  1. استفاده از دوربین اسلوموشن در عروسی (تصویر برداری با سرعت بسیار پایین)
  2. استفاده از کرین (بالابر مخصوص دوربین فیلمبرداری)
  3. استفاده از رونین (نوعی رباتیک برای حرکت آسان و بدون لرزش در مراسم و ضبط فیلم)
  4. استفاده از هلی شات (برای فیلمبرداری در فاصله‌های بسیار زیاد، پرواز با دوربین و فیلمبرداری سوژه از آسمان)
  5. استفاده از ویدئو پروژکشن (برای ارائه فیلم یا کلیپ روز فرمالیته در مراسم)
  6. استفاده از سایر تجهیزات کمکی فیلمبرداری همچون اسلایدر، مووی کم ،استیدیکم و …

 

نوآوری و خلاقیت در عکسبرداری و تصویربرداری عروسی

آنچه یک آتلیه را تبدیل به بهترین آتلیه عکاسی عروسی می‌کند ویژگی‌های خلاقیت و نوآوری در ثبت تصاویر و ضبط فیلم‌های عروسی است. صرف داشتن یک آتلیه لوکس با تجهیزات حرفه ای، نشان دهنده ایده‌های خلاقانه تیم عکاسی نیست و نمی تواند نظر عروس و دامادها را جلب کند.

مطمئنا اگر شما اهل فضای مجازی باشید با این موضوع موافقید که دیگر صحنه‌های تکراری چندان برای مخاطبان جذابیتی ندارد. آنچه عکس یا کلیپ عروسی را خاص و خاطره انگیز می‌کند ارائه ایده‌های ناب، ژست‌های متفاوت و بکارگیری خلاقیت در ثبت و ضبط آن است. البته عروس و داماد‌‌ها نسبت به این موضوع حساسیت لازم را دارند. در حال حاضر پیشرفت تکنولوژی اجازه یکنواختی و تکرار را به آتلیه‌های عروسی نمی دهد. آتلیه ای که بخواهد از روش‌های قدیمی و ایده‌های خاک خورده استفاده کند مطمئنا نمی تواند مشتریان زیادی داشته باشد و پس از مدتی کنار گذاشته می‌شود.

عروس و دامادها همیشه فیلم و عکس‌های خود را با سلبریتی‌‌ها و افراد مشهور مقایسه می‌کنند. بنابراین سطح خدمات آتلیه عکاسی عروسی نیز باید بسیار حرفه ای و در خور مهم ترین روز زندگی زوجین باشد.

 

استفاده از باکس تدوین و روتوش حرفه ای فیلم و عکس

عکاسی و فیلمبرداری عروسی یک کار کاملا تخصصی است. تدوین فیلم‌های ضبط شده از مراسم عروسی یا فرمالیته و روتوش تصاویر باید توسط افراد با تجربه و خبره انجام شود. بهترین آتلیه عکاسی عروسی با استفاده از باکس تدوین و روتوش حرفه ای فیلم و عکس، زیباترین لحظات عروس و داماد را در بالاترین سطح کیفیت ماندگار می‌کند. یک تدوین کار خبره به خوبی می‌داند که در زمان مونتاژ با در کنار هم قرار دادن تصاویر ثبت شده چگونه می‌تواند فیلمی متفاوت و خاطره انگیز تولید کند.

 

تهیه گیفت‌های عروسی

برای ارائه بهتر خدمات آتلیه عکاسی عروسی برخی آتلیه‌‌ها بر روی هر کدام از پکیج‌های خدماتی خود تعدادی گیفت عروسی نیز اضافه می‌کنند. این گیفت‌‌ها در مدل‌های مختلف بر اساس سلیقه عروس و داماد طراحی و آماده می‌شود. عروس و دامادها می‌توانند با توجه به تعداد میهمان‌های مراسم، عکس یادبودی خود را به عنوان گیفت عروسی به شرکت کنندگان در مراسم هدیه دهند.

 

ارائه ایده و ژست‌های عکاسی عروسی

بکارگیری عکاس حرفه ای و ایده پرداز برای ارائه بهترین ژست‌های عروسی جز خدمات آتلیه عکاسی عروسی به شمار می‌رود. عکاسی که بتواند با روی خوش، موقعیت‌های مختلف را کنترل کند و تمام تلاش خود را برای کاهش استرس عروس و داماد به کار بگیرد. عکاس در کاهش خیلی از چالش‌های عروس و داماد هنگام عکاسی عروسی نقش موثری دارد. طرح ایده‌های عکاسی نباید زوجین را به سختی بکشاند و احساس خوشحالی و شادی آنان را از چنین روز مهمی تحت شعاع قرار دهد. یک عکاس حرفه ای با دلسوزی و درک شرایط عروس و داماد کمک می‌کند که آنها احساس خوب و راحتی داشته باشند.

مطمئناً برقراری یک ارتباط صمیمانه میان عکاس و عروس و داماد بر افزایش کیفیت عکس‌‌ها بی تاثیر نخواهد بود. در این صورت عروس و داماد بدون سختی یا معذوریت  ژست‌های عکاسی را می‌گیرند و دیگر حالت‌های آنها مصنوعی و غیر واقعی نیست؛ خودشان هستند، راحت می‌خندند و سوژه‌های خاص و نابی برای عکاس خود خلق می‌کنند.

 

ویژگی‌های آتلیه عروس

اگر به دنبال بهترین آتلیه عکاسی عروسی هستید لازم است با ویژگی‌های آن آشنا شوید؛ انتظارات خود را مشخص کنید و بر اساس بودجه ای که دارید لیستی از خدمات مورد نیازتان را بنویسید. در ادامه مطلب به شما می‌گوییم چگونه می‌توانید به بهترین شکل ممکن از خدمات آتلیه عکاسی عروسی بهره مند شوید؟

 

روحیه و انرژی تیم آتلیه را در نظر بگیرید

برای انتخاب بهترین آتلیه عکاسی عروسی به روحیه و اخلاق عکاس و فیلمبردار عروسی آتلیه دقت کنید. اگر عکاس مجموعه فردی درونگرا باشد احتمالاً حوصله محیط‌های شلوغ را ندارد و شاید نتواند ارتباط موثری در روز مراسم با شما برقرار کند. اما عکاس و فیلم بردارهای برون گرا و شاد، به راحتی در محیط‌های شلوغ و پر سر و صدا با عروس و داماد رابطه دوستانه ای برقرار و ایده‌های خود را به راحتی اجرایی می‌کنند. به همین دلیل روحیات عکاس نیز نقش مهمی در کیفیت نهایی کار دارد.

علاوه بر آن عکاس یا فیلمبرداری که انرژی لازم را برای کار نداشته باشد با کمی سرپا ایستادن در مراسم خسته می‌شود. ممکن است به شما غر بزند و فرصت نکند خیلی از ایده‌های عکاسی خود را مطرح کند. مطمئنا داشتن روحیه پرنشاط و باانگیزه مهمترین ویژگی عکاس و فیلمبردار عروسی است.

 

سبک مورد علاقه خود را بشناسید

برای بهره مندی از خدمات آتلیه عکاسی عروسی بهتر است سلیقه خود را در نظر داشته باشید. خدمات آتلیه به صورت ترکیبی از عکاسی پرتره، عکاسی دراماتیک، عکاسی مدلینگ، فیلمبرداری مستند، فیلمبرداری هوایی و غیره ارائه می‌شود. همه این موارد در کنار هم سبک عکاسی و فیلمبرداری عروسی را تشکیل می‌دهد. بنابراین اولویت خود را مشخص کنید و ببینید چه نوع سبکی با سلیقه شما سازگاری دارد.

 

ایده هایتان را با عکاس در میان بگذارید

فراموش نکنید اگر ایده ای در سر دارید حتما آن را با عکاس و فیلمبردار خود در میان بگذارید. ممکن است همفکری شما باعث ایجاد تفاوت بیشتر و در نتیجه خلاقیت و گیرایی در فیلم و عکس‌های شما شود. بنابراین نظرات خود را دست کم نگیرید و فکرهایی که در سر دارید را در جلسات هماهنگی با عکاس مطرح کنید.

 

با برنامه پیش بروید

استفاده از خدمات آتلیه عکاسی عروسی بدون داشتن برنامه نتیجه اثربخشی نخواهد داشت. آنچه روند ثبت عکس و فیلم‌های شما را آسان می‌کند و کیفیت آن را بالا می‌برد داشتن برنامه ای مشخص و زمان بندی شده است. باید دقیقا بدانید که کی به آرایشگاه می‌روید، ماشین عروس و دسته گل عروس را کی تحویل می‌گیرید، زمان شام و پذیرایی از مهمان‌های مراسم چه ساعتی است، چه زمانی برای آوردن کیک بر میز اعلام شده است و…؟! در این صورت همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود و در صورت اتفاق غیر قابل پیش بینی نیز به راحتی می‌توانید آن را کنترل کنید.

 

نقش لباس و زیورآلات را دست کم نگیرید

هر چه در انتخاب لباس و اکسسوری‌های مناسب، حساسیت بیشتری به خرج بدهید فیلم و عکس‌های شما زیباتر می‌شود. می‌توانید در این مورد از مشاوره و راهنمایی عکاس و فیلمبردار خود نیز کمک بگیرید. مخصوصاً اگر می‌خواهید از خدمات روز فرمالیته استفاده کنید رنگ لباس، سبک میکاپ و مدل زیورآلات و اکسسوری‌های شما تاثیر بسیار چشمگیری در جذابیت عکس و فیلم هایتان دارد.

بدون برخی اکسسوری‌‌ها مانند انواع جواهرات، تاج، دسته گل، کلاه و… برخی از ژست‌‌ها قابل اجرا نیست. بنابراین اکسسوری‌های لازم را تهیه کنید و از تمام پتانسیل تیم عکاسی و فیلمبرداری خود برای ثبت زیباترین روز زندگی تان استفاده نمایید.

این موضوع تنها برای عروس خانم‌‌ها نیست. اکسسوری هایی چون دستمال گردن، گل روی سینه، ساعت، کراوات، کلاه، عینک آفتابی و… نیز در استایل شیک داماد تاثیرگذار است. مشاوران در بهترین آتلیه عکاسی عروسی تجربه زیادی در انتخاب استایل عروس و داماد دارند و به دلیل حضور در مراسم متعدد به متخصصان و استایل شناسان حرفه ای تبدیل شده اند. بنابراین برای انتخاب استایل، لباس و اکسسوری‌های موردنیاز از مشاوره عکاس و فیلمبردار خود غافل نشوید.

 

پایان

شما در این مطلب با موضوع خدمات آتلیه عکاسی عروسی از سایت استدیو طوس همراه ما بودید. با شما بودن در مهمترین روز زندگی تان افتخاری است که تنها می‌توانیم با ارائه خدمات حرفه ای عکاسی و فیلمبرداری عروسی سهمی در آن داشته باشیم. استدیو عکاسی و فیلمبرداری عروسی طوس با ارائه خدمات مختلف و پکیج عقد و عروسی، عکاسی فرمالیته عروسی هر نوع سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد. برای دیدن پکیج‌ها به همراه قیمت می‌توانید به سایت این مجموعه سری بزنید و یا با کارشناسان استدیو طوس از طریق شماره‌های درج شده بر روی سایت مجموعه تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *