مقالات عکاسی عروس و داماد

انواع سبک های عکاسی عروسی

انواع سبک های عکاسی عروسی :

عکاسی مثل نقاشی، فیلمسازی و هر هنر دیگری سبکهای متفاوتی دارد برای آشنایی بهتر شما با انواع سبکهای عکاسی عروسی در آتلیه طوس این مطلب را دنبال کنید!

سبک کلاسیک :

یکی از اولین های عکاسی عروسی ، سبک کلاسیک یا سنتی است که از گذشته های دور وجود داشته در این سبک از عکاسی، عکاس به عروس و داماد میگوید دقیقا کجا و با چه ژستی قرار بگیرند و به دوربین یا جای دیگه نگاه کنند. البته امروزه ژستهای این سبک عکاسی مدرن و به روز شده و از حالت خشک و مصنوعی گذشته خارج شده.
اگه جزو افرادی هستید که ژست گرفتن برایتان سخت است و ترجیح میدین عکس های شما به سبک رئال (که در ادامه توضیح میدم) باشند ، سعی کنید حداقل ۲ یا ۳ عکس به سبک کلاسیک بگیرید و حس نوستالژی عکس کلاسیک را تجربه کنید.

سبک رئال :

عکاسی به سبک رئال دقیقا نقطه مقابل عکاسی به سبک کلاسیک است، در این سبک نیاز نیست شما یک ژست خاص بگیرید، با چه زاویه ی به دوربین نگاه کنید و لبخند بزنید؛ در این مدل از عکاسی از احساسات واقعی شما، لحظه هایی که از ته دل میخندید، با عشق به همسر خود نگاه میکنید و یا حرفهای عاشقانه که به هم میزنید عکسبرداری میشود. این سبک از عکاسی که قدمت زیادی ندارد و به اصطلاح امروزی تازه مد شده است یکی از پرطرفدارترین سبکهای عکاسی عروسی میباشد.

سبک دراماتیک :

دراماتیک به معنی احساسات، احساسات قوی یا روح بخشیدن به زندگی است. یکی از ابزارهای اصلی در سبک دراماتیک استفاده از نور طبیعی یا مصنوعی است، نورپردازی صحیح هنر آتلیه عروسی شماست که باعث میشود بهترین عکسها در سبک دراماتیک از شما گرفته شود.

عکاسی سبک دراماتیک به دو روش انجام میشود:
– روش اول استفاده از نور مصنوعی زیاد برای خنثی کردن نور آمبیانس بر روی سوژه عکاسی است در این حالت مجموعه فلاشها به روی سوژه به گونهای تنظیم و تابانده میشود که سوژه روشن ترین بخش تصویر را تشکیل میدهد و در مرکز توجه بیننده قرار میگیرد.
ـ روش دوم که حرفه ای تر و نیازمند پردازش ییشتری در نرم افزارهای فتوشاپ است، روشی است که در آن از نور مصنوعی استفاده نمیشود و تمام بخشهای سوژه و محیط بر اساس نور طبیعی محیط ثبت میشود. بهترین زمان برای عکاسی سبک کلاسیک با نور طبیعی زمان طلوع و یا غروب خورشید است.

سبک ژورنالیست :

عکاسی به سبک ژورنالیستی یا خبری دقیقا مانند عکسهایی است که در مجلات، رسانه های خبری و ماه نامه ها به صورت مستند مشاهده میکنید. در این سبک ، عکاس تلاش میکند با استفاده از صحنه های جذاب و اتفاقی، عکسهای غیرکلاسیک و غیررسمی همانند یک رپورتاژ و عکاسی مستند عکسبرداری کند.

سبک هنری یا آرتیستی :

در این سبک از عکاسی تمامی مشخصهها اعم از نورپردازی، طراحی صحنه، ژست های عروس و داماد، ادیت و روتوش عکسها باید به صورت حرفه ای، همانند عکسهایی که از افراد مشهور و سلبریتی ها میگیرند باشد. برای پیدا کردن کسی که بتواند به خوبی سبک هنری را برای عکاسی و فیلمبرداری عروسی اجرا کند، باید با دقت آتلیه هایی را که در نظر دارید بررسی کنید و با مهارت ترین و حرفهای ترین آتلیه را انتخاب کنید زیرا در سبک عکاسی هنری ، تجربه آتلیه حرف اول را می زند.

 

سبک پرتره :

عکاسی پرتره، شاخه ای از عکاسی است که در آن از چهره شخص عکسبرداری میشود و سعی میشود احساسات و حالات صورت را نمایش دهد.از سبک پرتره در تمامی آلبوم های عروسی وجود دارد و در آخر عروس و داماد عکس های با سبک پرتره را قاب کرده و به دیوار خانه خود میزنند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *